بازار

شرایط جدید اپلای به آلمان ۲۰۲۴ – اپلای تحصیلی آلمان

با سایت مهاجرتی اپلای جرمنی، اپلای به آلمان را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید. به دلیل استانداردهای بالای آموزشی و فرصت‌های منحصر به فرد، تحصیل در آلمان همواره یک انتخاب محبوب برای دانشجویان بین‌المللی بوده است. بورسیه‌های تحصیلی آلمان، فرصت‌های تحصیل رایگان و هزینه معقول مهاجرت به این کشور، از جذابیت‌های اصلی برای مهاجرت دانشجویان سراسر جهان است. علاوه بر این، کمبود نیروی کار متخصص و نرخ بالای اشتغال فارغ‌التحصیلان در آلمان، این کشور را به یک مقصد جذاب برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است. اپلای به آلمان، با زبان‌های آلمانی و انگلیسی امکان‌پذیر است. اما تحصیل به زبان آلمانی یک گزینه موثر برای پیشرفت شما در آلمان است. البته وضعیت تحصیل با زبان آلمانی تنها یکی از شرایطی است که شما باید برای اپلای به آلمان بدانید. بنابراین در ادامه ما صفر تا صد اپلای به آلمان را برای شما بازگو می‌کنیم. پس همراه ما باشید.

اپلای تحصیلی آلمان

برای دانشجویانی که می‌خواهند به دانشگاه‌های آلمان اپلای کنند، دانستن دو موضوع اساسی بسیار مهم است:

  1. در آلمان، فرآیند ثبت نام و اپلای به دانشگاه‌ها به صورت مستقیم انجام نمی‌گیرد. به دلیل تعداد بسیار زیادی از متقاضیان و محدودیت‌های مختلف، این فرآیند ممکن است به شکل‌های مختلفی اعمال شود، بنابراین بهتر است شرایط اپلای را از وب‌سایت‌ دانشگاه‌های مورد نظر بررسی کنید.
  2. قبل از هر اقدامی، بهتر است شرایط و محدودیت‌های اپلای به آلمان را به دقت بررسی کنید. البته این موضوع برای دانشجویانی که ملیت کشورهای اتحادیه اروپا را دارند متفاوت است، اما برای سایر دانشجویان، فرآیند اپلای امکان دارد مستقیماً از طریق دانشگاه‌ها صورت بگیرد! برای این افراد ما به عنوان متخصص در موارد خاص، ممکن است نیاز به استفاده از سایت uni-assist برای آن‌ها باشیم.

خوب است بدانید که در روند اپلای به آلمان، چهار مرحله اصلی وجود دارد:

  1. انتخاب برنامه تحصیلی و دانشگاه در آلمان:

در ابتدا، شما باید برنامه تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس، به دنبال دانشگاهی بروید که برنامه مورد نظرتان را ارائه می‌دهد. بیش از ۲۰۰۰ برنامه مختلف برای تحصیل در آلمان وجود دارد که نیمی از آن‌ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

  1. فراهم کردن شرایط اپلای به آلمان:

با مراجعه به وب‌سایت دانشگاه مورد نظرتان، شرایط اپلای و مدارک مورد نیاز را بررسی کنید. معمولاً شما باید مدارک تحصیلی و مدارک زبان مورد نیاز را تهیه کنید.

  1. تکمیل شرایط مالی و هزینه تحصیل و اپلای:

برای درخواست ویزای تحصیلی و دریافت پذیرش، باید توانایی تأمین مالی مورد نیاز را اثبات کنید. این مبلغ در سال ۲۰۲۴، دوازده هزار و سیصد یورو تخمین زده شده است. (سال‌های پیش این مبلغ به مراتب کمتر بود.)

  1. اپلای به دانشگاه آلمان:

حالا می‌توانید درخواست خود را به صورت مستقیم از طریق دانشگاه یا سایت uni-assist ثبت کنید. توجه داشته باشید که اپلای تحصیلی به دانشگاه‌های آلمان معمولاً در دو دوره از سال انجام می‌گیرد.

 برای اخذ ویزای آلمان با کادر مجرب اپلای جرمنی در ارتباط باشید. با عضویت رایگان در پورتال اپلای جرمنی سوالات خود را از مشاورین ما بپرسید.

تحصیل در آلمان

ایزی اپلای آلمان

 مرحله‌ی کارشناسی

برای اپلای به آلمان در مقطع کارشناسی، دانشجویان به مدرک دیپلم دبیرستان نیاز دارند که باید توسط دانشگاه‌های آلمان تأیید شود. در صورت عدم تأیید مدرک توسط دانشگاه‌ها، متقاضیان باید در دوره‌های کالج شرکت کنند. (درباره چگونگی ادامه تحصیل از دیپلم در تیترهای بعدی کامل حرف خواهیم زد.)

مرحله‌ی کارشناسی ارشد

برای اپلای به آلمان در این مرحله، دانشجویان باید دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه‌های معتبر (دانشگاه معتبر لزوما به معنای دانشگاه دولتی نیست.) باشند. این دانشجویان می‌توانند در این مرحله به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند، بنابراین ارائه مدرک زبان انگلیسی الزامی است. همچنین شرایط سنی برای اخذ پذیرش در مقطع ارشد از دانشگاه‌های آلمان تا سی و دو سال است. (قطعا سن کمتر و نداشتن گپ تحصیلی امتیاز محسوب می‌شود.)

مرحله دکتری

دوره دکتری در آلمان معمولاً بین سه تا چهار سال به طول می‌انجامد و فارغ‌التحصیلان با دریافت مدرک کارشناسی ارشد می‌توانند برای تحصیل در این مقطع در آلمان اقدام کنند. اگرچه محدودیت سنی مشخصی برای تحصیل در آلمان وجود ندارد، اما برخی منابع اظهار کرده‌اند که برای ورود به دوره دکترا در آلمان، متقاضیان باید حداکثر چهل سال سن داشته باشند. به یاد داشته که همانند کارشناسی ارشد، تحصیل در این مقطع هم به زبان انگلیسی رایگان است.

 خواندن پس از دکتری

شما دوره‌های پس از دکتری هم می‌توانید به زبان انگلیسی طی کنید. برای طی این دوره‌ها توصیه می‌گردد که سن زیر چهل سال داشته باشید.

روند درخواست ویزای دانشجویی آلمان، می‌تواند برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، گیج‌کننده باشد. پروسه مهاجرت تحصیلی از کشوری به کشور دیگر، متفاوت است؛ اما می‌توانید یک نمای کلی از مراحل اخذ ویزای دانشجویی را در مراحل زیر، مشاهده کنید.

مدارک لازم برای اپلای

مدارک مورد نیاز برای پذیرش دوره کارشناسی

  1. پاسپورت منقضی نشده و دارای اعتبار
  2. مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی همراه با ترجمه آن‌ها
  3. ریزنمرات آخرین مقطع تحصیلی همراه با ترجمه معتبر
  4. مدرک زبان ترجیحا آلمانی
  5. رزومه و انگیزه‌نامه

برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد

شما باید یک دوره یک و نیم تا دو ساله در دانشگاه‌های آلمان را پشت سر بگذارید. هزینه‌های تحصیل در این مقطع به رشته و دانشگاه متفاوت است. مدارکی که برای اپلای کردن در این مقطع باید فراهم کنید، موارد زیر است:

  1. پاسپورت معتبر
  2. مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی همراه با ترجمه رسمی
  3. ریزنمرات دیپلم و پیش دانشگاهی همراه با ترجمه رسمی
  4. مدرک کارشناسی همراه با ریزنمرات (ترجمه رسمی)
  5. رزومه و انگیزه‌نامه
  6. توصیه‌نامه‌ (ترجیحا دو تا)
  7. مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی

اخذ ویزای آلمان

برای ورود به مقطع دکتری، مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  1. پاسپورت
  2. مدارک تحصیلی دیپلم، پیش دانشگاهی، کارشناسی، کارشناسی ارشد همراه با ترجمه رسمی آن‌ها (به یاد داشته باشید که معمولا در هنگام اپلای در این مقطع به مدارک دوران قبل از دانشگاه نیازی ندارید، اما دیر یا زود برای سفارت باید این مدارک را نیز ترجمه کنید.)
  3. ریزنمرات مربوطه همراه با ترجمه رسمی
  4. رزومه و انگیزه‌نامه
  5. توصیه‌نامه‌ها (برای این مقطع گاهی تا سه تا هم نیاز است.)
  6. ارائه پروپوزال
  7. ارائه مقالات یا تالیفات در زمینه تحصیل و رشته
  8. مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی

اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در آلمان را در این بخش از سایت اپلای جرمنی ببینید.

هزینه اپلای آلمان

واقعیت این است که شما در هنگام اپلای به آلمان مانند تمام کشورهای دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌هایی مانند تمکن مالی ندارید. در واقع در مرحله اپلای شما کافیست که تنها هزینه اپلیکیشن فی را بپردازید و از قبل هم مدارکتان را ترجمه کرده باشید. اگر شما توانستید در این مرحله پذیرش بگیرید، حال بسته به اینکه دانشگاهی که قبول شدید، دولتی است یا شهریه پرداز، باید مبالغ متفاوتی را برای ادامه تحصیل در نظر بگیرید. شهریه دانشگاه‌های آلمان گاهی تا بیست و شش هزار یورو در سال می‌رسد. علاوه برا این شما باید حداقل تمکن مالی را نیز با خود به آلمان ببرید. اگر شما دانشگاه دولتی در این کشور قبول شدید، نیازی نیست هزینه‌ای بابت دانشگاه پرداخت کنید و تمکن مالی کفایت می‌کند.

 زمان اقدام برای اپلای آلمان

اپلای به آلمان به این صورت است که دانشگاه‌ها دو بار در سال دانشجو می‌پذیرند:

–  اپلای برای ترم تابستانه از اوایل دسامبر آغاز می‌گردد و تا پانزدهم ژانویه ادامه دارد.

– برای ترم زمستانه از ماه مه تا پانزدهم ژوئیه است.

ترم اصلی تحصیل در آلمان، ترم زمستان است و اکثر دانشجویانی که از دانشگاه‌های آلمان پذیرش گرفته‌اند، در این ترم تحصیل خود را آغاز می‌کنند. بر اساس آمار منتشر شده در وب‌سایت DAAD، در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ بیش از ۴۱۶،۰۰۰ نفر در آلمان تحصیلات خود را آغاز کردند. با توجه به کنترل بیماری کرونا و تعداد رو به رشد دانشجویان، سال تحصیلی ۲۰۲۴ این کشور میزبان تعداد بیشتری از دانشجویان خواهد بود.

البته ما بین اینکه شما نامه پذیرشتان می‌آید تا زمانی که پای خود را در آلمان می‌گذارید هم باید هزینه‌های دیگری نیز مانند هزینه بلیط هواپیما و موارد اینچنینی را بپردازید.

اپلای آلمان با دیپلم

برای اپلای به آلمان در این مرحله، مدرک زبان آلمانی، ریز نمرات تحصیلی، تمکن مالی و … نیاز است. خیلی کم پیش می‌آید که دوره کارشناسی در آلمان به زبان انگلیسی تشکیل گردد. بنابراین اگر برای لیسانس اقدام می‌کنید، حتما یادگیری زبان آلمانی را در دستور کارتان قرار دهید. برای ورود به دانشگاه‌های آلمان در مقطع کارشناسی، شما باید ابتدا یک دوره یک ساله کالج را در این کشور  پشت سر بگذارید تا بتوانید برای ورود به دانشگاه آماده شوید. این دوره برای ارتقاء مهارت‌های لازم در دروس و زبان آلمانی نیاز است و باید طی گردد. البته در صورتی که در دانشگاه‌های ایران یک سال تحصیل کرده‌اید، می‌توانید بدون گذراندن این دوره کالج، برای ورود به دانشگاه‌های آلمان آماده شوید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه