بازار

تلفن شکایات راهنمایی و رانندگی

با اینکه پلیس راهور برای رفاه حال مسافران و رانندگان فعالیت می‌کند، اما در برخی موارد این امکان وجود دارد که برخی از افراد نسبت به عملکرد پلیس‌ها ناراضی باشند. شاید در زمان‌های گذشته افراد نمی‌توانستند به راحتی شکایت خود را نسبت به عملکرد پلیس‌های راهنمایی و رانندگی بازگو کنند یا انتقادات خود را به گوش مراجع مسئول برسانند، اما در حال حاضر همه چیز تغییر کرده است؛ به‌طوری که اگر شما از نحوه عملکرد پلیس راهور ناراضی باشید، به راحتی می‌توانید نارضایتی و شکایت خود را به مراجع مسئول اعلام کنید.

شما به‌عنوان شهروند حق دارید که نظر و شکایت خود را نسبت به عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی به مسئولان اطلاع دهید تا درصدد رفع این معضل برآیند. روش‌های نوینی برای ثبت شکایات رانندگان و مسافران تعبیه و طراحی شده است تا روند اطلاع‌رسانی را تسهیل کند.

چگونه از عملکرد پلیس راهور شکایت کنیم؟

در کشورمان ایران، تمام سازمان‌های بزرگ و کوچک در جهت بهبود عملکرد خود تلاش می‌کنند؛ پلیس راهنمایی و رانندگی نیز از این قاعده مستثنی نیست. از آنجایی که پلیس راهور یکی از سازمان‌های خدمت‌گذار مردم به‌شمار می‌آید، باید در جهت رفاه حال شهروندان تلاش کند.

این سازمان بزرگ به منظور ارتقاء نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف خود شماره تلفنی برای ثبت شکایات و نظرات مردم در نظر گرفته است. از این رو اگر شما نسبت به عملکرد پلیس راهور نارضایتی دارید، می‌توانید با شماره ۱۹۷ تماس برقرار کنید و با مسئولان مربوطه ارتباط بگیرید.

در نظر داشته باشید که علاوه بر این شماره تلفن، شما این امکان را نیز دارید که به‌صورت حضوری شکایت خود را ثبت کنید. به‌طور مثال در برخی موارد ممکن است که ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در تعیین خلافی خودرو شما دچار اشتباه شوند؛ در این صورت شما می‌توانید با مراجعه به یکی از پایگاه‌های مرکزی، شکایت خود را تنظیم و ثبت کنید.

سامانه ثبت شکایت از پلیس راهور

با اینکه پلیس برای رسیدگی به تمام خلاف‌ها، جرم‌ها یا سایر معضلات مربوط به راهنمایی و رانندگی مسئول است، در برخی موارد این امکان وجود دارد که همین ماموران دچار لغزش شوند. در چنین حالتی شما به‌عنوان یک شهروند می‌توانید شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی ثبت کنید.

تخلفات رایج پلیس راهور

یکی از رایج‌ترین تخلفات مربوط به ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در زمان صدور برگه جریمه رخ می‌دهد. اگر شما نسبت به جریمه تعیین‌شده برای خودرو خود اعتراض دارید، می‌توانید به مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید و شکایت خود را به ثبت برسانید. برخی دیگر از تخلفات رایج پلیس راهنمایی و رانندگی شامل موارد زیر هستند:

  • توقیف خودرو بدون دلیل مجاز و واقعی
  • توقیف خودرویی که در محل پارک‌ممنوع پارک شده است (بدون آگاهی مالک آن)
  • دریافت رشوه از راننده
  • درخواست رشوه از راننده

ناگفته نماند شما برای ثبت شکایت در مورد تخلفات نام‌برده باید دلایل محکمی داشته باشید. برای مثال اگر هیچ خلافی انجام نداده‌اید، اما پلیس راهور شما را جریمه کرده است، می‌توانید با ارائه مدارک و دلایل قابل قبول از پرداخت این جریمه معاف شوید. حتی این قابلیت برای نمره منفی گواهینامه رانندگی هم وجود دارد. یعنی در صورت درست بودن اعتراض نمره منفی گواهینامه شما نیز برداشته خواهد شد.

نکته مهم در این زمینه که لازم به تذکر است، نحوه استعلام نمره منفی گواهینامه است. نمره منفی را می‌توان از مراکز پلیس +۱۰ استعلام گرفت. همچنین سامانه‌های آنلاینی که خلافی خودرو را استعلام می‌گیرند و امکان پرداخت را دارند، معمولا سرویس استعلام نمره منفی گواهینامه نیز دارند. با استفاده از این سامانه‌های آنلاین می‌توانید استعلام خلافی خودرو و بررسی نمره منفی داشتن گواهینامه خود را با هم انجام دهید.

برای ثبت شکایت از تخلفات پلیس راهور یا راهنمایی و رانندگی می‌توانید به‌صورت غیرحضوری نیز دست به کار شوید. خبر خوب اینکه این روش ثبت شکایت چندان زمان‌بر نیست و شما طی مدت کوتاهی به نتیجه دلخواه خود دست می‌یابید.

درنهایت باید گفت با اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی از تمامی قوانین راه باخبر است و تسلط کافی بر آن‌ها دارد، نباید خودش این قوانین را زیر پا بگذارد یا از مقررات به نفع خود استفاده کند.

با آیتول خلافی ماشین استعلام بگیرید

اگر پلیس ماشین شما را توقیف کرده یا به دلیل خلافی زیاد برای شما دردسر درست شده است، قبل از اقدام برای پرداخت خلافی بهتر است از خلافی خودرو خود استعلام بگیرید. با این کار می‌توانید به اطلاعات تمام خلافی‌های خودرو خود دست پیدا کنید و سپس با خیالی آسوده به دفاع از حق خود بپردازید.

سایت آیتول یکی از سامانه‌های نوین و کارآمد محسوب می‌شود که در زمینه استعلام خلافی خودرو و سایر مسائل مربوط به وسایل نقلیه، تجربه و سابقه خوبی کسب کرده است. با انتخاب این سایت در وقت خود صرفه‌جویی کنید و زودتر به نتیجه مورد نظرتان دست یابید.

برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو کلیک کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه