بازار

راهنمای سفر خارجی در اطراف ایران

اگر تصمیم دارید به کشورهای همسایه ایران سفر کنید، باید با مقاصد و شرایط سفر به آن‌ها آشنا شوید. یکی از چالش‌های سفر به مناطق دیدنی اطراف ایران، تصمیم‌گیری درباره زمان سفر و رزرو اقامتگاه است. خوشبختانه با وجود وب‌سایت فلای تودی به‌راحتی می‌توانید بلیط سفر و همچنین هتل خود را به‌‌صورت آنلاین رزرو کنید. از طریق این سامانه به‌راحتی می‌توانید به هتل‌های کشور همسایه ایران، ترکیه، مانند هتل الیت ورلد وان دسترسی داشته باشید.

کشورهای اطراف ایران برای سفر

سالانه تعداد بی‌شماری از مسافران برای سفرهای خارجی خود برنامه‌ریزی می‌کنند. مهم‌ترین موضوع، انتخاب مقصد مناسب برای سفر است. مسافرها تمایل دارند به کشوری سفر کنند که از جاذبه‌های توریستی مناسبی برخوردار باشد. کشورهایی مانند امارات، ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و… می‌توانند در لیست مقاصد محبوب سفرهای خارجی اطراف ایران قرار گیرند.

دبی

دبی، زیباترین شهر امارات متحده عربی، بلندترین آسمان‌خراش جهان یعنی برج خلیفه و تنها هتل هفت ستاره جهان یعنی برج العرب را در خود جای‌داده است. بهترین زمان برای سفر به دبی، مهرماه تا فروردین‌ماه است. زمانی که دمای هوا از ۳۰ درجه سانتی‌گراد تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد متغیر می‌شود و هوا نسبتاً مطبوع است. علاوه‌بر این، جشنواره خرید دبی در ماه آذر برگزار می‌شود که بسیار تماشایی است.

هنگام بستن چمدان خود کرم ضدآفتاب، عینک‌آفتابی و دئودرانت را فراموش نکنید زیرا دبی آب‌وهوای مرطوب و آفتابی دارد. واحد پول دبی، درهم امارات است و پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر، ارز خود را تهیه کنید. بااین‌حال، امکان تهیه ارز از فروشگاه‌های محلی دبی نیز وجود دارد.

اقامت در دبی

هتل‌های بی‌شماری با امکانات و قیمت‌های مختلف در دبی فعالیت می‌کنند. مسافرت به دبی کمی گران‌تر از سفر به دیگر کشورهای اطراف ایران مانند ارمنستان و ترکیه است. دلیل این امر، لوکس بودن دبی است. بنابراین از قبل برای بودجه خود برنامه‌ریزی کنید و از طریق وبسایت فلای تودی هتل موردنظر خود را انتخاب و رزرو کنید. در این صورت، می‌توانید برای بخشی از هزینه خود از قبل برنامه‌ریزی کنید.

ترکیه

یکی از کشورهای جذاب برای ایرانیان، کشور زیبای ترکیه است. طبق آمار هرساله، حدود ۳۰ میلیون مسافر از این کشور بازدید می‌کنند. آب‌وهوای ترکیه با توجه به منطقه سفر شما می‌تواند متفاوت باشد. بهترین زمان برای سفر به این کشور، فصل پاییز و بهار است.

ازآنجایی‌که زبان مردم ترکیه، ترکی است؛ بهتر است قبل از سفر با چند اصطلاح رایج در این کشور آشنا شوید. واحد پول کشور ترکیه نیز لیر است. توصیه می‌کنیم در هنگام سفر به ترکیه حتماً کمی پول نقد برای پرداخت‌های اندک مانند کرایه تاکسی و… با خود داشته باشید.

اقامت در ترکیه

در سفر به ترکیه از شهرهای استانبول، آنتالیا، ازمیر و وان حتماً دیدن کنید. این شهرها از زیبایی بی‌نظیری برخوردار هستند. صدها هتل و هاستل زیبا با امکانات و خدمات باکیفیت در ترکیه وجود دارند که می‌توانید شب‌ها را در آنجا سپری کنید. یکی از هتل‌های پنج ستاره استانبول که در شهر زیبای وان قرار دارد، هتل الیت ورلد وان است. برای رزرو این هتل زیبا، تنها کافی است به وبسایت فلای تودی مراجعه کنید.

راهنمای سفر خارجی در اطراف ایران تصویر 2

سفر به ارمنستان

ارمنستان کشوری با مناظر طبیعی فوق‌العاده، فرهنگی جذاب و مردمانی مهمان‌نواز است. برای سفر به ارمنستان می‌توانید از ایروان پایتخت این کشور دیدن کنید؛ این شهر سرشار از گنجینه‌های تاریخی و فرهنگی است. کشور ارمنستان به‌طورکلی دارای آب‌وهوای قاره‌ای مرتفع با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد است. بهترین زمان برای بازدید از این کشور زیبا، ماه‌های اردیبهشت تا خرداد هستند که هوا خنک و مطبوع است.

از جذاب‌ترین دیدنی‌های کشور ارمنستان، دریاچه سوان را می‌توان نام برد که امکان شنا در آن وجود دارد. بنابراین برای سفر خود به ارمنستان، لباس شنا و ضدآفتاب را فراموش نکنید. سیستم اصلی حمل‌ونقل عمومی در ایروان ارمنستان شامل مینی‌بوس‌ و مترو است. تاکسی‌ها نیز به‌طور گسترده از طریق آژانس‌های متعدد یا در خیابان‌ها در دسترس هستند.

اقامت در ارمنستان

بهترین هتل‌های ارمنستان در شهر ایروان پایتخت این کشور قرار دارند. شما می‌توانید قبل از سفر خود از طریق فلای تودی هتل یا سوئیت موردنظر خود را رزرو کنید تا از محل اقامت خود اطمینان داشته باشید. چنانچه بخواهید در شهرهای دیگر ارمنستان بمانید نیز هتل‌های کوچک‌تر و اقامتگاه‌های محلی بسیاری وجود دارند.

سفر به آذربایجان

کشور آذربایجان ترکیبی عجیب از فرهنگ‌های مختلف ترکی، ایرانی و روسی است. این کشور زیبا در مرز قاره آسیا و اروپا قرار دارد. آب‌وهوای کشور آذربایجان بسیار متنوع است؛ اما بهترین زمان برای بازدید از این کشور فصل‌های بهار و پاییز هستند. واحد پول رسمی آذربایجان “منات” است که نباید آن را با منات ترکمنستان اشتباه گرفت؛ تهیه و خرید منات در خارج از آذربایجان بسیار دشوار خواهد بود.

اقامت در آذربایجان

بااینکه کشور آذربایجان از گران‌ترین مقاصد قفقاز به‌حساب می‌آید، اما همچنان ارزان‌تر از بسیاری از کشورهای اروپایی است. اقامتگاه‌ها در باکو از هاستل تا هتل‌های پنج ستاره را شامل می‌شوند. مهمان‌خانه‌ها، اقامت در خانه، هتل‌های متوسط ​​و اجاره آپارتمان نیز دیگر گزینه‌های اقامت هستند. قبل از سفر به آذربایجان، اقامتگاه خود را از طریق فلای تودی رزرو کنید.

جمع‌بندی

به‌صرفه‌ترین گزینه برای سفر به خارج از کشور، سفر به کشورهای همسایه است. این کشورها دسترسی آسان‌تری نسبت به کشورهای دیگر دارند و با فرهنگ غنی خود تجربه‌ای بی‌نظیر برای مسافران فراهم می‌سازند. ازجمله کشورهای اطراف ایران برای سفرهای توریستی ارمنستان، ترکیه، امارات و جمهوری آذربایجان هستند. شما می‌توانید از طریق وبسایت فلای تودی به‌‌صورت آنلاین برای رزرو بلیط سفر و اقامتگاه‌هایی مانند هتل الیت ورلد وان اقدام کنید.

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و عصر مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه