سفری هیجان انگیز با گشت و گذار در معبد آرتمیس ازمیر

همین که پا در خاک کشور ترکیه بگذارید، با دنیایی از جاذبه‌های دیدنی مواجه خواهید بود که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست. از طبیعت بکر و دوست‌داشتنی این کشور گرفته تا تاریخی غنی که در بناها و آثار باستانی تبلور یافته‌اند، جذابیت خاصی دارند. یکی از شهرهای ترکیه که علی‌رغم پتانسیل‌های فوق‌العاده بالا کمتر به آن پرداخته می‌شود،‌ ازمیر است. این شهر معابد فوق‌العاده جذابی دارد که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند. هتل بلانکا ازمیر را رزرو کنید و ببینید چه خاطره‌ای از این سفر باقی می‌ماند. در ادامه این مطلب، می‌خواهیم یکی از زیباترین جاذبه‌های شهر ازمیر یعنی معبد آرتمیس را معرفی کنیم.

ازمیر کجاست و چگونه می‌توان به آن دسترسی داشت؟

اغلب ما ترکیه را با شهرهایی نظیر استانبول و آنتالیا می‌شناسیم و اغلب سفرها هم به همین شهرها انجام می‌شود. بااین‌حال، ترکیه بیش از ۱۰ شهر توریستی فوق‌العاده دارد که هریک از آن‌ها می‌توانند تا ماه‌ها شما را به خود مشغول کنند. ازمیر شهری در غرب ترکیه محسوب می‌شود که در مجاورت دریای اژه قرار گرفته است. درحقیقت، ازمیر یک بندر تجاری با پتانسیل‌های فوق‌العاده بالا برای تبادل کالا به‌حساب می‌آید.

شهر ازمیر را می‌توان سومین شهر پرجمعیت ترکیه دانست. بخش قابل توجهی از جمعیت این کشور، در شهر زیبای ازمیر زندگی می‌کنند تا علاوه‌بر دسترسی به فرصت‌های شغلی متعدد، از زیبایی‌های بی‌انتهای این شهر نیز بهره‌مند شوند. این شهر در ناحیه اروپایی قرار گرفته است و علاوه‌بر طبیعت فوق‌العاده چشم‌نواز، از نظر رفاهی نیز سطح مطلوبی دارد.

جالب است بدانید که تاریخچه ظهور ازمیر به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و این یعنی ازمیر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای منطقه به‌حساب می‌آید. برای دسترسی به این شهر می‌بایست بلیط هواپیما ازمیر را خریداری کنید و ظرف مدت‌زمان سه ساعت و نیم، از تهران به این شهر دیدنی برسید.

معرفی معبد آرتمیس در شهر ازمیر

برای بازدید از معبد آرتمیس در شهر ازمیر به هیچ دلیلی نیاز ندارید، جز اینکه بدانید این معبد یکی از عجایب هفت‌گانه دنیا به‌حساب می‌آید. ازآن‌جاکه، ازمیر در غرب ترکیه و در نزدیکی یونان قرار دارد، در گذر زمان با افسانه‌ها و اساطیر یونان خو گرفته است. معبد آرتمیس یکی از جاذبه‌های دیدنی ازمیر محسوب می‌شود که رد اساطیر یونان در هر گوشه آن به چشم می‌خورد.

این معبد بسیار قدیمی است و عمر آن به چندهزار سال می‌رسد. براساس شواهد، می‌توان اظهار کرد که معبد آرتمیس در قرن برنز بنا شده است؛ البته چندین بار در طول تاریخ تخریب شده و این روزها نیز چیزی جز ویرانه‌های معبد باقی نمانده است. هفتصد سال پیش از میلاد مسیح، با یک طوفان شدید، معبد آرتمیس ویران شد و سال‌ها طول کشید تا برای بازسازی آن اقدام شود. ۱۵۰ سال بعد، طی ۱۰ سال این معبد را بازسازی کردند؛ اما متاسفانه سه قرن بعد مجددا به‌دلیل آتش‌سوزی تخریب شد. پس‌از آن، اقدامات متعددی برای بازسازی معبد آرتمیس انجام گرفت؛ اما تاثیری نداشت و حالا برای ما جز چند ستون، چیزی از معبد آرتمیس باقی نمانده است. برای بازدید از این معبد دیدنی باید یک اقامتگاه نزدیک، مثل هتل بلانکا ازمیر را رزرو کنید.

عجایب معماری معبد آرتمیس

همان‌طورکه گفتیم، این معبد زیبا یکی از عجایب هفت‌گانه محسوب می‌شود و بدیهی است که برخی از اطلاعات آن هوش از سرتان بپراند. به‌طورکلی، معماری معبد آرتمیس به نسبت زمان بنا شدن آن، بسیار پیشرفته بوده است. این معبد ۱۲۷ ستون با ارتفاع ۱۸ متر دارد که نشان‌دهنده عظمت سازه هستند. بر روی هریک از این ستون‌ها، نگارگری‌ها و خطاطی‌های جالبی وجود دارند که می‌توان به کشف رمزوراز آن‌ها پرداخت. اگر دوست دارید با فرم اصلی معبد آشنا شوید، می‌توانید سری به پارک مینیاتورک استانبول بزنید. در این پارک، نمونه مینیاتوری معبد ساخته شده است.

چگونه خودمان را از ازمیر به معبد آرتمیس برسانیم؟

معبد آرتمیس در فاصله ۱۵ کیلومتری از شهر کوش آداسی قرار دارد. برای دسترسی به کوش آداسی نیز باید از طریق ازمیر اقدام کنید. ازآن‌جایی‌که، این معبد بازدیدکنندگان زیادی دارد، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های مختلفی همه‌روزه مسافران را به این نقطه از شهر می‌رسانند. از کوش آداسی یا هریک از هتل های ازمیر می‌توانید به‌راحتی خودتان را به معبد برسانید و مبهوت عظمت آن شوید.

چه زمانی را برای بازدید از معبد انتخاب کنیم؟

معمولا، مسافران برای بازدید از معبد و سفر به کوش آداسی، فصل بهار را انتخاب می‌کنند. در این برهه از سال، آب‌وهوا مطلوب است و گرما یا سرمای شدید آزاردهنده نخواهد بود؛ همچنین روزها طولانی‌ترند و فاصله معبد تا مرکز شهر، مشکلی ایجاد نمی‌کند. می‌توانید تا پیش‌از آنکه شب فرا برسد، سری به معبد بزنید و سپس به ازمیر یا کوش آداسی بازگردید. پس از این ماجراجویی هیجان‌انگیز، اقامت در هتل بلانکا ازمیر خستگی را از تنتان بیرون خواهد کرد.

با فلای تودی، سفری دل‌پذیر به ازمیر داشته باشید

هر کسی که می‌خواهد سفری بی‌دردسر و آرام را تجربه کند، باید فلای تودی را بشناسد. این پلتفرم یکی از بهترین مراجع در حوزه ارائه خدمات گردشگری است و رزرو هتل ازمیر را با کمترین قیمت انجام می‌دهد. علاوه‌بر آن، می‌توانید خرید بلیط هواپیما ازمیر را در کمتر از پنج دقیقه در این وب‌سایت انجام دهید. فلای تودی در جدیدترین خدمات خود اخذ ویزای توریستی و رزرو هتل را نیز افزوده است تا دیگر از هر مرجعی بی‌نیاز باشید. اگر همین حالا وارد سایت شوید، دنیایی از هتل‌ ها و تورهای گردشگری را پیش روی خودتان می‌بینید که انتظار شما را می‌کشند.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

خروج از نسخه موبایل