بازار

بهترین برندهای لپ تاپ کدام هستند؟

زمین بازی لپ تاپ بازیکنان بزرگی دارد و تقریبا هر برند لپ تاپی که به بازار جهانی راه پیدا کرده است، یکی از برندهای نامدار جهانی محسوب می‌شود. اپل، اچ پی، مایکروسافت، دل، ایسوس، ایسر و لنوو و از جمله این برندها هستند. در این بین اپل سیستم‌عامل اختصاصی خود یعنی مک OS را اجرا می‌کند و محصولات سایر برندها (غیر از کروم بوک‌ها) ویندوزی محسوب می‌شوند. با وجود این خرید لپ تاپ یک چالش اساسی به حساب می‌آید. چرا که باید ضمن شناخت بهترین برندهای لپ تاپ با مشخصات هر دستگاه آشنایی کافی داشته باشید تا بتوانید خرید رضایت‌بخشی را تجربه کنید. در راستای حل چالش‌های خرید لپ تاپ زومیت یکی از منابعی است که می‌تواند هم در خصوص افزایش آگاهی و هم معرفی فروشگاه معتبر به شما کمک شایانی بکند.

ویژگی‌های مهم لپ تاپ

هنگام خرید لپ تاپ از هر برندی بهتر است به این چند ویژگی دقت زیادی بکنید.

پردازنده و رم

بهترین برندهای لپ تاپ نیز ممکن است محصولات میان‌رده و پایین‌رده‌ای داشته باشند که مناسب قشر کم‌درآمد یا افراد با استفاده‌های سبک عرضه شده باشند. بنابراین، یک انتخاب ارزان از یک برند خوب لزوما رضایت‌بخش نخواهد بود؛ مخصوصا اگر قصد گیمینگ یا تدوین و تولید محتوای ویدیویی داشته باشید.

پردازنده‌ی اصلی، پردازنده‌ی گرافیک و رم تمام آن‌چیزی است که دستگاه برای پردازش به آن نیاز دارد. البته نوع حافظه‌ی دائم نیز در اجرای سریع برنامه‌ها تأثیر دارد؛ اما سرعت پردازش ارتباط مستقیمی با تعداد هسته‌ی CPU، سرعت آن‌ها و ظرفیت و سرعت حافظه‌ی موقت دارد.

60bfb488 a5a4 4e59 923e ec78e4237392

نمایشگر

نمایشگر لپ تاپ را می‌توان موثرترین بخش آن در تجربه‌ی کاربری دانست. یک لپ تاپ ضعیف با نمایشگر عالی دست‌کم برای تماشای فیلم و نت‌گردی مناسب است؛ اما یک لپ تاپ قدرتمند با نمایشگر بی‌کیفیت تقریبا به درد هیچ‌کاری نمی‌خورد. پس سعی کنید هنگام خرید لپ تاپ به مشخصه‌هایی همچون نوع پنل، رزولوشن، نرخ نوسازی تصویر و روشنایی نمایشگر دقت کنید.

باتری

لپ تاپ دستگاه قابل حمل است؛ مانند سایر لوازم الکترونیک قابل حمل عمر باتری در آن اهمیت بالایی دارد. اگر قصد دارید از لپ تاپ خود در مسافرت یا محیط دانشگاه و… استفاده کنید، عمر باتری را در اولویت خود قرار دهید تا مجبور نشوید مدام به دنبال پریز برق بگردید.

2f14bc70 eb61 4f2b 9506 71986e32475e

بهترین مارک لپ تاپ کدام است؟

برندهای لپ تاپ را از چند نظر می‌توان با یکدیگر مقایسه کرد. سابقه‌ی تولید لپ تاپ، تنوع مدل، دوام محصولات و میزان فروش جهانی از جمله فاکتورهایی هستند که بر اساس آن‌ها می‌توان برندهای لپ تاپ را رده بندی کرد.

لپ تاپ اچ پی

اچ پی یکی از کهنه‌کارترین برندهای مطرح لوازم الکترونیک است که همچنان به قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. این شرکت آمریکایی سالانه حدود ۶۳ میلیارد دلار درآمد دارد. طراحی زیبا و دوام بالای نوت بوک‌های اچ پی دلیل فروش بالای آن‌ها در بازار جهانی است.

لپ تاپ‌های تبدیل پذیر، لپ تاپ بدون فن، مدل‌های گیمینگ، جداشدنی‌های ۲ در ۱ و… از جمله دسته‌های لپ‌تاپ اچ پی است. هرچند قیمت لپ تاپ HP خصوصا در سری‌های Omen، Spectre و ZBook بالا به‌نظر می‌رسد اما با در نظر گرفتن ویژگی‌های این مدل‌ها می‌توان آن‌ها را دارای ارزش خرید بالا توصیف کرد.

لپ تاپ دل

دل یک برند آمریکایی دیگر در زمینه‌ی تولید لپ تاپ است که می‌توانید کاملا به آن اعتماد کنید. لپ تاپ‌های دل شاید به اندازه‌ی سایر برندها زیبا و چشم‌نواز نباشند، اما از نظر کیفیت و کارایی کاملا برتر محسوب می‌شوند. به‌علاوه، قیمت لپ تاپ دل نسبت به سایر برندهای باکیفیت منصفانه است. سری XPS از لپ‌تاپ‌های دل را می‌توان پرطرفدارترین سری از محصولات این شرکت دانست؛ جایی که زیبایی، دوام، وزن کم و قدرت بالا با هم ترکیب شده‌اند. دل برای گیمرها نیز سری Alienware را عرضه کرده است که علاوه بر ویژگی‌های فوق ظاهر گیمرپسندی دارند.

لپ تاپ مایکروسافت

مایکروسافت که خود ارائه دهنده‌ی ویندوز است، از سال ۲۰۱۲ اقدام به تولید و عرضه‌ی لپ تاپ کرده است. لپ تاپ‌های این شرکت را می‌توان به سه دسته‌ی اقتصادی، بالارده و سری دست نیافتنی استودیو تقسیم‌کرد. لپ تاپ‌های Surface Go مدل‌های اقتصادی مایکروسافت محسوب می‌شوند. با وجود این قیمت لپ تاپ مایکروسافت به گونه‌ای است که حتی سری اقتصادی آن از نظر قیمت با سری بالارده‌ی سایر برندها برابری می‌کند.

7ee80028 a598 491f 9022 4caf809d0cb2

سرفیس پرو و سرفیس استودیو محصولات گران‌قیمت‌تر این غول آمریکایی دنیای فناوری را شامل می‌شوند.

لپ تاپ ام اس آی

لپ تاپ MSI جزو گران‌ترین لپ تاپ‌های بازار محسوب می‌شود. این شرکت تایوانی یکی پیشروترین شرکت‌ها در عرضه‌ی لپ تاپ‌های پرقدرت و مخصوص بازی است. انواع لپ تاپ ام اس آی دارای پردازنده‌ی قدرتمند و گرافیک رده‌بالا هستند. ریسک پذیری MSI در پیاده‌سازی طراحی‌های خلاقانه را می‌توان از ویژگی‌های این برند دانست؛ ام اس آی مدل‌هایی برای کاربران عادی نیز معرفی کرده است؛ اما هیچ‌کدام از آن‌ها چه از نظر قیمت چه کارایی میان‌رده محسوب نمی‌شوند.

لپ تاپ ایسوس

لپ تاپ ایسوس یکی از گزینه‌های مطمئنی است که می‌توانید هنگام خرید مدنظر قرار دهید. شرکت ایسوس ثابت کرده است که اهمیت بالایی برای تجربه‌ی کاربری قائل است؛ چرا که معمولا لپ‌تاپ‌های پایین‌رده‌ی این شرکت نیز از نمایشگر باکیفیت و طول عمر باتری راضی‌کننده برخوردار هستند.

برند تایوانی ایسوس علاوه‌بر کروم‌بوک‌ها، انواع لپ‌تاپ خود را در سری‌های ذن‌بوک، ویووبوک، استودیوبوک و ROG روانه‌ی بازار می‌کند که سری آخر یعنی ROG دستگاه‌های پرقدرت مخصوص گیمینگ این شرکت را شامل می‌شوند.

خرید لپ تاپ به کمک زومیت

اگر قصد خرید لپ تاپ دارید یکی از منابعی که می‌تواند کمک زیادی به شما بکند زومیت است. بخش محصول سایت زومیت علاوه بر جمع‌آوری مشخصات انواع لپ تاپ لیست قیمت روز لپ تاپ های موجود در بازار را در اختیارتان می‌گذارد.

در زومیت این امکان را دارید که با مشخص کردن سقف بودجه، تنها مدل‌هایی که در توان مالی شما هستند را مشاهده کنید. به‌علاوه می‌توانید تا چهار محصول را انتخاب کرده و با رفتن به صفحه‌ی مقایسه، تصویر، مشخصات و قیمت آن‌ها را همزمان مشاهده کرده و مقایسه‌ی کاملی داشته باشید.

بعد از پیدا کردن لپ تاپ ایده‌آل خود کافی است روی آن کلیک کرده و به صفحه‌ی اختصاصی آن بروید. در این صفحه مشخصات فنی کامل، تصاویر بیشتر و حتی نظرات سایر کاربران را می‌توانید ببینید.

در نهایت اگر تصمیم به خرید محصول مورد نظر گرفتید، کافی است روی تب فروشندگان و قیمت کلیک کرده و خرید خود را به واسطه‌ی یکی از فروشندگان معتبر آنلاین مورد تأیید زومیت نهایی کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه