بازار

آیا در لایت فارکس ثبت نام کنیم؟ | بررسی بروکر لایت فارکس

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اگر شما نیز به عنوان یک فارکس تریدر قصد فعالیت در بازار مالی فارکس را داشته باشید، احتمالا در زمان انتخاب بروکر برای انجام فعالیت‌های مالی خود، با لیست بلندبالایی از بروکرها در اینترنت روبرو شده‌اید. در این زمان احتمالا در انتخاب یک بروکر مطمئن و معتبر دچار سردرگمی شده اید! البته که این چالش برای معامله‌گران بازارهای مالی که به دنبال پلتفرم معاملاتی هستند بسیار طبیعی است. در این نوشته سعی داریم با معرفی یک نمونه از بهترین بروکرهای فارکس شما را از این سردرگمی نجات دهیم و درمورد مزایای افتتاح حساب در لایت فارکس، نکات ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی بروکر لایت فارکس

لایت فارکس یا همان لایت فایننس فعالیت خود را در جزایر مارشال در سال ۲۰۰۵ آغاز کرد و اکنون دفتر مرکزی آن در قبرس واقع است.

لایت فارکس جزو بروکرهای معتبر و برتر است که به‌دلایل مختلف از جمله اعتبار، امنیت و خدمات مختلف، کاربران ایرانی زیادی جذب آن شده‌اند. اما چرا این بروکر چنین مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گرفته است؟

درواقع یکی از قابلیت‌های ویژه این بروکر، ارائه حساب سنت CENT است که امکان سپرده‌گذاری با حداقل ۱۰ دلار را برای کاربران فراهم می‌سازد. این ویژگی برای افرادی که دارای سرمایه کمی هستند و همچنان قصد فعالیت در این بازار را دارند بسیار عالی است. پس می‌توان گفت ارائه این حساب در جذب کاربران بیشتر به‌خصوص ایرانیان تاثیر به‌سزایی داشته است.

علاوه بر آن فعالیت موفق این بروکر و سابقه طولانی مدت آن در بازار مالی فارکس، به اعتبار آن می افزاید.

مشکل ثبت نام در لایت فارکس

اگر برای افتتاح حساب در لایت فارکس با مشکل مواجه شده‌اید و امکان دسترسی شما به این بروکر وجود ندارد، راه‌حل تنها یک وی پی ان است. درواقع محدودیت‌های موجود مبتنی بر فیلترینگ، باعث عدم دسترسی آسان به این بروکر می‌شود. البته این بدان معنا نیست که لایت فارکس ایرانیان را تحریم کرده و به آن‌ها خدمات ارائه نمی‌کند. بلکه موضوع مربوط به قوانین کشور است که البته همان‌طور که گفته شد، تنها با استفاده از یک VPN می‌توانید به‌راحتی این مشکل را برطرف کرده و برای افتتاح حساب اقدام کنید.

در ادامه نگاهی به انواع حساب در بروکر لایت فارکس می‌اندازیم.

انواع حساب در بروکر لایت فارکس

یکی از مزایای افتتاح حساب در این بروکر، بهره‌مندی از انواع حساب‌ها است که امکان فعالیت کاربران با شرایط و ترجیحات متفاوت را فراهم می‌سازد:

حساب استاندارد

این حساب بیشترین طرفدار را در میان کاربران دارد و البته مناسب اکثر معامله گران است. در این حساب امکان معامله با لوریج ۱:۱۰۰۰ وجود دارد و از پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر ۴ و ۵ پشتیبانی می‌کند. همچنین مشتریان در هنگام ورود به این بروکر از بونوس واریز ۳۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند. اسپرد این حساب شناور است و از ۱.۸ پیپ آغاز می‌شود. در این حساب شما تنها ملزم به پرداخت اسپرد هستید و کمیسیونی پرداخت نخواهید کرد. حداقل سپرده در حساب استاندارد نیز ۵۰ دلار است.

حساب ECN

اگر جزو معامله‌گران حرفه‌ای و با سابقه فارکس هستید، حساب ECN می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد. در این نوع حساب امکان انجام سفارشات با سرعت و دقت بالا وجود دارد که برای معامله‌گران اسکلپر بسیار مناسب است. همچنین اختلاف قیمتی کمی را در میان قیمت‌های این نوع حساب با بازار اصلی مشاهده می‌کنید. معاملات در این حساب محدودیت زمانی ندارند و با لوریج ۱:۱۰۰۰ قادر به معامله خواهید بود. اسپرد این حساب نیز شناور است و از ۰.۰ شروع می‌شود. تفاوت این نوع حساب با حساب استاندارد این است که در حساب ECN شما ملزم به پرداخت کمیسیون خواهید بود اما در عوض اسپرد نسبت به حساب استاندارد پایین‌تر است.

حساب سنت

ویژگی‌های این حساب درست مانند حساب استاندارد است اما تفاوت‌هایی نیز دارد. اسپرد این حساب بیشتر است. همچنین حجم لات‌ها نیز در این حساب یک صدم سایر حساب‌ها است. استفاده از این حساب مناسب افراد تازه‌کاری است که تجربه چندانی در فارکس ندارند. البته هزینه اسپرد در این حساب بیشتر است که باید مورد توجه کاربران قرار گیرد.

images 1711624690 660551f2d318d

امکانات و مزایای استفاده از بروکر لایت فارکس

پشتیبانی از پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر ۴ و ۵ و سی تریدر (CTraider)

روش‌های متنوع واریز و برداشت وجه مانند: بیت کوین، لایت کوین، بیت کوین کش، مونرو، اتریوم، تتر، تاپ چنج، وبمانی

امکان معامله بیش از ۱۵۰ نماد معاملاتی شامل کالایی مانند نفت و طلا، رمزارزها و شاخص‌های مشهور جهانی.

لوریج ۱:۱۰۰۰

پشتیبانی فارسی و تیم قوی

احراز هویت آسان

رابط کاربری مناسب

و …

خلاصه مطلب – آیا در لایت فارکس ثبت نام کنیم؟

انتخاب بروکر مناسب برای فعالیت در بازار مالی فارکس ممکن است چالش‌هایی را برای افراد به‌ویژه در هنگام ورود به دنیای مالی فارکس ایجاد کند.

بروکر لایت فارکس، با  ارائه خدمات و امکانات متنوع، به عنوان یک گزینه مطمئن برای کاربران ایرانی در بازار مالی ظاهر شده است. این بروکر با امکان ارائه حساب‌های متنوع از جمله حساب‌های سنت CENT، به افرادی با سرمایه کم فرصتی فراهم می‌کند تا در این بازار فعالیت کنند. از طرفی، مشکلاتی مانند فیلترینگ در دسترسی به این بروکر وجود دارد که با استفاده از یک VPN قابل حل است. به همین دلیل، مزایای ارائه حساب‌های مختلف و سازگار با نیازهای مختلف کاربران، لایت فارکس را به یک گزینه جذاب و قابل اعتماد در بازار فارکس برای افرادی با تمام سطوح تجربه تبدیل کرده است.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه