بازار

بهترین زمان برای سفر به سریلانکا

دو فصل بارندگی متفاوت در این جزیره وجود دارد که ممکن است تاثیر زیادی بر برنامه‌هایتان داشته باشد. اگر قصد سفر خارجی به سریلانکا را دارید، برای انتخاب بهترین زمان سفر با ما همراه باشید.

بهترین زمان‌های مسافرت به سریلانکا از نظر آب و هوا

سریلانکا دو فصل بارندگی دارد. ماه‌های میان این فصل‌ها، هوایی معتدل‌تر و بارندگی کمتری دارند.

سفر در ماه ژانویه تا آوریل

در ماه‌های ژانویه تا آوریل، سفر به سریلانکا، به‌ویژه سواحل غربی و جنوبی، بسیار توصیه می‌شود. در این ماه‌ها، که در میانه دو فصل بارش اصلی (در سواحل غربی و جنوبی) قرار دارند، هوا دچار تغییرات زیادی نمی‌شود و بیشترین بخش از این دوره‌ها با آب‌وهوای خشک و آفتابی همراه است. اما باید توجه داشت که فصل باران سواحل شرقی از ماه دسامبر تا مارس است، بنابراین بهتر است از سفر به این مناطق در این ماه‌ها خودداری کنید.

این ماه‌ها به دلیل بارش کمتر، برای بازدید از سواحل و کوهستان‌های مرکزی عالی هستند. همچنین، احتمال مشاهده نهنگ‌های آبی در این فصول بیشتر است. اما باید در نظر داشت که بازدید از مکان‌ها و سواحل در این ماه‌ها معمولا گردشگران بسیاری را به آنجا جذب می‌کند، بنابراین انتظار داشته باشید که سواحل، اماکن دیدنی و هتل‌ها شلوغ‌تر باشند و در نتیجه قیمت‌ها بیشتر شوند. برای جلوگیری از این موضوعات، هتل خود را زودتر رزرو کنید و از تور سریلانکا و پیشنهادات ویژه استفاده کنید.

بهترین زمان برای سفر به سریلانکا تصویر 2

سفر به سریلانکا در ماه می تا اکتبر

اگر در این ماه‌ها قصد سفر به سریلانکا را پیدا کردید، بهتر است به سمت شمال یا شرق جزیره بروید و از آفتاب بیشتری بهره ببرید. در این ماه‌ها، بارندگی به سمت سواحل غربی و جنوب غربی جزیره حرکت کرده است. قسمت‌های خشک‌تر جزیره، در این ماه‌ها کمی مرطوب هستند. ماه‌های آوریل تا اکتبر میان دو فصل بارندگی قرار دارند. بنابراین آب‌وهوا ممکن است کمی پیش‌بینی نشده باشد.

این ماه‌ها به‌عنوان فصل میانی بارندگی شناخته می‌شود. ممکن است در این ماه‌های سال در سریلانکا هم با روزهای بارانی روبه‌رو شوید وهم با روزهای آفتابی. خوشبختانه، به ‌دلیل وجود بادهای دریایی در سواحل، رطوبت با شدت زیادی احساس نمی‌شود. در واقع، با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید حتی در این ماه‌های سال هم به سریلانکا سفر کنید و شرایط بد جوی که در قسمت‌های دیگر جزیره در جریان است را احساس نکنید.

ماه نوامبر تا دسامبر در سریلانکا

در ماه‌های نوامبر تا دسامبر، شما با فصل باران شمال شرقی مواجه خواهید شد. این بدان معنا است که بیشتر جزیره با بارندگی روبه‌رو خواهد بود. مقدار بارندگی در این فصل، هر سال تغییر می‌کند، بنابراین نمی‌توان اثرات آن را روی سفرتان تعیین کرد. اگر در این ماه‌های سال قصد سفر به سریلانکا را پیدا کردید، بهتر است به سمت جنوب کشور بروید، زیرا در آنجا احتمال بارندگی کمی کمتر است.

وضعیت آب‌وهوا در ماه دسامبر هم کمی پیش‌بینی‌ناپذیر است. این به‌طور کلی، بستگی به این مسئله دارد که فصل باران چه زمانی پایان می‌یابد. اگر باران‌ها در پایان ماه نوامبر کمتر شوند، دسامبر می‌تواند ماهی بی‌نظیر برای مسافرت به سریلانکا باشد.

به‌طور کلی، بدون توجه به اینکه باران‌ها پایان یافته‌اند یا خیر، ماه دسامبر یک ماه عالی دیگر برای بازدید از سریلانکا است. زیرا بارش باران در طول چند ماه گذشته به مناظر سبز و زیبای جزیره کمک کرده‌اند و اگر خورشید درخشان باشد، آب‌وهوای ساحلی عالی خواهد بود.

بهترین زمان برای سفر به سریلانکا تصویر 3

بهترین زمان سفر به سریلانکا برای شرکت در فستیوال‌ها

در سریلانکا، چندین جشنواره و رویداد مذهبی و فرهنگی برگزار می‌شود که جزء جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شوند و زمان مناسبی برای سفر به سریلانکا مهیا می‌کنند. برخی از مهم‌ترین فستیوال‌های سریلانکا شامل موارد زیر می‌شوند.

جشنواره دوروتو پراهرا

فستیوال دوروتو پراهرا، یکی از مجلل‌ترین جشنواره‌های فرهنگی است که در ماه ژانویه، همزمان با آغاز تقویم بودایی در سریلانکا برگزار می‌شود. این فستیوال با راهپیمایی‌ها و جشن‌های طولانی به مدت ۳ روز اجرا خواهد شد و هزاران گردشگر و طرفدار از سرتاسر جهان در آن شرکت می‌کنند. مراسم دوروتو پراهرا به‌منظور بزرگداشت گوتام بوداها که برای اولین بار ۲۵۰۰ سال پیش از این کشور بازدید کردند، برگزار می‌شود.

در روز پایانی این جشنواره، مراسم به اوج خود می‌رسد و مردم می‌توانند شاهد راهپیمایی باشکوهی با فیل‌های تزئین شده با جواهرات، حرکات آکروبات‌ها، خوانندگان، نوازندگان طبل و مشعل‌دارانی باشند که منظره‌ای فوق‌العاده را به وجود می‌آورند. زمان برگزاری این جشنواره، یکی از پرطرفدارترین زمان‌ها برای سفر به سریلانکا است.

جشنواره تایلند پونگال

جشنواره تایلند پونگال، از روز اول تایلندی آغاز می‌شود و به‌مدت ۳ روز ادامه دارد. این یکی از جشنواره‌های مهم برداشت محصول در سریلانکا محسوب می.شود. در این مراسم رسم دارند که به خدای خورشید ادای احترام کنند تا به برداشتشان برکت بدهد. زیبایی معابد سریلانکا هم‌زمان با این فستیوال چندبرابر می‌شود، چرا که آنها این مراسم را با نهایت شکوه برپا می‌کنند و توریست‌ها در این میهمانی به اهالی ملحق می‌شوند و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی ثبت می‌کنند. جشنواره تایلند پونگال هم زمان مناسبی برای سفر به سریلانکا است.

جشنواره روز استقلال

روز استقلال برای هر کشوری اهمیت زیادی دارد و برای شهروندانش به‌عنوان یکی از رویدادهای مهم تلقی می‌شود. از زمانی که سریلانکا استقلال خود را به‌دست آورد، هر ساله در این روز فرخنده، یعنی چهارم فوریه، مراسم و رژه‌های باشکوهی در سراسر کشور برگزار می‌شود. سفر به سریلانکا برای تماشای این جشنواره نیز خالی از لطف نیست. بنابراین توصیه می‌کنیم ویزای سریلانکا را برای سفر در این زمان آماده کنید.

قبل از سفر به سریلانکا، با متخصصان صحبت کنید

کارشناسان آژانس گردشگری نهال گشت برای ارائه مشاوره به شما حاضر هستند. می‌توانید تمام سوالات‌تان درباره تور سریلانکا را از طریق شماره ۱۸۳۰-۰۲۶ از کارشناسان بپرسید. همچنین قیمت تورها را می‌توانید در سایت نهال گشت به آدرس nahalgasht.com مشاهده کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه