بازار

جایگاه پیانو در دکوراسیون منزل

پیانو یک ساز جذاب است و نوازندگان می‌توانند آثار شنیدنی و روح نوازی با آن خلق کنند. به دلیل صدای مخملی و آرامشی که این ساز به نوازنده می‌بخشد، بسیاری از افراد به خرید آن علاقه دارند. همانطور که می‌دانید، پیانو ابعاد بزرگی دارد و در هر نقطه از منزل که قرار بگیرد، به چشم می‌آید. به همین دلیل می‌تواند به بخشی از دکوراسیون تبدیل شود و نمای کلی منزل را تحت تاثیر قرار دهد.

با این اوصاف باید گفت بعد از خرید پیانو، مشخص کردن جای مشخص و مناسبی برای این ساز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. ما در این مطلب تصمیم داریم برای یافتن بهترین جایگاه پیانو در دکوراسیون منزل به شما کمک کنیم. با ما باشید!

بهترین جای پیانو در منزل

به جرئت می‌توان گفت همانقدر که انتخاب و خرید پیانو مهم است و نیاز به دقت دارد، انتخاب محل مناسب آن در منزل هم اهمیت خواهد داشت. تصور کنید شما هزینه زیادی را برای خرید یک پیانو صرف کرده‌اید اما حالا با قرار دادن آن در جای نامناسب، بزرگ‌ترین ضربه را به دکوراسیون منزل خود می‌زنید. به این ترتیب تمام زحماتی که تا پیش از این برای طراحی دکوراسیون منزلتان کشیده بودید، به باد می‌رود.

هر خانه‌ای نقشه و طراحی داخلی خاص خود را دارد؛ از همین رو نمی‌توان برای هرکدام از افراد یک نسخه پیچید و با قطعیت گفت که فلان بخش از تمام خانه‌ها برای قرار دادن پیانو ایده‌آل می‌باشد. از همین رو شما باید برای اینکه بهترین جایگاه پیانو در دکوراسیون منزل را پیدا کنید، به نکات زیر توجه داشته باشید:

پیانو باید رو به اتاق باشد

در حالت ایده آل، پیانوها باید به گونه‌ای در منزل شما قرار گیرند که به پیانیست اجازه دهند به داخل اتاق نگاه کند نه به دیوار. در واقع سمت بیس پیانو باید موازی با دیوار باشد و اگر چنین امکانی وجود نداشت، می‌توان این ساز را با زاویه ۴۵ درجه به سمت یک گوشه به صورت مورب قرار داد.

پیانو باید دور از هر آسیبی باشد

شما باید مکانی را برای قرار دادن ساز خود انتخاب کنید که از هر گونه گرما و سرما شدید، باد و گرد و خاک در امان باشد.

پیانو باید در بخش خلوت منزل قرار بگیرد

ساز شما به خودی خود دارای ابعاد بزرگی است و اگر آن را در نزدیکی وسایل دیگر منزل قرار دهید، کمی فضا را شلوغ نشان می‌دهد. شما باید محل خلوتی را برای قرار دادن آن در نظر بگیرید و به نوعی فضاهای منزل را با پیانو و دیگر وسایل خود، تفکیک کنید، به طوری که هرکس به دکوراسیون شما نگاه کرد، متوجه شود که قسمت خاصی به پیانو اختصاص داده شده و تمام فضاها قابل تشخیص از هم باشند.

ابعاد اتاق را در نظر بگیرید

ابعاد پیانو باید با ابعاد منزل شما همخوانی داشته باشد تا نوعی هماهنگی بصری در دکوراسیون ایجاد شود. در غیر این صورت، حالت ناخوشایندی به دکوراسیون منزل شما می‌دهد و این طور به نظر می‌رسد که این آیتم را به سختی در منزل خود جا داده‌اید.

به صدای پیانو توجه کنید

صدای پیانو بسیار بلند است، به خصوص زمانی که با شدت نواخته شود. اگر در یک آپارتمان زندگی می‌کنید یا همسایگان بسیار نزدیک یا اصطلاحاً دیوار به دیوار دارید، باید پیانو را در اتاقی قرار دهید که با آنها دیوار مشترک نداشته باشد. در غیر این صورت بهتر است از دیوارپوش‌های عایق صدا استفاده کنید.

جایگاه پیانو در بخش های مختلف خانه

piano2

در صورتی که منزلی بزرگ با چندین اتاق مختلف دارید، بهتر است یک اتاق را به نگهداری از پیانو و تمرین موسیقی اختصاص دهید. به طور کلی در گذشته تمام کسانی که پیانو می‌خریدند، حتماً در منزلشان یک اتاق پیانو داشتند اما این روزها کمتر کسی آنقدر خوشبخت است که بتواند یک اتاق کاملاً مجزا برای پیانو خود در نظر بگیرد.

معمولا بهترین مکان‌ها برای قرار دادن پیانو، قسمت نشیمن یا یکی از اتاق‌های منزل هستند. جایگاه پیانو در هر کدام از این دو بخش و قسمت‌های دیگر، به صورت زیر تعیین می‌شود.

نشیمن

قرار دادن پیانو در نشیمن برای کسانی که این ساز را به عنوان آیتم جدایی ناپذیری از دکوراسیون خود می‌دانند، انتخابی هوشمندانه است. شما می‌توانید پیانو را با رنگ و سبک مبلمان نشیمن ست کنید و هر زمان که با خانواده یا دوستان خود در منزلتان دور هم جمع شده‌اید، با نواختن قطعه‌ای شنیدنی و دلنواز، لحظات خوشی را برای آن‌ها رقم بزنید.

برای این منظور باید پیانو را در بخشی از اتاق نشیمن قرار دهید که به نقطه کانونی تبدیل نشود اما از دید دیگران هم پنهان نباشد.

اتاق

پیانو ابعاد بسیار بزرگی دارد و به همین دلیل باید آن را در گوشه اتاق قرار دهید تا کمترین فضا را اشغال کند. با این کار مانع از ایجاد شلوغی بصری در دکوراسیون اتاق خود می‌شوید. حتی اگر اتاق بزرگی دارید، باز هم کنجی از آن را برای قرار دادن پیانو در نظر بگیرید تا صدا به سایر دیوارها برخورد نکند و مزاحمتی برای دیگران ایجاد نشود.

راهرو

به طور کلی قرار دادن پیانو در راهرو، ایده جالبی به نظر نمی‌رسد اما اگر چاره دیگری ندارید و نمی‌توانید فضای مناسبی برای اضافه کردن پیانو به دکوراسیون منزل خود پیدا کنید، روی این قسمت از منزلتان حساب کنید. راهروها فضاهای دنجی هستند که اغلب نادیده گرفته می‌شوند.

شما می‌توانید پیانوی خود را داخل راهرو قرار داده و با استفاده از تابلوهای مرتبط با موسیقی یا هر اکسسوری جذاب دیگری، اطراف آن را تزیین کنید. بهتر است پیانو را در انتهای راهرو قرار دهید تا فضای آن پهن تر به نظر برسد. به این ترتیب بدون اینکه منزل بزرگی داشته باشید، یک فضای جذاب برای نواختن موسیقی و تمرین پیانو تعبیه خواهید کرد.

انتخاب بهترین محل در خانه برای قرار گیری پیانو

piano3

همانطور که گفتیم، بهترین محل برای قرار دادن پیانو به سبک کلی دکوراسیون و نقشه منزل شما بستگی دارد. برای اینکه بهترین محل در خانه برای قرار گیری پیانو را تشخیص دهید، باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • در صورتی که منزل شما دارای پنجره‌های مرتفع است، پیانو را زیر پنجره قرار دهید تا فضای خالی آن را پر کند. این ایده باعث می‌شود در زمان نواختن، به منظره بیرون هم اشراف داشته باشید.
  • اگر بخش خاصی از دکوراسیون منزلتان خالی مانده، آن را با قرار دادن پیانو تکمیل کنید تا خلائی در دکوراسیون شما احساس نشود.
  • حرارت می‌تواند به ساز شما آسیب برساند؛ به همین علت هرگز آن را در نزدیکی شومینه یا هر منبع گرمایی دیگری قرار ندهید. نور مستقیم خورشید هم باعث خراب شدن ظاهر پیانو می‌شود.
  • بخش‌هایی از منزل که ممکن است برای پیانو خطر آفرین باشند، مثل نزدیک در یا پنجره، نزدیک آشپزخانه، سیستم‌های تهویه و… برای قرار دادن پیانو مناسب نیستند.
  • پیانو می‌تواند تاثیر زیادی روی جذاب‌تر شدن دکوراسیون منزل شما داشته باشد؛ از همین رو پیشنهاد می‌کنیم آن را در نقاط کور قرار ندهید تا همواره در معرض دید بوده و باعث جلب توجه افراد شود.

خرید بهترین پیانو در دکوراسیون منزل

در بخش‌های قبلی سعی کردیم به شما آموزش دهیم که چگونه باید پیانو را به دکوراسیون منزل خود اضافه کنید. حال به بخش اصلی می‌رسیم که انتخاب پیانو است. شما باید سازی خریداری کنید که هم کیفیت بسیار بالایی داشته باشد هم دکوراسیون شما را جذاب‌تر کند. برای راحتی کارتان، در اینجا برخی از بهترین مدل‌های پیانو برای تکمیل دکوراسیون منزل را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱) پیانو آکوستیک یاماها GB1K

این پیانو از حجم کمی برخوردار است و به دلیل طراحی خاصی که دارد، امکان قرار دادن آن در هر بخش از منزل وجود خواهد داشت. شما می‌توانید تلفیقی از زیبایی، هنر و مهندسی را در این ساز مشاهده کنید. برای ساخت آن از روکش پلی استر روغنی استفاده شده تا با هر محیطی سازگار باشد. بدون شک این پیانو به دلیل جذابیت فراوان و رنگ بندی متنوع خود، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تکمیل دکوراسیون شما خواهد بود.

۲) پیانو آکوستیک یاماها U1J

اگر عاشق سبک کلاسیک هستید، می‌توانید روی خرید این پیانو حساب کنید. این محصول هم از کیفیت و طول عمر زیادی برخوردار است و هم ظاهری خاص و جذاب دارد. شما می‌توانید برای مدت‌های طولانی از آن استفاده کنید. حتی اگر یک پیانیست حرفه‌ای باشید، شما را راضی می‌کند و از نواختن با آن لذت خواهید برد.

۳) پیانو دیجیتال کاسیو AP470

این پیانو، محصولی لوکس است که جلوه‌ای خاص و فوق‌العاده به دکوراسیون شما می‌بخشد. فرقی نمی‌کند که سبک دکوراسیون شما مدرن باشد یا کلاسیک، این محصول به خوبی با هر سبکی مچ می‌شود و با اکثر وسایل دیگر منزل، هماهنگی خواهد داشت. ضمن اینکه از وزن سبکی هم برخوردار بوده و جابجایی آن راحت است.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم در مورد جایگاه پیانو در دکوراسیون منزل با شما عزیزان صحبت کنیم. همانطور که متوجه شدید، شما باید فضای مناسب برای قرار دادن این ساز را با دقت بالایی انتخاب کنید تا هم جذابیت دکوراسیون منزلتان افزایش یابد هم برای نواختن با پیانو راحت باشید.

بعد از تعیین جایگاه این ساز، باید بهترین نوع آن را انتخاب و خریداری کرده و همچنین بهترین روش تمیز کردن پیانو را هم یاد بگیرید. با این کار، می‌توانید از این ساز بهترین استفاده را داشته و تا سال‌های سال در منزلتان از آن استفاده کنید.

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و عصر مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه