شرایط دریافت ویزای شنگن چند بار ورود ۵ ساله ۲۰۲۴

علاقه‌مندان سفر و سایر افرادی که طی ۳ سال گذشته برای دریافت ویزای شنگن با اعتبار (حداقل) ۲ ساله اقدام کرده‌اند می‌توانند با دریافت ویزای شنگن ۵ ساله تا حد بسیار زیادی در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. البته دریافت ویزای چند بار ورود، به این سادگی هم نیست.

سفارت مرجع، تایید یا عدم تایید درخواست ویزای شنگن چند بار ورود است. بنابراین افرادی که در طول یک سال، دست‌کم ۲ یا ۳ بار با ویزای شنگن سفر کرده باشند، شانس بالاتری برای دریافت ویزای چند بار ورود خواهند داشت.

شرایط دریافت ویزای شنگن چند بار ورود ۵ ساله ۲۰۲۴ را در ادامه این مقاله به دقت و با جزئیات کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ اما اگر تا بحال برای دریافت ویزای یکبار ورود شنگن اقدام نکرده‌اید شانسی برای دریافت ویزای چند بار ورود هم نخواهید داشت! برای مشاوره رایگان درباره انواع راه های مهاجرت به اروپا می توانید با متخصصان موسسه کوه نور مشورت کنید. شماره تماس جهت مشاوره رایگان: ۰۲۱۴۵۱۳۱

تعداد دفعات مجاز ورود به منطقه شنگن با ویزای شنگن ۵ ساله

ویزای ۵ ساله شنگن از جمله انواع ویزای مولتی چند بار ورود شنگن است که اصطلاحا ویزای مولتیپل شنگن هم نامیده می‌شود. افرادی که موفق به دریافت این ویزا شوند می‌توانند بدون محدودیت به کشورهای شنگن سفر کرده و در هر دوره ۹۰ روز اقامت را تجربه کنند.

شرایط دریافت ویزای شنگن ۵ ساله

پیش از هر چیز باید بدانید که اصلی‌ترین شرط دریافت ویزای شنگن ۵ ساله داشتن سابقه سفر یا سابقه دریافت ویزا است؛ اما چه شرایط دیگری برای دریافت ویزای چند بار ورود وجود دارد؟

سابقه دریافت ویزا

توجیه هدف از سفر به کشور یا کشورهای مقصد

ارائه تمکن مالی قوی

دریافت بیمه‌نامه بلند مدت

  • سابقه ۲ بار ورود به منطقه شنگن یا سابقه دریافت ۳ بار ویزای سینگل (یکی از انواع ویزا)
  • اخذ ویزای چند بار ورود شنگن با اعتبار ۲ سال (حداقل) طی ۳ سال گذشته
  • هر یک از متقاضیان باید توجیه مناسبی را برای هدف از سفر به کشورهای شنگن ارائه دهند یا کاورلتر مناسبی داشته باشند.
  • هم‌چنین نباید در طول سفر اقدام غیرقانونی انجام داده باشند یا به صورت غیر قانونی در حوزه شنگن اقامت داشته باشند.
  • عاری بودن از هرگونه محکومیت جنایی در سفرهای پیشین متقاضی نیز الزامی است.
  • ارائه نامه تمکن مالی از بانک برای توجیه شرایط اقتصادی و ثبات مالی الزامی است.
  • امکان توجیه ثبات مالی از طرف شریک یا یکی از اقوام مقیم در کشورهای شنگن نیز امکان‌پذیر است.
  • دریافت بیمه‌نامه بلندمدت که در تمام ۲۹ کشور عضو شنگن معتبر باشد.
  • پوشش هزینه‌های درمانی بیمه‌نامه تا سقف ۳۰ هزار یورو الزامی است.

قانون ۹۰ روز اقامت طی هر دوره ۱۸۰ روزه برای ویزای شنگن چند بار ورود نیز صدق می‌کند. به عبارت دیگر واجدین شرایط دریافت این ویزا مجاز نیستند بیش از ۳ ماه در هر دوره ۶ ماهه در کشورهای شنگن اقامت داشته باشند.

 با ذکر این مثال کاملا متوجه این موضوع می‌شوید. فرض کنید قصد سفر به کشور هلند با ویزای شنگن را دارید. در صورتی که ۹۰ روز در این کشور اقامت کرده باشید، تا ۹۰ روز دیگر مجاز نخواهید بود به منطقه شنگن سفر کنید.

اطلاعات بیشتر: دریافت ویزای اسپانیا

مدارکی که برای دریافت ویزای شنگن ۵ ساله به آن نیاز دارید

برای دریافت ویزای شنگن ۵ ساله به مدارکی نیاز دارید که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

مدارک

توضیحات

فرم درخواست ویزای شنگن

تکمیل و امضا شده باشد.

۲ قطعه عکس پرسنلی

حداکثر ظرف ۳ ماه اخیر گرفته شده باشد.

بیمه‌نامه معتبر

مدت زمان بیمه باید مطابق با مدت زمان سفر بوده و ارزش آن معادل با ۳۰ هزار یورو باشد.

بلیط پرواز رفت و برگشت

تاریخ و شماره پرواز داشته باشد.

مدرکی مستند برای رزرو اقامتگاه

اقامتگاه می‌تواند خوابگاه یا محلی برای اجاره موقت باشد. امکان ارائه مدرکی مبتنی بر اقامت در منزل یک دوست یا یکی از اقوام نیز وجود دارد.

گذرنامه جدید و قدیمی

ارائه گذرنامه‌های قدیمی (برای افرادی که قبلا به کشورهای شنگن سفر کرده‌اند) الزامی است. گذرنامه باید در ۱۰ سال اخیر اخذ شده و معتبر باشد.

اثبات تمکن مالی

سقف مشخصی برای تمکن مالی ویزای چندبار ورود شنگن وجود ندارد؛ با این حال نامه گردش حساب بانکی (سه ماه اخیر) یا ارائه سندی که نشان از حمایت توسط فرد دیگری است می‌تواند به عنوان نوعی تمکن مالی شناخته شود.

پرداخت هزینه ویزا

بزرگسالان ۸۰ یورو و کودکان کمتر از ۱۲ سال ملزم به پرداخت ۴۰ یورو به عنوان هزینه ویزا هستند. رسید پرداخت هزینه باید ضمیمه درخواست ویزای شنگن شود.

فرآیند تحویل مدارک ویزای شنگن چند بار ورود به سفارت

تحویل مدارک ویزای شنگن چند بار ورود به سفارت به معنی آغاز پروسه بررسی درخواست ویزا است. این مدارک پس از ترجمه به زبان انگلیسی (یا زبان کشور مورد نظر) به همراه اصل و کپی باید به سفارت کشور مورد نظر تحویل داده شوند.

تمدید گذرنامه یا پاسپورت پیش از درخواست ویزای شنگن

به این نکته توجه داشته باشید که اعتبار ویزا وابسته به اعتبار پاسپورت نیز هست. بنابراین در صورتی که اعتبار پاسپورت شما برای مدت زمان ۲ سال باشد، ویزای شنگن ۲ ساله برای شما صادر می‌شود. بنابراین در صورت نیاز اقدامات لازم برای تمدید گذرنامه را انجام دهید.

مراحل درخواست ویزای ۵ ساله شنگن

چگونه و از کجا می‌توان برای ویزای ۵ ساله شنگن اقدام کرد؟

آخرین مرحله، حضور در سفارت یا کنسولگری کشوری است که قصد سفر به آن را دارید. سعی کنید به دقت به سوالات مصاحبه ویزای شنگن پاسخ دهید. در صورت نیاز به مشاوره و یا آشنایی با سوالات مصاحبه ویزای شنگن، می‌توانید با مشاورین موسسه کوه نور در ارتباط باشید.

مدت زمان پردازش درخواست ویزای شنگن ۵ ساله

زمان پردازش درخواست ویزای شنگن ۵ ساله با توجه به شرایط متقاضی و سفارتی که درخواست خود را در آن ارائه کرده‌اید، از ۱۵ تا ۳۰ روز متغیر است.

هزینه دریافت ویزای شنگن ۵ ساله

متقاضیان برای ارائه درخواست ویزای شنگن ۵ ساله (یا چند بار ورود) ملزم به پرداخت هزینه‌ای معادل ۸۰ تا ۹۰ یورو هستند.

کشورهای عضو شنگن را بشناسید

۲۹ کشور از کشورهای جهان در حال حاضر عضو شنگن هستند. در جدول ذیل می‌توانید با کشورهای عضو شنگن بیشتر آشنا شوید.

آلمان سوئد ایسلند یونان
مالت بلژیک نروژ هلند
اتریش جمهوری چک مجارستان سوئیس
لهستان ایتالیا اسپانیا لیختن اشتاین
لوکزامبورگ استونی دانمارک رومانی
اسلواکی فنلاند لتونی پرتغال
فرانسه بلغارستان لیتوانی اسلوونی
کرواسی

اعتراض به ریجکتی ویزای ۵ ساله شنگن

در صورتی که به هر دلیلی با رد درخواست ویزای شنگن ۵ ساله از سوی سفارت مواجه شدید، می‌توانید از گزینه اعتراض برای تصمیم‌گیری مجدد استفاده کنید.

به این موضوع توجه داشته باشید که نامه اعتراض به رد درخواست ویزای شنگن باید حاوی مستندات کافی و جامع باشد. بنابراین در صورتی که به جزئیات دقیق در نامه اعتراضی اشاره نکنید، ممکن است مجددا با ریجکتی درخواست ویزا مواجه شوید.

از وکلای مهاجرتی یا موسساتی که سابقه اعتراض به ریجکتی ویزای شنگن را در پرونده خود داشته‌اند کمک بگیرید. موسسه مهاجرتی دانش گستر کوه نور با مجوز رسمی از وزارت علوم ایران به واسطه همکاری با وکلا و مشاورین مجرب در حوزه مهاجرت در این مسیر همراه شما خواهد بود.

اطلاعات بیشتر: ریجکتی ویزای اسپانیا

جمع بندی

به سفر علاقه‌مند هستید؟ سعی دارید به عنوان یک جهانگرد دست‌کم به تمام کشورهای اروپایی یا کشورهای شنگن سفر کنید و خاطرات خود را در یوتیوب یا اینستاگرام با طرفداران خود به اشتراک بگذارید؟ شاید بهتر است با ویزای شنگن ۵ ساله آشنا شوید و برای دریافت آن اقدامات لازم را انجام دهید. متن مقاله را مطالعه کنید تا با جزئیات بیشتری درباره این ویزا آشنا شوید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

خروج از نسخه موبایل