بازار

بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال چه زمانی است؟

همه‌ی تریدرهای بازار های مالی و بخصوص ارزهای دیجیتال از لحظه‌ی شروع معاملات خود، در جستجوی استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی هستند که به آن‌ها کمک کند تا بهره‌وری و سودآوری بیشتری در معاملات خود داشته باشند. یکی از جنبه‌هایی که اغلب کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، زمان‌بندی و ساعات مهم در معاملات ارزهای دیجیتال است، که با وجود سادگی‌اش می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر کیفیت معاملات داشته باشد،

اگر به سبک و نحوه ترید موفق ترین تریدرهای جهان دقت کنید، میبینید در زمان و روزهای خاص معاملات خود را انجان می‌دهند که این موضوع خود باعث کسب سودهای بزرگ برای آنها شده‌است. در این مطلب قصد داریم تا بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم تا افرادی که به تازگی وارد حرفه معامله گری شده‌اند بتوانند سودهای بیشتری کسب کنند.

بهترین ساعت معاملات ارز دیجیتال

شما باید در نظر داشته باشید که معاملات ارزهای دیجیتال بدون وقفه و به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود که درست برخلاف بازار فارکس است، یعنی فقط در زمان‌های خاصی محدود نمی‌شود و همواره امکان انجام معامله وجود دارد.

با این حال، باید توجه به این نکته داشته باشید که در برخی از ساعات، به دلایل مختلف، ممکن است معاملات شما با کیفیت بیشتر و ریسک کمتری انجام شود و این مسئله می‌تواند برای هر معامله‌گری ارزشمند و سودآور باشد.

در ادامه، به بررسی بهترین زمان‌های معاملاتی و بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال و اهمیت آن خواهیم پرداخت.

اهمیت بهترین ساعات معاملاتی

با توجه به اینکه معاملات کریپتوکارنسی در هر ساعتی از روز و شب امکان‌پذیر است، ممکن است برای کاربران سوال ایجاد کند که چرا باید بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال را پیدا کنند؟ اما باید توجه داشته باشید که در برخی از ساعات، به دلیل همزمانی با باز شدن بازارهای مالی دیگر در کشورهای بزرگ در بازار جهانی مانند آمریکا و چین، نمودارهای قیمتی قابل تحلیل‌تر و با ریسک پایین تری انجام می‌شوند.

یکی از جنبه‌های حیاتی در این زمینه، حجم معاملات است. اگر شما در زمان‌هایی که حجم معاملات در دو حالت متعادل و بالا قرار دارد و سفارشات با سرعت بیشتری انجام می‌شوند معامله کنید، تعداد کمتری از افراد قادر به تقلب در بازار و معاملات خواهند بود. برای فهم بهتر این موضوع، به یک مثال توجه کنید.

فرض کنید در یک ساعت خاص، حجم معاملات بازار یک ارز دیجیتال خاص ۱ میلیون دلار است. در این زمان، یک فرد می‌تواند با ایجاد یک پوزیشن به ارزش ۲۰۰ هزار دلار، نوسان قابل توجهی در بازار ایجاد کند که ممکن است تحلیل شما یا هر فرد دیگری را تحت تأثیر قرار دهد.

اما در زمانی که اکثر معامله‌گران، چه کوچک چه بزرگ، در حال معامله هستند و به عنوان مثال، حجم معاملات ارز مورد نظر شما ۱۰۰ میلیون دلار است، هیچ فرد یا سازمانی نمی‌تواند به آسانی در نوسانات بازار مد نظر تداخل کند. این مسئله یکی از عوامل مهم در اهمیت یافتن بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال است.

شاید جالب باشد برایتان که بدانید تا اوایل سال ۲۰۱۸، تفاوت چندانی در زمان انجام معاملات وجود نداشت و الگوهای خاصی در این زمینه مشخص نبود. اما با گذر زمان و جذب سرمایه‌های بیشتر به بازار کریپتوکارنسی، برخی از افراد متوجه شدند که الگوهای قابل توجه و مفیدی در این زمینه وجود دارد.

در برخی از ساعات و با باز شدن بازار فارکس در برخی از کشورها، حجم معاملات بازار رمزارزها به بالاترین سطح خود می‌رسد. این موضوع می‌تواند برای هر معامله‌گری مفید و سودآور باشد.

بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال چه زمانی است؟ تصویر 2

بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال

زمان ایده‌آل برای معاملات ارزهای دیجیتال زمانی است که با بخش‌های زمانی دیگر همپوشانی دارد. حقیقت این است که طبیعت و خصوصیات دو بازار فارکس و کریپتو متفاوت است، اما باید توجه داشت که معامله‌گران حرفه‌ای و سازمان‌های مالی بزرگ، معاملات خود را در بازار رمزارزها بر اساس جلسات معاملاتی بازار فارکس انجام می‌دهند. برای یافتن بهترین زمان برای انجام معاملات متنوع، این نکته مهم را باید درنظر بگیرید.

نکته مهم دیگر اینکه این ساعت‌ها عمدتاً برای کسانی که به تغییرات کوتاه مدت بازار رمز ارزها علاقه‌مند هستند، جذاب است. اما برای کسانی که قصد دارند در بازار رمز ارزها سرمایه‌گذاری میان مدت یا بلند مدت انجام دهند، سطوح قیمت اهمیت بیشتری دارد و زمان انجام معاملات اهمیت چندانی ندارد.

سشن های مهم معاملاتی در بازار فارکس

توکیو و سیدنی – سشن آسیایی : ۰۳:۳۰ بامداد – ۱۵:۵۰ بعد از ظهر

لندن – سشن اروپایی : ۱۰:۳۰ صبح – ۲۰:۰۰ شب

نیویورک – سشن آمریکا : ۱۶:۳۰ عصر – ۰۰:۳۰ بامداد

زمانی که معاملاتی توکیو و نیویورک با هم همپوشانی دارند، بهترین فرصت برای انجام معاملات نوسانی در بازار رمزارزها فراهم می‌شود. دلیل این امر، حجم بالای سرمایه این دو کشور در بازار فارکس و در نتیجه بازار کریپتوکارنسی است.

طبیعتاً معامله‌گران نوسانی به دنبال زمان‌هایی هستند که نوسانات بازار به حداکثر می‌رسد و برای بهره‌برداری از این نوسانات و کسب سود، نیاز به حجم معاملات مناسبی است که در این زمان‌ ها حجم بالا ایجاد می‌شود.

بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال چه زمانی است؟ تصویر 3

بهترین زمان برای فیوچرز

برای شناسایی بهترین زمان برای معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال، می‌توانیم به سشن نیویورک مراجعه کنیم. این سشن از ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر تا ۱:۳۰ صبح به وقت ایران فعال است. در صورت همپوشانی این زمان با سشن لندن، نوسانات جذابی در بازار به وجود می‌آید که می‌تواند برای تریدرها جذاب باشد. سشن لندن نیز از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۹:۳۰ عصر به وقت ایران فعال است.

با یک بررسی ساده می‌توان دید که از ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر تا ۱۹:۳۰ عصر، سشن‌های لندن و نیویورک با هم همپوشانی دارند و بیشترین حجم معاملات در یک روز معاملاتی در این زمان‌ها رخ می‌دهد. بنابراین، در حال حاضر، بازه زمانی ۴:۳۰ بعدازظهر تا ۱۹:۳۰ عصر می‌تواند به عنوان بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال و به خصوص معاملات فیوچرز در نظر گرفته شود.

بدترین زمان برای معاملات فیوچرز ارز دیجیتال

معامله در بعضی از ساعات روز می‌تواند به نفع تریدرها باشد. اما باید توجه داشت که معامله در بعضی از زمان‌ها به خاطر شرایط خاص، ممکن است منجر به ضرر و از دست دادن پول شما شود. به همین دلیل است که پیدا کردن بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال برای همه مهم است.

برخی از بدترین زمان‌های ترید ارز دیجیتال:

شنبه و یکشنبه بدترین روزهای هفته برای ترید کردن هستند. در این روزها، بازار فارکس و بانک‌های بزرگ جهان تعطیل هستند و فعالیتی ندارند. این امر باعث می‌شود حجم معاملات کاهش یابد و گاهی اوقات نوسانات غیرمنطقی و غیرقابل پیش‌بینی ایجاد شود.

روز جمعه‌ها برای خرید و فروش رمزارزها خوب نیست. چون این روزها نزدیک به تعطیلات هستند و بسیاری از مردم در بازار فعال نیستند. بنابراین، حجم معاملات در این روزها کاهش می‌یابد. همچنین، اکثر اخبار منفی در پایان هفته منتشر می‌شوند تا تاثیر کمتری روی بازار داشته باشند.

یکی از بدترین زمان‌ها برای معامله، ساعات اولیه روز دوشنبه است. اصلی‌ترین علت این موضوع، بازگشت معامله‌گران پس از دو روز استراحت است و در این ساعات، به خاطر ورود سرمایه‌های کوچک و بزرگ، ممکن است تغییرات ناگهانی در بازار رخ دهد. توصیه می‌شود که حداقل تا ۵ تا ۶ ساعت پس از شروع روز دوشنبه، هیچ معامله‌ای در بازار ثبت نکنید.

بدترین زمان بهترین زمان
جمعه، شنبه و یکشنبه اواسط دوشنبه تا پنجشنبه
ساعت ۱۲ الی ۱۱:۳۰ صبح ساعات ۴:۳۰ بعد از ظهر تا ۱۹:۳۰

سخن پایانی

ممکن است بسیاری از کاربران جدید در بازار رمزارزها از اهمیت زمان‌های مناسب و نامناسب برای ترید کردن بی‌خبر باشند. در این مقاله، به تمامی نکات مهم و حیاتی برای شناسایی بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال پرداخته شده است تا کاربران با داشتن دید کامل و آگاهی کافی از این موضوعات و با در نظر گرفتن استراتژی‌های معاملاتی خود، بتوانند بهترین زمان برای انجام معاملات را مشخص کنند.

برای این منظور، بررسی ساعات فعالیت معامله‌گران حرفه‌ای، بانک‌های بین‌المللی و سایر موسساتی که با سرمایه‌های بزرگ وارد بازار می‌شوند، ضروری است.

بهترین زمان برای هر معامله‌گر، زمان‌هایی است که حجم معاملات به بیشترین مقدار خود می‌رسد و بازار به تحلیل‌ها پاسخ‌های منطقی‌تری می‌دهد. البته باید توجه داشت که در بازارهای مالی، پیش‌بینی کاملاً دقیق وجود ندارد.

اگر علاقه مند به آموزش حضوری ازر دیجیتال در اصفهان هستید آکادمی استاد ترید با برگزاری دوره های جامع حضوری آموزش ارز دیجیتال در اصفهان از صفر تا صد این بازار مالی را به علاقه مندان رمزارزها آموزش می‌دهد.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه