بازار

استراتژی های موفق در اینستاگرام

آشنایی با استراتژی های موفق اینستاگرام

استراتژی های موفق در اینستاگرام چیست؟ آیا با راهکارها و روش‌های موفقیت در فضای مجازی اینستاگرام آشنا هستید؟ شاید شما نیز از جمله افرادی باشید که به تازگی تصمیم گرفتید یک پیج برای کسب‌وکار خود بسازید و یا اینکه مدتی در فضای مجازی اینستاگرام در حال فعالیت هستید اما به موفقیت و یا درآمد مناسبی از این راه نرسیده‌اید.

امروزه اینستاگرام از جمله اصلی‌ترین رسانه اجتماعی است که توسط بسیاری از افراد داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مردم وقت بسیار زیادی را در این فضا می‌گذرانند. از جهتی دیگر کسب‌وکارهای مختلفی در این فضا وجود دارند که از این طریق محصولات خود را به مخاطبان مورد نظر معرفی می‌کنند.

در صورتی که هدف شما از حضور در این پلتفرم کسب‌و‌کار باشد باید یک استراتژی ویژه‌ای داشته باشید تا بتوانید به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنید. در غیر این صورت در این فضای بی‌رحم که کسب‌وکارهای مختلفی وجود دارند ممکن است به راحتی حذف شوید. به همین دلیل در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با چند مورد از استراتژی های موفق در اینستاگرام آشنا کنیم.

استراتژی اینستاگرام چیست؟

لازم است بدانید که فعالیت به عنوان یک کسب‌وکار در فضای اینستاگرام تنها به پست کردن عکس‌ها و ویدیوهای زیبا محدود نمی‌شود. برای موفق شدن در کسب‌وکار خود باید یک برنامه و استراتژی‌ اصولی داشته باشید. در واقع می‌توان بیان کرد که استراتژی های موفق در اینستاگرام برنامه‌ای کلی از تمامی اقدامات مورد نظر و اهداف شما است که تمایل دارید به آن‌ها دست پیدا کنید.

به عبارتی بهتر به کارگیری استراتژی های موفق در اینستاگرام موجب می‌شوند که شما هر فعالیتی در این فضا انجام می‌دهید اعم از انتشار پست، لایک و کامنت هدف مشخصی داشته باشید و شما را روزبه‌روز به موفقیت در این فضا کمک خواهند کرد. در ادامه شما را با مهم‌ترین راهکارها و استراتژی‌ها در این فضا آشنا می‌کنیم.

خرید لایک ارزان و واقعی میتواند استراتژی مناسبی برای افزایش محبوبیت پست های شما در اینستاگرام باشد.

تعیین هدف

اولین مورد از استراتژی های موفق در اینستاگرام این است که شما هدف از کسب‌وکار خود را مشخص کنید. در واقع حضور داشتن در این فضا بدون داشتن هیچ هدف از پیش مشخص شده‌ای می‌تواند منجر به شکست کسب‌وکار شما شود.

علاوه بر این شما توانایی سنجش میزان کارایی و موفقیت اقدامات خود و نرخ بازگشت سرمایه را نیز نخواهید داشت. برای اینکه بتوانید اهداف خود را تعیین کنید بهتر است از استراتژی S.M.A.R.T استفاده کنید. بر اساس این استراتژی مشخص نمودن اهداف باید دارای ۵ ویژگی زیر باشد:

  • دقیق (Specific): به طور دقیق هدف خود را مشخص کنید. برای مثال منظور از افزایش تعداد فالوور دقیقا چه مقدار است؟
  • قابل اندازه گیری (Measurable): معیار مشخصی برای هر یک از اهداف خود داشته باشید. ایجاد یک ارتباط موثر با مشتریان مهم است اما در صورت نداشتن یک معیار مشخص هدف مناسبی نخواهد بود.
  • دست یافتنی (Attainable): اهداف شما باید کاملا منطقی و قابل قبول باشند. به عنوان مثال پیجی که به تازگی تاسیس شده است نمی‌تواند فورا و در ماه اول ۱۰۰ هزار فالوور داشته باشد.
  • مرتبط (Relevant): اهداف استراتژی اینستاگرام باید با اهداف کلی کسب‌وکاری که دارید مرتبط و در یک سمت و سو باشد.
  • زمان مشخص (Time-bound): حتما برای اهداف خود زمان مشخصی در نظر بگیرید.

مشخص نمودن معیارها

پس از اینکه گام اول استراتژی های موفق در اینستاگرام را با موفقیت سپری کردید، اکنون باید معیارهای مورد نظر خود را مشخص کنید. در صورت نداشتن معیار مشخص نمی‌توانید میزان موفقیت فعالیت‌های خود را به درستی اندازه‌گیری کنید.

در فضای مجازی اینستاگرم انواع مختلفی از معیارها وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان لایک، فالوور و یا کامنت اشاره نمود که البته شما نیاز نیست به تمامی آن‌ها توجه داشته باشید.

این اهداف شما هستند که مشخص می‌کنند کدام یک از معیارها اهمیت بیشتری دارند و باید مورد محاسبه قرار بگیرند. به عنوان مثال در صورتی که هدف اصلی شما از حاضر شدن در اینستاگرام افزایش آگاهی در مورد برند باشد، توجه کردن به معیارهایی از جمله Reach و Impressions اهمیت دارد.

استراتژی ها در اینستاگرام

بررسی مخاطبان هدف

با وجود اینکه استراتژی اینستاگرام توسط خود شما تدوین و اجرا می‌شود اما جالب است بدانید که ویژگی‌های استراتژی های موفق در اینستاگرام در اصل توسط مخاطبان هدف شما مشخص می‌شوند. به عبارتی بهتر این فالوورهای شما هستند که از راه مشارکت کردن با محتوایی که منتشر کرده‌اید می‌توانند شما را به اهدافی که دارید، برسانند. به همین دلیل شما باید به درستی مخاطبان خود را شناسایی کرده و بدانید که آن‌ها دقیقا به چه نوع محتواهایی علاقمند هستند.

مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ به چه نوع محتواهایی علاقمند می‌باشند؟ چه هشتگ‌هایی را بیشتر مورد استفاده قرار می‌دهند؟ بیشترین فعالیت آن‌ها مربوط به چه روزها و یا ساعاتی از روز است؟ پاسخ دادن به این نوع سوالات به شما کمک می‌کنند تا پرسونای مخاطب خود را بهتر شناسایی کرده و یک پیج جذاب و جالبی برای آن‌ها بسازید.

از عمده استراتژی هایی که برای افزایش فالوور های بین المللی کاربرد دارد، خرید فالوور خارجی واقعی است.

از جمله بهترین راه‌ها برای شناخت مخاطبان هدف خود برای داشتن استراتژی های موفق در اینستاگرام این است که از واحد بازاریابی کسب‌وکار خود کمک بگیرید. به عبارتی دقیق‌تر شما می‌توانید پرسونای مخاطب خود را به دقت مطالعه کرده و با کمک آن پرسونای فالوورهای مورد نظر را نیز به راحتی شناسایی کنید. البته لازم به ذکر است که ممکن است بین مشتریان آفلاین شما با فالوورهای اینستاگرام تفاوت‌هایی وجود داشته باشد.

علاوه بر این می‌توانید در صورت داشتن یک پیج فعال از بخش اینسایت پلتفرم اینستاگرام کمک بگیرید. در واقع این بخش می‌تواند اطلاعات بسیار مهمی در زمینه سن، جنس، محل زندگی و همچنین زمان آنلاین بودن فالوورهای شما بدهد. راهکار دیگر برای بررسی مخاطبان خود این است که تعدادی از پیج فالوورهای خود را ببینید تا از این طریق نکات مهمی در مورد سلیقه آن‌ها کسب کنید. اما در صورت نداشتن پیج فعال می‌توانید از بررسی پیج رقبای خود کمک بگیرید.

کمک گرفتن از هشتگ‌ها

از دیگر مراحل مهم برای تدوین استراتژی های موفق در اینستاگرام این است که از هشتگ‌ها کمک بگیرید. هشتگ‌ها از جمله بهترین ابزارها برای افزایش فالوورها و همچنین رشد پیج هستند. به کار بردن درست هشتگ‌ها موجب می‌شود کاربران بیشتری پیج شما را ببینند. توصیه می‌کنیم به دنبال هشتگ‌های جزئی‌تر باشید.

به عنوان مثال اگر از هشتگ‌های پرطرفدار استفاده کنید، دیده شدن توسط آن‌ها بسیار سخت خواهد بود و به همین دلیل باید هشتگ‌هایی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی در آن‌ها دیده شوید. همچنین هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید باید با یکدیگر مرتبط باشند.

هشتگ ها در اینستاگرام

برای این کار لازم است که یک کلمه کلی در مورد محتوای خود بنویسید. ذکر این نکته نیز ضروری است که باید علاوه بر هشتگ‌های موجود، هشتگ مختص برند خود نیز داشته باشید و در تمامی پست‌های خود به کار ببرید.

با افزایش سیو اینستاگرام میتوانید مطمئن شوید که محتوای شما برای بسیاری از کاربران جذاب بوده است؛ هشتگ ها را رعایت کنید تا بتوانید محتوا های خود را در دید کاربران بیشتری قرار دهید.

ساخت یک پیج جذاب

از دیگر مراحل مهم استراتژی های موفق در اینستاگرام توجه به داشتن یک پیج جذاب است. پیج اینستاگرام شما باید در نگاه اول بتواند مخاطب را به خود جذب کند و آن‌ها را ترغیب کند تا دیگر پست‌ها را نیز ببینند و در نهایت اقدام به فالو کردن شما کنند. پست‌های شما باید علاوه‌بر زیبا بودن با دیگر پست‌ها نیز هماهنگ و هم‌خوانی داشته باشند. از جمله راه‌هایی که می‌توانید برای حفظ این نکته به کار بگیرید این است که تم رنگی مشخصی استفاده کنید.

استفاده از یک برنامه و تقویم انتشار محتوا

دیگر نکته مهم برای داشتن استراتژی های موفق در اینستاگرام این است که یک برنامه و تقویم کلی برای انتشار دادن محتوا در پیج خود داشته باشید. با این وجود که در اینستاگرام و به طور کلی رسانه‌های اجتماعی شما به چابکی نیاز دارید اما برنامه‌ریزی درست برای انتشار محتوا نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است.

فرمت محتوا و موضوع آن در اصل دو فاکتور مهمی است که برای ایجاد تقویم محتوا باید به آن دقت کنید. به طور کلی اینستاگرام امروزه قابلیت انتشار ۷ نوع محتوا را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • عکس
  • ویدئو
  • آلبوم
  • استوری
  • هایلایت
  • تلویزیون اینستاگرام و یا همان IGTV
  • پخش زنده و یا همان Live

شما برای هر یک از این بخش‌ها می‌توانید موضوعات مختلفی مانند استوری از پشت صحنه برند، مسابقات مختلف، عکس از محصولات و یا ویدیوهای آموزشی و یا موضوعات دیگری از این قبیل استفاده کنید. برای اینکه بتوانید این نوع از استراتژی های موفق در اینستاگرام را استفاده کنید، باید تمامی اطلاعاتی را که در گام بررسی مخاطبان هدف به دست آورده‌اید را به کار بگیرید تا بتوانید محتوای جذاب و کاملا متناسب با مخاطب خود تولید کنید.

اجرا، بررسی و بهبود استراتژی‌ها

اکنون که استراتژی های موفق در اینستاگرام را تدوین کردید، زمان اجرای آن فرا رسیده است. اما دقت داشته باشید که تدوین یک استراتژی برای فعالیت در اینستاگرام همیشگی خواهد بود. شما باید به طور مداوم سعی کنید استراتژی‌های مختلفی را تجربه کنید و از انواع فرآیندها و امکانات استفاده کنید تا بتوانید موثرترین آن‌ها را پیدا کرده و به کار ببرید.

دقت داشته باشید که شما همچنین باید به طور مداوم فعالیت در این فضا و پیشرفت خود را بررسی کنید و میزان موفقیت را نیز بسنجید. این امر موجب می‌شود شما با نقاط ضعف و قوت خود به خوبی آشنا شوید و برای بهبود آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهید.

سخن پایانی

در عصر حاضر رسانه‌های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام یکی از موثرترین روش‌ها برای موفق شدن در کسب‌وکارها به شمار می‌روند. اینستاگرام از جمله پلتفرم‌هایی است که نسبت به دیگر رسانه‌های اجتماعی بیشتر مورد استقبال قرار گرفته و به یک مکان بسیار مناسب برای کسب‌وکارها تبدیل شده است. اما فعالیت داشتن در این نوع رسانه بدون استفاده از استراتژی های موفق در اینستاگرام می‌تواند منجر به شکست شما شود. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم شما را با مهم‌ترین استراتژی های موفق در اینستاگرام آشنا کنیم.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه