راهنمای انتخاب شال تابستانی

در گرم ترین فصل سال، شال نازک و سبک یکی از بهترین انتخاب ها برای استایل بانوان می باشد. در واقع شال تابستانی از جنس های خنک و سبک که هوا در آن جریان دارد و سبب کاهش دمای بدن می شود. انتخاب خوبی برای فصل گرما می باشد.

انواع شال تابستانی

پارچه های نخی ، ابریشم و حریر از محبوب ترین  و مناسب ترین جنس ها برای تابستان می باشند. همه این جنس ها بسیار خنک هستند که قدرت تنفس بالایی نیز دارند.

سه مدل از شال های نخی پرطرفدار که هیچ وقت از مد نمی افتند. عبارتند از شال های پلیسه ای ، شال های تک رنگ و شال های آبرنگی که شامل طیف گسترده ای از طرح و رنگ می شوند.

شال نخی تابستانی

جنس های نخی ایستایی بالایی روی سر دارند. در عین حال این پارچه سبک و نازک است در نهایت برای استفاده در فصل گرم بسیار مناسب است. استفاده از این محصول برای روزمره و همچنین برای افراد شاغل گزینه مناسبی می باشد.

شال نخی تابستانی بهتر است از رنگ های شاد و پرانرژی تابستانی باشد. چرا که فصل تابستان فصل رنگ ها وسرسبزی است. دقت داشته باشید شال های تابستانی رنگ تیره قابلیت جذب نور خورشید را دارد و قاعدتاً شرایط گرمتری را ایجاد می کند. به این ترتیب شال های با رنگ تیره نمی توانند گزینه مناسبی برای تابستان باشند. شال ها با رنگ روشن بهترین انتخاب است که مناسب هوای گرم می باشد.

در حالی که شما نیز از افرادی هستید که در فصل تابستان به طور مکرر لباس های خود را می شویید. بهترین انتخاب شال نخی است چرا که الیاف پارچه های نخی از نخ طبیعی است به همین خاطر این پارچه ها بسیار سبک هستند.

بارزترین مشخصه های شال تابستانی

از مهم ترین مشخصات شال تابستانی می توان به خنکی و سبکی ، بازتاب نور، نرمی و لطافت شال، ضد حساسیت بودن و جذب تعریق اشاره کرد. مواردی که بیان شد سبب می شود خرید شال تابستانی از الزامات استایل بانوان باشد.

نکته مهم

اولین مورد برای تشخیص پارچه با کیفیت و مرغوب برای شال تابستانی میزان سبکی پارچه است. شال و روسری تا حد زیادی باید سبک و لطیف باشد. ضمن اینکه رنگ این نوع شال نسبت به سایر شال ها مات است. دقت داشته باشید شال های که پارچه براق دارند و سبک دارند به اسم شال نخی به فروش می رسند. البته که پلی استر را در پارچه خود دارند و به هیچ وجه برای خرید توصیه نمی شوند. چرا که مواد شیمیایی آن ها زیاد است و به مرور زمان حساسیت پوستی ایجاد می کند.

نحوه شستشو شال تابستانی

در زمان شستشو شال و روسری نخی به یکسری موارد دقت داشته باشید. نحوه ی شستشو، دمای آب، نحوه ی خشک کردن بعد از شستشو، بهتر است شال نخی تابستانی خود را در ماشین لباسشویی با دور ملایم بشویید و برای مواد شوینده از نوع بدون آنزیم استفاده کنید تا بافت پارچه خراب نشود. دمای آب حتما سرد باشد و تا حداکثر ۳۰ درجه هم دمای قابل قبولی است. بعد از شستشو برای خشک کردن شال می توانید آب آن را کامل بگیرید. این کار برای جلوگیری از چروک شدن بعد از شستشو صورت می گیرد و سپس شال را بر روی بند در سایه قرار دهید تا خشک شود. هر نوع پارچه ای اگر مدتی در برابر نور مستقیم خورشید قرار بگیرد رنگ اصلی خود را از دست می دهد.

فاکتورهای مهم برای خرید شال تابستانی

به طور کلی برای خرید شال و روسری باید به رنگ، طرح، اندازه و سایتی که از آن خرید می کنید توجه داشته باشید. برای هوای گرم و طاغت فرسای تابستان پیشنهاد می شود از رنگ های روشن با تناژ سرد استفاده کنید. شال های رنگ روشن هم بازتاب نور را کمک می کنند و سبب خنکی بیشتر می شوند و همچنین استایلی شاد و خنک برای شما فراهم می آورد.

انواع مدل شال تابستانی، که معمولا ساده و بدون طرح اضافه هستند. با شال تابستانی تک رنگ می توانید استایل های جذاب مانند استایل مونوکروم و کژوال داشته باشید. که این به شیک تر شدن استایل شما کمک می کند.

اندازه و طول شال تابستانی انتخابی کاملا سلیقه ای است. برخی افراد ترجیح می دهند از شال با قواره کوتاه استفاده کنند. تا دست و پا گیر نباشد و هم زیبایی مانتو ، شومیز و سایر آیتم های استایل دیده شود. در عین حال برخی افراد شال قواره بلند را می پسندند تا به واسطه آن قدشان کشیده تر به نظر برسد.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

خروج از نسخه موبایل