بازار

دخالت افراد غیر متخصص در جراحی های زیبایی

افزایش موج عمل های زیبایی به ویژه عمل زیبایی بینی موجب شده است تا افراد غیر متخصص نیز پا به این عرصه گذاشته و از سلامت و خواسته های مردم در جهت کسب درآمد بیشتر ، سو استفاده نمایند. به همین علت مردم باید کاملا هوشیار باشند و این موضوع را بدانند که توجه به زیبایی مسئله بدی نیست ؛ مسئله نگران کننده زمانی آغاز می شود که افراد بدون تحقیق و بررسی لازم در خصوص صلاحیت جراح زیبایی ، سلامت خود را به دست افراد غیر متخصص و بدون تجربه می سپارند.  معمولا زمانی که هزینه های جراحی زیبایی افزایش پیدا می کند ، دو زنگ خطر به گوش می رسد ! مراجعه به افراد غیر پزشکی که هزینه کمی دریافت می کنند و رو آوردن افراد غیر متخصص به این حوزه جهت کسب درآمد بیشتر دو روی این سکه است که هر کدام ماجراها و پیامدهای خاص خود را به دنبال دارد.

افزایش دخالت افراد غیر متخصص در حوزه درمانی و زیبایی !

متاسفانه دخالت در امور درمانی و زیبایی در سال های اخیر به مراتب بسیار بیشتر شده است تا جایی که افراد غیر پزشک و بدون دانش کافی نیز در این مسائل دخالت می کنند که وضعیت عجیبی را رقم زده است. هر چند که به نظر می رسد این دلایل به علت مسائل مالی رخ می دهند اما اگر مردم کمی هوشیارانه عمل کنند و صرفا به دلیل مبالغ پایین و هزینه های ارزان ، سلامت و زیبایی خود را به خطر نیندازند ، این مسئله قابل کنترل است. بسیار مهم است زمانی که تصمیم به عمل زیبایی بینی یا سایر پروسه های زیبایی دیگر هر چند ساده مثل تزریق ژل و بوتاکس می گیرید ، حتما به کلینیک های معتبر و پزشکان متخصص در این حوزه مراجعه نمایید. مسلما تفاوت های زیادی بین فرد غیر متخصصی که نه در زمینه گوش و حلق و بینی و جراحی پلاستیک تحصیل کرده و نه تجربه کافی در این زمینه را دارد با پزشکی که سال ها در زمینه پزشکی و جراحی های زیبایی بینی تحصیل نموده و سال های زیادی را به انجام عمل های زیبایی بینی اختصاص داده است ، وجود دارد ؛ بنابراین یک جراح خوب برای عمل بینی در تهران به پاس تلاش بسیاری که در این زمینه انجام داده و به سابقه و تجربه کاری خود افزوده منطقی است  کاملا منطقی است که هزینه بالاتری را نسبت به افراد غیر متخصص در این حوزه دریافت نماید. اما انتخاب شما کدام است ترجیح می دهید به دلیل هزینه پایین ریسک این جراحی را به جان بخرید یا با پرداخت مبلغی کمی بیشتر با اطمینان کافی سلامت و زیبایی خود را به دست یک جراح متخصص و کاربلد بسپارید ؟! در هر صورت انتخاب با شما است ؛ چرا که این روزها پای دلال های زیبایی به راحتی به امور پزشکی و زیبایی باز شده و باید هوشیارانه نسبت به این گروه از افراد عمل کنید !

دلال های جان مردم و تبعات دخالت در امور پزشکی

هنوز هم بسیاری از افراد نسبت به این گروه از دلال ها بی اطلاع هستند. برای جلوگیری از دخالت این افراد توصیه می شود حتما از آشنایان و نزدیکانی که تجربه انجام عمل بینی داشته اند ، تحقیق نمایید و برای اطمینان از مدارک تحصیلی و تخصص پزشک سری به سایت انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی بزنید. همچنین توصیه می شود حتما به صورت حضوری به مطب پزشک و جراح بینی مورد نظر خود مراجعه کنید و از نزدیک با بیماران گفت و گو نمایید. متاسفانه فضای مجازی بستر خوبی را برای ورود این افراد دلال باز کرده تا جایی که گاهی تشخیص صحت ماجرا برای کاربر می تواند سخت باشد و متقاضی این جراحی را در تصمیم گیری به اشتباه بیندازد.

شکایت از عمل جراحی روز به روز بیشتر می شود !

متاسفانه ورود همین افراد غیر پزشک و بدون تخصص موجب شده است تا افرادی که بدون تحقیق و بررسی به این دسته از افراد برای امور زیبایی و درمانی خود مراجعه می کنند ، دچار مشکل شوند و کار به شکایت برسد ! متاسفانه گاهی تبعات ناشی از این جراحی ها به قدری شدید است که فرد به چندین عمل ترمیمی نیاز پیدا می کند تا بتواند به نتیجه خوبی دست پیدا نماید. همچنین گاهی عوارض ناشی از این صدمات غیر قابل جبران است ! هر چند که سازمان بهداشت و نظام پزشکی در این زمینه نظارت کافی را دارند ؛ با این حال از مردم درخواست کرده اند که نسبت به این مسائل هوشیارانه عمل کنند و بدون تحقیق و بررسی سلامت خود را به خطر نیندازند. متاسفانه این روزها  تعداد عمل های جراحی که به دست افراد غیر متخصص انجام می شوند ، کم نیست و همین موضوع تعداد شاکیان عمل های جراحی را روز به رو بالا می برد که سلامت پزشکی و زمینه کاری افراد متخصص و متبحر در این زمینه را نیز به خطر می اندازد و می تواند جلوه بدی را در خصوص عمل های زیبایی و پیامدهای منفی آن در ذهن مردم ایجاد نماید.

منبع 

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و عصر مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه