بازار

آموزش گریم سینمایی در تهران؛ همه چیز در مورد حرفه گریمورهای سینمایی

آموزش گریم سینمایی به آن دسته از تکنیک‌های میکاپ اشاره دارد که ضمن متعادل سازی و اصلاح عیوب چهره، ظاهری کاملا طبیعی و باورپذیر ایجاد می‌کند. در صورتی که شما بتوانید دوره گریم سینمایی را با موفقیت پشت سر بگذارید، می‌توانید با عنوان مجری گریم (گریمور سینمایی) فعالیت کنید. همچنین، به دلیل طبیعی بودن گریم سینمایی، دیگر افراد جامعه نیز متقاضی هنر شما هستند و درآمدزایی در این حرفه آسان است.

سرفصل های آموزش گریم سینمایی

  • فونداسیون و کانتورینگ: درک رنگ پوست، انواع و اصول استفاده از فونداسیون و کانتورینگ برای بهبود ویژگی‌های صورت.

  • تئوری رنگ: دانستن اینکه چگونه رنگ‌های مختلف با یکدیگر و با تنظیمات نوری مختلف برای ایجاد جلوه‌های دلخواه تعامل دارند.

  • آرایش پیری: تکنیک‌هایی برای پیرتر نشان دادن بازیگران با استفاده از پروتز و شبیه سازی چین و چروک، لکه های پیری و سایر علائم پیری.

  • آرایش دوره ای: استفاده از آرایشی که متناسب با دوره‌های تاریخی خاص باشد و سبک ها و روندهای آن زمان را منعکس کند.

  • پروتز: طراحی، ایجاد و استفاده از قطعات مصنوعی برای تغییر چشمگیر ظاهر یک بازیگر. این سرفصل آموزش شامل کار با موادی مانند لاتکس، سیلیکون و ژلاتین است.

  • شبیه‌سازی آسیب: ایجاد زخم‌ها، سوختگی‌ها و سایر آسیب‌های واقعی با استفاده از لوازم آرایش، پروتز و دیگر مواد.

  • طراحی کاراکتر: ساخت آرایش برای شخصیت‌های غیر انسانی یا ابرقهرمانی. این سرفصل آموزش گریم سینمایی، شامل طراحی خلاقانه و مهارت فنی در کاربرد پروتز است.

  • کاربرد و استایل کردن کلاه گیس: آموزش مدل دادن و فیکس کردن کلاه گیس برای اطمینان از ظاهر طبیعی و ثابت ماندن آنها در طول فیلمبرداری.

  • مدل مو: آشنایی با اصول پایه حالت دهی مو و استفاده از ریش و سبیل برای تغییر ظاهر بازیگر.

  • تکنیک های ایربراشینگ: استفاده از ابزارهای ایربراش برای اعمال آرایش صاف و یکنواخت، که به ویژه برای فیلم هایی با کیفیت بالا مفید است.

  • آرایش برای رسانه های مختلف: تطبیق تکنیک‌های آرایش برای انواع رسانه‌ها، با در نظر گرفتن عواملی مانند انواع دوربین، نور و فاصله از مخاطب.

  • اقدامات بهداشتی: اطمینان از استفاده بهداشتی از تمام ابزارها و محصولات برای جلوگیری از مشکلات پوستی و عفونت.

  • مراقبت از پوست: درک اینکه چگونه محصولات مختلف بر پوست تأثیر می‌گذارند و چگونه باید از پوست بازیگران بعد از آرایش کردن مراقبت کرد.

هزینه دوره های آموزشی گریم سینمایی حرفه ای در تهران

شهریه ثبت نام در دوره های آموزش گریم سینمایی به حضوری یا آنلاین بودن دوره، عمومی یا خصوصی بودن کلاس، تجربه مدرس و … بستگی دارد. معمولا هزینه آموزش گریم سینمایی (تا سطح پیشرفته) در تهران، در حدود قیمتی ۱۲ میلیون تومان قرار دارد. در سایر شهرهای اصفهان، شیراز، کرج، مشهد، اهواز و … هزینه آموزش گریم سینمایی در محدوده ۱۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

بازار کار برای گریمور سینمایی

شما بعد از سپری کردن آموزش گریم سینمایی و دریافت مدرک معتبر، می توانید در مشاغل زیر مشغول به کار شوید:

دریافت مدرک معتبر گریم سینمایی در تهران

برای دریافت مدرک گریم سینمایی باید در یکی از آموزشگاه هایی که با مجوز رسمی فنی حرفه ای فعالیت می‌کنند، شرکت کنید. در پایان دوره، در صورت موفقیت در آزمون نهایی به شما گواهینامه مورد تایید سازمان فنی حرفه ای داده خواهد شد.

آموزش انواع مدل های گریم سینمایی

۱- آرایش طبیعی: این نوع از گریم سینمایی، ویژگی‌های طبیعی بازیگر را تقویت می‌کند تا ظاهری بدون نقص برای دوربین ایجاد کند، بدون اینکه آرایش بیش از حد مشخص باشد.

۲- چهره پردازی: در این مدل، گریمور باید با استفاده از پروتز، جلوه های ویژه و کانتورینگ دقیق، به خلق چهره‌های پیرتر یا جوان‌تر بپردازد.

images 1717173874 6659fe729d94f

۳- جلوه های ویژه: در این نوع از گریم سینمایی، از پروتز و دیگر مواد مصنوعی برای تغییر کامل چهره یک شخصیت یا خلق کاراکترهای غیر انسانی استفاده می‌شود. آرایش گریم سینمایی ترسناک (مثل زخم های بد شکل، نقص عضو و …) در این دسته قرار می‌گیرند.

۴- گریم استتار: پوشاندن خالکوبی‌ها، جای زخم، خال‌های مادرزادی یا سایر عیوب پوستی هنرمندان نیز توسط گریمور انجام می‌شود.

نتیجه گیری

آموزش گریم سینمایی یک رشته جامع و دقیق است که هنر را با مهارت فنی ترکیب می‌کند. گریمورهای سینمایی باید بر تکنیک‌های مختلفی تسلط داشته باشند تا شخصیت‌ها و افکت‌هایی باورپذیر خلق کرده و داستان سرایی را تقویت کنند. آموزشگاه های محدودی در تهران، آموزش گریم سینمایی را مطابق با سرفصل و استانداردهای سطح بالا ارائه می‌کنند. اگر به دنبال حرفه ای شدن در حوزه گریم سینمایی هستید، آموزشگاه آرایشگری مردانه سفیر، مسیر یادگیری شما را هموار می‌کند و در پایان دوره مدرک بین المللی معتبر را نیز ارائه می‌دهد.و اگر به دنبال یک آموزشگاه آرایشگری زنانه هستید که این دوره ها را به صورت حرفه ای داشته باشد  می توانید به لیست آموزشگاه های آرایشگری زنانه مراجعه نمایید.

سوالات متداول در مورد آموزش و کلاس گریم سینمایی:

تفاوت آموزش گریم صورت با گریم سینمایی چیست؟

گریم سینمایی یک شاخه تخصصی از زیبایی شناسی است که بر ایجاد جلوه های بصری مورد نیاز برای فیلم و تلویزیون تمرکز دارد. این نوع آرایش فراتر از افزایش زیبایی طبیعی یا اصلاح عیوب است. یک گریمور سینمایی باید هنر خود را برای مخاطب باورپذیر کند. به همین دلیل، سرفصل های شبیه سازی آسیب، جلوه‌های ویژه و … در آموزش گریم سینمایی گنجانده شده است.

در دوره گریم سینمایی چه مهارت هایی یاد می‌گیرید؟

آموزش گریم سینمایی شامل همه چیز از آرایش اولیه زیبایی گرفته تا کاربردهای پیچیده پروتز برای ایجاد جلوه های ویژه مانند زخم، پیری و … است. در پایان دوره، شما باید با تکنیک‌های ایربراش، پروتزهای لاتکس، سیلیکون و فوم و انواع محصولات آرایشی آشنا باشید.

چرا تقاضای زیادی برای آموزش گریم عروس در تهران وجود دارد؟

آموزش گریم سینمایی عروس تضمین می‌کند که آرایش حتی در مقابل نورپردازی بالا همچنان طبیعی و بدون نقص به نظر برسد. به تعبیری دیگر، آرایش سینمایی به گونه‌ای طراحی شده است که در برابر دوربین‌های با وضوح بالا و نمای نزدیک، چهره‌ای صاف و بی‌عیب را نشان می‌دهد. به همین دلیل، گریم عروس و داماد در تهران، محبوبیت زیادی دارد.

مدت زمان مورد نیاز برای آموزش گریم سینمایی چقدر است؟

پاسخ دقیقی وجود ندارد. با توجه به فشردگی دوره، سطح هنرجو و سطح آموزش، میزان کار عملی و … مدت زمان یادگیری گریم سینمایی متفاوت است. اما به طور کلی، به ۵ ماه زمان نیاز دارید تا با تکنیک های پایه تا پیشرفته گریم سینمایی آشنا شوید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه