بازار

سرفصل های دوره تی تی سی

دوره تی تی سی TTC یا همان دوره تربیت مدرس زبان، دوره ای است که افراد علاقه مند به تدریس زبان باید در آن شرکت نمایند تا بتوانند تدریس زبان را به صورت اصولی و استاندارد آموزش ببینند.

این دوره در موسسات مختلف همچون موسسه زبان دهخدا برگزار می شود و شما با شرکت در این دوره می توانید وارد فضای حرفه ای تدریس زبان شوید. در ادامه به معرفی سرفصل های آموزشی دوره تی تی سی خواهیم پرداخت.

چرا باید در دوره تی تی سی شرکت کنیم

برای اینکه بتوانید یک مدرس زبان حرفه ای شوید و در موسسات مختلف به عنوان یک مدرس زبان مشغول به کار شوید باید در دوره تربیت مدرس زبان شرکت کنید.

این دوره به شما آموزش می دهد که چگونه یک برنامه آموزشی مناسب برای کلاس درس خود آماده نمایید، با چه روش هایی به تدریس مهارت های مختلف زبان بپردازید و مدیریت کلاس را به چه شکل انجام دهید. اینها تنها بخشی از مواردی است که در دوره تی تی سی آموزش خواهید دید.

شرایط شرکت در دوره تی تی سی

برای شرکت در این دوره ابتدا باید تعیین سطح شوید اگر سطح تان حداقل متوسط به بالا باشد و تسلط کافی بر زبان انگلیسی داشته باشید می توانید در این دوره شرکت نمایید.

دوره تی تی سی به چه شکل برگزار می شود

دوره تی تی سی به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود تا افراد علاقه مند به شرکت در این دوره براحتی بتوانند براساس شرایطی که دارند در این دوره شرکت کنند.

چه مواردی در دوره تی تی سی آموزش داده می شود

موارد آموزشی و سرفصل های مهم دوره تی تی سی به شرح زیر می باشد که به توضیح برخی از مهم ترین موارد پرداخته شده است.

آشنایی با Language System و Language Skills

Language system و Language Skills از موارد پایه و اصولی دوره تربیت مدرس می باشند. این دو به شما نشان می دهند که با چه مفاهیمی در تدریس روبرو هستیم و باید چه مواردی را مورد توجه قرار داده و در تدریس به آن ها بپردازیم. معمولا زبان دارای چهار مهارت گفتاری، نوشتاری، شنیداری و درک مطلب یا خواندن است.

نحوه تهیه درسنامه Lesson Plan

از اصلی ترین و مهم ترین مهارت های یک مدرس زبان تهیه درسنامه برای کلاس می باشد. شما با اینکار روند کلاس خود را از ابتدا تا انتها براساس مواردی که می خواهید تدریس کنید مشخص می کنید و با روش های مختلف به دریافت بازخورد و بررسی روند یادگیری زبان آموزان می پردازید.

کلاس هایی که بدون درسنامه اداره می شوند دارای هدفی نامشخص بوده و نتیجه مطلوب را نخواهند داشت.

یادگیری شیوه های مختلف تدریس

برای تدریس زبان روش ها و شیوه های مختلفی براساس نوع کلاس و زبان آموز و همچنین مهارتی که می خواهید تدریس کنید وجود دارد. در نتیجه آشنایی با این روش های تدریس به شما کمک می کند تا به صورت هدفمند و موثر به تدریس موارد مختلف بپردازید و بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

یادگیری مدیریت کلاس

یک کلاس درس اگر به خوبی مدیریت نشود تمام برنامه های تدریس که از قبل مشخص شده به خوبی نمی تواند اجرا شود. این موضوع بسیار در کلاس های گروهی هم حضوری و هم آنلاین مهم بوده و نقش اساسی در آموزش و یادگیری زبان خواهد داشت.

رفتار حرفه ای

یک مدرس زبان باید بداند که در کلاس با افراد مختلف که ممکن است شرایط گوناگونی را بوجود بیاورند چگونه رفتار نماید. مخصوصا اگر اتفاق و برخورد بدی را دریافت نماید. در نتیجه یادگیری رفتار حرفه ای در کلاس و همچنین خارج از کلاس بسیار مهم می باشد.

شما نسبت به زبان آموزان و آموزشگاه مسئولیت های مشخصی را دارید که باید رعایت کنید در غیر این صورت با مشکل روبرو خواهید شد.

یادگیری تکنیک های ارزیابی

یک مدرس خوب زبان باید بداند که چگونه زبان آموزانش را ارزیابی کرده و به روند پیشرفت شان کمک نماید. ارزیابی مهارت های مختلف و پیدا کردن نقاط قوت و ضعف زبان آموزان و ارائه راه حل های مناسب برای بهبود آن ها از ویژگی های مهم یک مدرس زبان است که در دوره تربیت مدرس به خوبی آن ها را آموزش خواهید دید.

چگونگی برگزاری یک کلاس هیجان انگیز

آموزش زبان می تواند در برخی از مواقع خسته کننده و کسل کننده باشد در نتیجه یک مدرس زبان باید روش های مختلف آموزشی برای جذاب تر کردن کلاس را یاد بگیرد و از آن ها برای جذب زبان آموز به یادگیری و کلاس استفاده نماید.

این ها بخشی از مواردی هستند که در کلاس تی تی سی آموزش داده می شوند و شما را برای اینکه یک مدرس حرفه ای زبان شوید آماده خواهند کرد.

دوره تی تی سی کجا شرکت کنیم؟

موسسه زبان دهخدا با توجه به نیاز مدرس زبان برای زبان های مختلف به برگزاری دوره تی تی سی به صورت حضوری و آنلاین می پردازد.

این دوره تمامی موارد مهم و استاندارد آموزشی را به افراد آموزش می دهد و شما می توانید در پایان دوره با دریافت مدرک دوره به تدریس زبان بپردازید.

دوره تی تی سی موسسه زبان دهخدا به صورت تئوری – عملی برگزار می شود که بخش عملی آن بسیار مهم تر بوده چرا که شما باید در طول دوره مواردی را که آموزش می بینید را به صورت دموهای مختلف در کلاس ارائه کنید و با دریافت بازخوردهای مدرس دوره به بهبود آن ها بپردازید.

دوره تی تی سی موسسه توسط مدیر آموزشی موسسه برگزار می شود و در پایان دوره از نفرات برتر دعوت به همکاری می شود.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه