بازار

عمر مفید تلویزیون ال جی چه قدر است؟

منظور از عمر مفید تلویزیون ال جی مدت زمانی است که طی آن میزان روشنایی دستگاه به نصف می ‌رسد. ممکن است تصور کنید پس از اتمام عمر مفید تلویزیون، وسیله شما از کار می ‌افتد. در حالی که این گونه نیست، بلکه فقط میزان روشنایی آن نسبت به گذشته کمتر می شود.

طول عمر نمایشگرهای ال جی با فناوری OLED حدوداً ۱۰۰ هزار ساعت است. در حالی که در تلویزیون ‌های LCD این میزان به ۶۰ هزار ساعت کاهش می‌ یابد. ناگفته نماند فاکتورهای دیگری مانند نحوه نگهداری و شرایط محیطی در عمر مفید تلویزیون lg موثر هستند. در هر صورت اگر احساس می‌ کنید دستگاه شما کارایی سابق را ندارد، برای تعمیر تلویزیون ال جی با گارانتی به نمایندگی این برند مراجعه نمایید.

میزان عمر مفید تلویزیون ال جی (نمایشگرهای OLED)

نمایشگرهای OLED ال جی با طول عمری معادل ۱۰۰ هزار ساعت ساخته شده‌ اند. این بدان معناست که اگر تلویزیون را حدود ۱۰ ساعت در روز روشن نگه دارید، می ‌توانید ۳۰ سال از آن استفاده نمایید. البته نحوه مراقبت از دستگاه، سرویس به موقع و سایر مولفه ‌ها نیز نقش مهمی در تعیین عمر مفید تلویزیون ال جی ایفا می‌ کنند.

نمایشگرهای OLED نخستین بار در سال ۲۰۱۳ در اختیار خریداران قرار گرفتند که در آن زمان تنها طول عمری برابر با ۳۶ هزار ساعت داشتند. اما امروزه دوام و پایداری این تجهیزات حدود ۱۰۰ هزار ساعت تخمین زده می شود. افزایش ماندگاری نمایشگرها به دلیل به کار بردن نوع خاصی از زیر پیکسل OLED سفید می باشد که می‌ تواند نور را از فیلترها عبور دهد.

میزان طول عمر تلویزیون ال جی (نمایشگرهای LCD)

نمایشگرهای LCD ال جی با طول عمری برابر با ۶۰ هزار ساعت روانه بازارهای بین المللی می ‌شوند. با توجه به این مطلب در صورت استفاده متوسط از تلویزیون LCD ماندگاری آن به ۵ الی ۷ سال می‌ رسد.

طول عمر نمایشگر ال سی دی

از کجا بفهمیم عمر مفید تلویزیون به اتمام رسیده است؟

یک سری علائم وجود دارند که نشان می ‌دهند تلویزیون ال جی کارکرد گذشته را ندارد و باید به فکر خرید یک دستگاه جدید باشید. از جمله این علائم و نشانه‌ ها می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظاهر شدن خطوط روی صفحه نمایش

یکی از علائم پایان یافتن عمر مفید تلویزیون ال جی ظاهر شدن نوارها و خطوط روی صفحه نمایش آن است. مسلماً در این حالت کیفیت تصویر افت پیدا می‌ کند.

  • پرش مکرر تصویر

این نشانه حاکی از مرگ قطعی دستگاه است. به طوری که پلک زدن ‌های مکرر با گذشت زمان بیشتر می‌ شوند.

  • مختل شدن نورپردازی

اگر صفحه نمایش تلویزیون ال جی به روشنایی سابق نیست، نشانه افت عملکرد آن می باشد. همچنین اگر روشن شدن دستگاه بیش از حد به طول می ‌انجامد، بدون شک نمایشگر به روزهای پایانی عمر مفید خود نزدیک شده است.

  • خروجی صدای نامطلوب

چنانچه صدایی که از بلندگوها خارج می ‌شود همراه با پژواک یا گرفتگی باشد، نشان دهنده خرابی تلویزیون است. در این حالت باید از یک متخصص بخواهید دستگاه شما را بررسی و در صورت لزوم تعمیر کند.

  • اعوجاج رنگ

مخدوش شدن رنگ ‌ها و افت کیفیت تصاویر نیز مشکلی است که باید به آن رسیدگی شود.

  • کاهش کیفیت تصویر و نمایشگر فازی

در صورتی که کیفیت تصاویر کاهش پیدا کند یا صفحه نمایش به حالت فازی درآید، قطعاً از تماشای هیچ برنامه ‌ای لذت نخواهید برد. این موضوع نشان دهنده اتمام عمر مفید تلویزیون ال جی و نیاز آن به بررسی و عیب یابی تخصصی است.

ترفند افزایش عمر مفید تلویزیون lg

جهت افزایش عمر مفید تلویزیون lg کافی است نکاتی را که در زیر بیان می ‌شوند، رعایت نمایید:

  • استفاده از محافظ برق

بکوشید دوشاخه تلویزیون را مستقیماً به پریز متصل نکنید؛ زیرا در کشور ما نوسانات جریان برق زیاد است. افت و افزایش بیش از حد جریان برق می ‌تواند به وسایل برقی و مدارات آن ها آسیب برساند. برای پیشگیری از چنین مسئله‌ ای استفاده از محافظ برق راه کار مناسبی به نظر می‌ رسد.

  • کشیدن دوشاخه از پریز هنگام خاموشی

زمانی که تلویزیون ال جی را خاموش می کنید، ترانس آن همچنان روشن باقی می ‌ماند. از آنجا که مقداری برق در ترانس وجود دارد، بهتر است هنگام خاموشی دستگاه حتماً دوشاخه آن را از پریز بکشید.

  • قرار دادن تلویزیون در محیط مناسب

گرما و رطوبت دشمن لوازم الکترونیکی هستند. لذا هیچ گاه تلویزیون خود را در معرض وسایل گرمایشی یا رطوبت قرار ندهید. اقدام دیگر برای افزایش عمر مفید تلویزیون ال جی این است که محل نگهداری آن تهویه مناسبی داشته باشد.

  • خاموش کردن تلویزیون به جای استفاده از حالت استندبای

هرگاه قصد دارید چند ساعتی از تلویزیون استفاده نکنید، بهتر است به جای حالت استندبای دستگاه را کاملاً خاموش نمایید. زیرا در حالت استندبای برخی از قطعات همچنان در حال کار هستند که این امر منجر به استهلاک آن ها می ‌شود.

  • تنظیم کردن میزان روشنایی

هرچه میزان روشنایی صفحه نمایش بالاتر باشد دستگاه انرژی بیشتری مصرف می ‌کند. در واقع روشنایی زیادتر به معنای این است که ساعات بیشتری از عمر مفید نمایشگر کاسته می ‌شود. بنابراین اگر می ‌خواهید سال‌ ها از تلویزیون خود استفاده نمایید، بهتر است روشنایی را روی میزان استاندارد قرار دهید.

  • تمیز کردن تلویزیون

حتماً هفته‌ ای یک مرتبه تلویزیون خود را با یک دستمال نرم تمیز کنید. در صورت بی‌ توجهی به این مسئله گرد و غبار محیط روی قطعات داخلی تجمع یافته و منجر به افزایش حرارت آن ها می ‌شوند. در چنین شرایطی طبیعی است که عمر مفید تلویزیون ال جی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه