بازار

تعمیر گیربکس اتوماتیک mvm550 به راحتی آب خوردن!

گیربکس‌های mvm 550 به‌ خاطر کیفیت بالای آن و عملکرد قابل اطمینان جزء بهترین گیربکس‌های تولید‌شده در ایران محسوب می‌شوند. ماشین mvm 550 یک خودروی سدان کوچک می‌باشد که به‌وسیله شرکت خودروسازی ایران تولید می‌گردد. mvm 550 که با نام چری نیز شناخته‌شده است، چینی می‌باشد و دارای دو مدل دنده اتوماتیک و دنده‌ای است. این ماشین ظاهری جذاب دارد و ابعاد مناسبی دارد. سیستم گیربکس این ماشین از نوع CVT می‌باشد و در تعمیر گیربکس اتوماتیک  mvm 550، تشخیص علت خرابی اهمیت زیادی دارد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک mvm 550

تعمیر گیربکس MVM 550 از پرچالش‌ترین گیربکس‌ها می‌باشد که اگر به‌ صورت غیراصولی انجام گیرد باعث می‌شود تا هزینه‌های باز و بسته‌شدن، مونتاژ و دمونتاژ گیربکس مجدداً پرداخت گردد. در صورتی که شاهد تقه‌خوردن خودرو یا گاز هرزخوردن و نشتی روغن گیربکس بوده‌اید بهتر است که سریعاً به تعمیرگاه تخصصی رنو وان مراجعه نمایید. همچنین با جدی گرفتن سرویس‌های دوره‌ای خودرو می‌توانید از خرابی آن جلوگیری نمایید.

تعمیر تخصصی گیربکس mvm 550 باید به‌وسیله تعمیرکاران و کارشناسان مجرب که در رنو وان نیز این کارشناسان مشغول به فعالیت هستند، انجام گیرد؛ زیرا تعمیر آن باید با توجه به مدل و نوع خودرو انجام شود!

عوامل موثر در خرابی گیربکس اتوماتیک mvm 550

خرابی‌های گیربکس اتوماتیک mvm 550 می‌تواند ناشی از دلایل متفاوتی باشد که برخی از علل رایج آن عبارتند از:

یکی از مهم‌ترین دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک mvm550 کم بودن روغن گیربکس است. اگر سطح روغن گیربکس خیلی پایین باشد یا روغن مناسبی برای آن مورد استفاده قرار نگیرد، قطعات داخلی گیربکس دچار خرابی و سایش می‌شوند که در نهایت سبب خرابی بیش‌ازحد گیربکس خواهد شد.

خرابی در سیستم ترمز مانند پد ترمز یا دیسک ترمز می‌تواند باعث خرابی گیربکس اتوماتیک mvm 550  شود‌. خرابی در کلاچ‌های گیربکس نیز می‌تواند گیربکس اتوماتیک mvm 550 خراب کند.

وجود مشکل در شیروانی بلبرینگ‌ها، دنده‌ها و قطعات داخلی گیربکس نیز می‌تواند باعث خرابی گیربکس mvm 550 گردد. استفاده نادرست از گیربکس مانند تغییر دنده در سرعت‌های بالا یا تعویض دنده در هنگام حرکت نیر باعث خرابی گیربکس اتوماتیک می‌شود.

عدم تعمیر و نگهداری درست گیربکس اتوماتیک  mvm 550، باعث خرابی آن خواهد شد. برای این‌که از این خرابی جلوگیری گردد باید به صورت منظم گیربکس نگهداری و تعمیر شود و تعویض روغن گیربکس به موقع انجام گیرد.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک  mvm 550

از علائم رایج خرابی گیربکس مشکلات تعویض دنده یا مشکل حرکت در هنگام درگیر کردن دنده درایو یا معکوس می‌باشد. اگر در هنگام تعویض‌دنده صدای کوبیده‌شدن به گوش رسید، نشان دهنده فرسوده‌شدن گیربکس است.

صداهای عجیب و غریب هنگام تعویض دنده

یکی از شایع‌ترین علائم در هنگام خرابی گیربکس اتوماتیک این است که جابجایی دنده با صدای کوبیده‌شدن زیاد همراه است که این حالت هرگز طبیعی نیست. هنگامی که این صدا را می‌شنوید باید بدانید که چیزی در داخل موتور در حال حرکت وجود دارد که نباید در آنجا قرار داشته باشد. در این زمان باید به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک mvm 550 مراجعه نمایید.

mvm2

جابجایی خشن دنده خودرو

اگر پس از این‌که ماشین را در حالت دنده قرار داده‌اید با گازدادن، وسیله شما حرکت نخواهد کرد. در این حالت امکان مشکل در شیفتر، کابل دنده یا بدنه سوپاپ گیربکس اتوماتیک وجود دارد. در این هنگام لازم است تا سیستم کامپیوتری را برای کدهای خطا مورد بررسی قرار دهید.

 کلاچ لیز می‌خورد یا موتور با سرعت زیادی کار می‌کند

در این وضعیت ممکن است مایه گیربکس کم‌شده باشد. این مشکل می‌تواند به دلیل وجود آلودگی به سبب عدم نگهداری یا ورود آب یا سایش داخلی قطعات گیربکس ام وی ام باشد.

نشت روغن گیربکس

مشاهده مایع قرمز رنگ در زیر خودرو نشان‌دهنده نشت مایع گیربکس از یکی از خطوط رادیاتور یا واشر است. در صورت مشاهده این مایع، باید بدانید که گیربکس شما دچار مشکل‌شده است و اگر روی لوله داغ یا سطح دیگری ریخته‌شود، بسیار خطرناک می‌باشد. بهتر است که با میله سطح مایع را مورد بررسی قرار دهید و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، برای تعمیر گیربکس mvm 550  به تعمیرگاه معتبر در تهران مراجعه کنید.

احساس بوی سوختگی

بوی سوختگی معمولاً به‌دلیل نشت مایع یا در بعضی از موارد پایین بودن سطح مایع است که در صورت یافتن منشا نشت مایع، ممکن است بتوانید گیربکس را از آسیب‌های احتمالی حفظ کنید.

شنیدن صدای وزوز یا زمزمه

اگر از گیربکس صدای چرخیدن یا کلیک‌کردن یا سروصدا شنیده‌شود، نشان‌دهنده خراب شدن یاتاقان می‌باشد. این مشکل ممکن است به سبب پایین بودن سطح روغن گیربکس بوده یا مشکل از آب‌بندی داخلی بد باشد.

برق نداشتن خودرو

در صورتی که ماشین شما قدرت پایینی دارد و موتور آن درست کار نمی‌کند، ممکن است مشکل از گیربکس داخلی یا کشیده‌شدن ترمز به سبب معیوب بودن شلنگ ترمز باشد.

روشن شدن چراغ چک موتور

زمانی که چراغ چک موتور روشن می‌شود، باید بدانیم که تنها مربوط به موتور نمی‌باشد. چراغ چک بیان‌کننده این است که در گیربکس شما مشکلی به‌وجود آمده است. این مشکل می‌تواند گرم شدن بیش از اندازه مشکلات آهنربا، سر خوردن کلاچ و مشکلات دیگر باشد. در نتیجه برای تعمیر گیربکس اتوماتیک mvm 550 خود بهتر است هرچه زودتر به یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس در تهران مراجعه کنید.

mvm3

در چه هنگامی تعمیر گیربکس اتوماتیک mvm 550 منطقی می‌باشد؟

گیربکس ماشین از قطعات زیادی تشکیل شده‌است. درمورد ماشین mvm 550 هر کدام از اجزای آن، مجزا از قسمت‌های دیگر گیربکس فرسوده‌شده یا دچار آسیب‌دیدگی می‌شود. در تعمیر گیربکس اتوماتیک تنها قطعات مورد نیاز برای راه‌اندازی مجدد جایگزین می‌گردند.

همچنین ممکن است مشکل اصلی همچنان وجود داشته باشد و به‌صورت اساسی برطرف نگردد. در نتیجه برای تعمیر اساسی گیربکس بهتر است به یک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ام وی ام که در این زمینه از تخصص لازم برخوردار بوده، مراجعه شود.

سخن پایانی

گیربکس اتوماتیک و موتور دو قسمت مهم وسیله نقلیه می‌باشند که وجود هرگونه مشکل در آن‌ها سبب واردشدن آسیب‌های جدی به وسیله نقلیه شما می‌گردد. در صورت وجود مشکل در هر کدام از این اجزا، باید برای تعمیر گیربکس اتومات mvm 550 به یک تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید. برای تعمیر گیربکس اتومات mvm 550 در تهران می‌توانید به تعمیرگاه رنووان مراجعه نمایید.

این تعمیرگاه یکی از بهترین تعمیرگاه‌های تهران است و از متخصصین کارشناسان مجرب برای تعمیر گیربکس استفاده می‌کند. در این تعمیرگاه تعمیرات تخصصی با کیفیت بالا انجام می‌گیرند. همچنین خدمات پس از فروش نیز در این تعمیرگاه ارائه داده می‌شوند.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه