بازار

قیمت آلاچیق فلزی ساده (طراحی و ساخت)

آلاچیق فلزی ساده از جمله پرکاربردی‌ترین و بهترین مدل‌های آلاچیق به‌شمار می‌رود که در عین زیبایی و سادگی، از استقامت و دوام بالایی نیز برخوردار است. برای انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، شاید مایل باشید قیمت آن را از قبل بدانید. قیمت آلاچیق فلزی ساده وابسته به فاکتورهای بسیاری بود که شامل ابعاد آلاچیق، چگونگی طراحی، هزینه‌های نصب، هزینه حمل‌ونقل و… می‌شود‌. به همان میزان که شما آلاچیق فلزی مدرن ساده با ابعاد بزرگ‌تری را سفارش دهید، باید هزینه بالاتری را نیز بپردازید.

آشنایی با آلاچیق فلزی ساده

آلاچیق فلزی یک مدل آلاچیق مقاوم بادوام بالا بوده که به علت مقاومت بالا و قیمت مناسب، امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. از جمله فلزهای مورد استفاده در ساخت آن می‌توان به فلزهای چدن، فولاد و آلومینیوم اشاره کرد. فلزی همچون آلومینیوم در مواجه با هوای رطوبت‌دار، دچار زنگ‌زدگی نمی‌شود و معمولا در ساخت آلاچیق‌های کنار دریا، دریاچه‌ها و فضاهای ساحلی از آن استفاده می‌شود. امکان ساخت آلاچیق‌های فلزی در ابعاد و اشکال مختلفی وجود داشته؛ چراکه فلز در اصل ماده‌ای انعطاف‌پذیر به‌حساب می‌آید و به‌سادگی می‌توان آن را به فرم‌های مختلف تبدیل کرد. آلاچیق فلزی با وجود ساده بودن، می‌تواند نقش مؤثری در زیباسازی محیط پارک‌ها، ویلا و منازل داشته باشد.

قیمت آلاچیق فلزی ساده

شاید شما نیز پیش از اقدام برای خرید آلاچیق فلزی مدرن، مایل باشید که از قیمت آن اطلاع یابید. عوامل بسیاری در تعیین قیمت آلاچیق فلزی دخیل هستند و همین مسئله سبب شده که امروزه شاهد آلاچیق‌هایی فلزی با قیمت‌های متفاوت باشیم. از جمله اصلی‌ترین فاکتورهای اثرگذار بر قیمت نهایی آلاچیق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ابعاد آلاچیق‌های فلزی
  • نحوه طراحی آلاچیق‌های فلزی
  • نصب سازه روی خاک یا سطحی نیازمند فنداسیون ستون
  • هزینه‌های نصب آلاچیق‌های فلزی
  • هزینه‌های حمل‌ونقل آلاچیق‌های فلزی

felezi2

عوامل موثر بر قیمت آلاچیق فلزی ساده

برای تعیین قیمت آلاچیق فلزی باید به فاکتورهای بسیاری توجه کرد. از جمله اصلی‌ترین فاکتورهایی که به هنگام خرید آلاچیق فلزی باید آن را مدنظر قرار داد، می‌توان به کیفیت و قیمت مناسب آن اشاره کرد. یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای اثرگذار بر قیمت نهایی را می‌توان مقدار فلز مورد استفاده در ساخت آلاچیق دانست‌‌. به این شکل که در صورت انتخاب آلاچیق ساده بزرگتر، باید هزینه بیشتری بپردازید. همچنین آلاچیق فلزی ساده به‌نسبت دیگر آلاچیق‌ها با طرح‌های پیچیده هزینه پایین‌تری دارد. در ساخت آلاچیق فلزی امکان دارد تنها فلز مورد استفاده قرار گیرد یا اینکه با سایر مواد همانند چوب، شیشه، سیمان و… ترکیب شود‌. استفاده از این مصالح می‌تواند قیمت آلاچیق فلزی را تغییر دهد.

نصب آلاچیق فلزی و مکان نصب آن نیز می‌تواند هزینه نهایی آلاچیق را افزایش یا کاهش دهد. به همان میزان که مکان دورتری برای نصب آلاچیق در نظر گرفته شود، هزینه آلاچیق نیز بالاتر خواهد بود. از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت نهایی می‌توان به زمان طراحی و اجرا اشاره کرد. به همان میزان که طراحی و اجرا نیازمند مدت زمان بیشتری باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. شما می‌توانید در آلاچیق فلزی از وسایلی همانند مبلمان، گلدان، باربیکیو و میز و نیمکت استفاده کنید. محاسبه هزینه این موارد، به‌شکل جداگانه صورت می‌گیرد. اینکه انتخاب شما چه مدلی از سازه باشد نیز در تعیین قیمت نهایی اثرگذار است؛ چراکه قیمت انواع آلاچیق‌های سنتی و مدرن یکسان نبوده و برای هریک، قیمت متفاوتی در نظر گرفته شده است.

مزایای ساخت آلاچیق فلزی ساده

آلاچیق فلزی در مقابل باد از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد و استفاده از آن، می‌تواند مزیت‌های بسیاری را در پی داشته باشد. موارد زیر، اشاره به مزیت‌های بارز ساخت آلاچیق فلزی دارد.

  • امکان ساخت به شکل پیش‌ساخته
  • هزینه پایین‌تر ساخت در مقایسه با انواع آلاچیق چوبی و سنگی ( پروفیل آهن در مقایسه با چوب قیمت پایین‌تری داشته و راحت‌تر می‌توان آن را فراهم کرد)
  • داشتن وزن سبک‌تر در مقایسه با چوب
  • کاربردی برای فضاهای مدرن
  • برخورداری از تنوع رنگی
  • مصالحی همچون پروفیل در مقایسه با چوب مرغوب را ساده‌تر می‌توان فراهم کرد.
  • نظافت، تعمیر و نگهداری آسان

felezi3

آلاچیق مدرن فلزی

آلاچیق مدرن فلزی اشاره به آلاچیقی دارد که از جنس فلز بوده و طرح آن به شکل ساده و مینیمال است. در ساخت این مدل آلاچیق‌ها اغلب پروفیل‌های فلزی مورداستفاده قرار می‌گیرد و سقف شیبدار، تخت یا منحنی دارند. طرح‌ها و مدل‌های متنوعی می‌توان برای آلاچیق‌های مدرن فلزی در نظر گرفت و امکان ساخت آن در فضاهای مختلفی همچون باغ، ویلا، روف گاردن و… وجود دارد. مزیت‌های بارز آلاچیق فلزی مدرن شامل استحکام بالا، استحکام در مقابل شرایط جوی متفاوت، وزن سبک و‌ امکان حمل‌ونقل آسان و داشتن طیف رنگی متنوع جهت رنگ‌آمیزی می‌شود.

اگر به دنبال سازه‌ای زیبا، کاربردی با ماندگاری بالا می‌گردید، آلاچیق مدرن فلزی گزینه مناسبی به‌نظر می‌رسد. در طراحی این مدل آلاچیق، از خطوط مستقیم و اشکال هندسی ساده استفاده می‌شود. همچنین رنگ‌های روشن و خنثی گزینه مناسبی  برای رنگ‌آمیزی آلاچیق مدرن فلزی به‌شمار می‌رود. همچنین شما می‌توانید از نورپردازی مناسبی برای آلاچیق مدرن فلزی خود استفاده کنید تا طراحی بی‌نظیری داشته باشید.

آلاچیق فلزی سنتی وکلاسیک

در صورتی که علاقه‌ای به طراحی مدرنیته ندارید، می‌توانید به سراغ آلاچیق فلزی سنتی بروید. این مدل آلاچیق‌ها، شباهت بسیاری به آلاچیق‌های ساده و معمولی دارد. در صورتی که تصمیمتان برای داشتن یک آلاچیق فلزی سنتی قطعی است، توصیه می‌شود که طراحی و اجرا سایر المان‌ها را به‌گونه‌ای انجام دهید که با سبک سنتی آن هماهنگی و تناسب داشته باشد. شما می‌توانید سبک کلاسیک را نیز برای آلاچیق فلزی خود انتخاب کنید و این مدل سبک، طرفداران زیادی دارد. در این سبک، بیشتر آلاچیق‌ها دارای اشکال هندسی و منظمی بوده و سقف‌ آن‌ها معمولاً به‌صورت شیبدار دیده می‌شود.

سخنپایانی

در صورتی که باغ یا حیاط ویلایی دارید، می‌توانید با ساخت آلاچیق فلزی ساده، فضایی زیبا و مناسب برای آخرهفته‌های خود فراهم سازید. آلاچیق‌های فلزی مدل‌های مختلفی داشته و یکی از پرطرفدارترین آن‌ها را می‌توان آلاچیق فلزی ساده دانست. قیمت آلاچیق فلزی ساده برحسب ابعاد، نحوه طراحی، هزینه‌های نصب، حمل‌ونقل، مکان نصب آلاچیق و… محاسبه می‌گرد. برای نمونه، به همان میزان که سازه شما فاصله دورتری داشته باشد، هزینه نهایی آلاچیق فلزی ساده نیز افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین، پیش از اقدام برای خرید این مدل آلاچیق، فاکتورهای مؤثر بر قیمت نهایی را نیز مدنظر قرار دهید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه