بازار

قیمت کانکس های ویلایی پیش ساخته به چه مواردی بستگی دارد؟

ایجاد یک سازه و ساخت آن، دردسر‌ها و هزینه‌های مربوط به خود را دارد. مثلاً برای ساخت یک خانه کوچک در درون باغ شخصی خود، به یک سری مجوز و پرداخت هزینه نیاز داریم. به همین خاطر بهترین انتخاب در چنین شرایطی، خرید یک کانکس ویلایی است. کانکس ویلایی در اصل یک سازه از پیش ساخته و قابل حمل است که برای اقامت در مناطق‌ ییلاقی یا باغ استفاده می‌شوند. یک نمونه بسیار کاربردی از این خانه‌های متحرک، کانکس‌های ویلایی هستند. البته انواع مختلفی از این کانکس‌های ویلایی در بازار موجود است که قیمت آن‌ها بر اساس یک سری معیار‌های مشخص تعیین می‌شود. در این مطلب قرار است تا عوامل مؤثر در قیمت‌ گذاری کانکس‌های ویلایی را به شما معرفی کنیم؛ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کانکس ویلایی چیست؟

قبل از پرداختن به عوامل مؤثر بر قیمت یک کانکس ویلایی، شاید بد نباشد تا با ماهیت این سازه و کاربرد آن آشنا شویم. کانکس‌های ویلایی در اصل یک سازه از پیش ساخته هستند که با هدف اسکان و زندگی انسان تولید می‌شوند. در داخل این خانه‌های متحرک هم یک سری امکانات مورد نیاز برای زندگی مانند آب، برق و عمره تعبیه شده ست.

کانکس‌ها را می‌توان در شرایط مختلف آب و هوایی استفاده کرد و مقاومت بالایی در برابر تغییرات اقلیمی دارند. کانکس‌های ویلایی امکان جابجایی دارند؛ یعنی می‌توانید آن را به مکانی دیگر انتقال دهید. صرفه‌ جویی در انرژی و کاهش هزینه‌های ساخت و ساز، از دیگر مزایای این کانکس‌ها در مقایسه با خانه‌های معمولی است.

شما میتوانید برای مشاهده انواع کانکس ویلایی به آدرس https://iran-conex.com/conex/villa-conex/ مراجعه فرمایید.

قیمت کانکس‌های ویلایی پیش ساخته به چه مواردی بستگی دارد؟

قیمت نهایی کانکس بر اساس یک سری عوامل و آیتم‌های مشخص تعیین می‌شود. آشنایی با این عوامل به شما این امکان را می‌دهد تا قیمت کانکس‌های ویلایی را با یکدیگر مقایسه کنید. البته صرف در نظر گرفتن قیمت کافی نبوده و باید توام با کیفیت باشد. موارد زیر جزء مهمترین عوامل در تعیین قیمت کانکس ویلایی هستند:

۱. جنس بدنه کانکس (متریال و مواد اولیه)

یک ارتباط مستقیمی بین نوع متریال استفاده شده در کانکس ویلایی با طول عمر و ماندگاری آن وجود دارد. به زبانی ساده، یعنی هر چقدر جنس مواد اولیه‌ای که در ساخت کانکس استفاده شده بهتر باشد، برای سال‌های بیشتری می‌توان از آن استفاده کرد. اما استفاده از مواد با کیفیت، باعث گران‌تر شدن قیمت نهایی کانکس می‌شود. جنس بدنه کانکس و استفاده از مواد اضافی برای عایق‌بندی بخش‌های مختلف آن، هزینه ساخت را بالا می‌برد. پس حتماً در هنگام خرید به جنس بدنه و مواد اولیه مورد استفاده در ساخت آن دقت کنید.

۲. ابعاد و اندازه آن

اولین نکته‌ای که باید قبل از خرید کانکس ویلایی در نظر گرفت، ابعاد و اندازه آن است. یعنی ابتدا باید فضای مورد نیاز برای استقرار کانکس را مشخص کرده و سپس اقدام به خرید کنید. یا اگر بحث کمبود فضا مطرح نباشد، باید اندازه اتاق و دیگر بخش‌های داخلی کانکس را مشخص کنید. مطمئناً هر چقدر که کانکس ویلایی شما بزرگتر باشد، هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید. چون ساخت کانکس بزرگتر، مواد اولیه بیشتری لازم دارد و این بالا بودن قیمت طبیعی است.

۳ – امکانات داخلی کانکس

کاربری کانکس‌ها فقط محدود به ویلایی و مسکونی نیست. اما معمولاً در نوع ویلایی از کانکس، امکانات جانبی بیشتری در سازه وجود دارد. چون از این کانکس‌ها قرار است برای زندگی انسان استفاده شود و باید حداقل امکانات لازم رفاهی را داشته باشد.

این مورد را نیز در نظر داشته باشید که یک ویلای خوب حتما به یک نگهبان نیاز دارد که شما می‌تواند با در نظر گرفتن یک کانکس‌ نگهبانی مناسب این مشکل را حل کنید.

از لینک زیر  می‌توانید کانکس نگهبانی مناسبی را برای ویلا و یا هر مکان دیگری خریداری کنید.

https://iran-conex.com/conex/guard-conex/

۴ – ساختار و طراحی داخلی

ساختار کانکس‌های ویلایی کمی پیچیده‌تر از نوع کارگاهی آن است. چون در نوع کارگاهی کل کانکس در یک سالن ساده خلاصه می‌شود و نیازی به طراحی داخلی ندارد. اما طراحی درونی کانکس ویلایی شامل بخش‌های مختلفی همچون آشپزخانه، سرویس بهداشتی، اتاق‌بندی و غیره است. این پیچیدگی در نهایت باعث افزایش قیمت کانکس خواهد شد.

۵ – اسکلت و نوع شاسی

فاکتور بعدی در تعیین قیمت کانکس، نوع اسکلت و شاسی آن است. معمولاً در اسکلت کانکس‌های پیش ساخته و معمولی، از شاسی تیرآهن استفاده می‌شود که به صورت موازی نصب شده‌اند. اما نوع دیگری از کانکس‌های لوکس وجود دارد که دارای شاسی تیرآهن با دور کلاف هستند. مزیت این نوع دوم در این است که می‌توان کف‌سازی با سرامیک را روی آن اجرا کرد. این خود دلیلی برای گران بودن قیمت کانکس‌های ویلایی لوکس با کانکس‌های ساده است.

۶ – شکل ظاهری کانکس

استفاده از یک کانکس کارگاهی برای سکونت در یک منطقه مسکونی، خیلی جالب به نظر نمی‌رسد. به همین خاطر باید کانکسی که می‌خریم متناسب با شرایط محیطی و از نوع ویلایی باشد. ظاهر کانکس‌ها ویلایی متفاوت بوده و نیازمند یک زیبایی قابل قبول است. کانکس‌های ویلایی با جنس متریال کامپوزیت، یک انتخاب مناسب برای استفاده در مکان‌های عمومی است؛ چون ظاهری زیبا و چشمگیر دارد.

کانکس ویلایی

نحوه محاسبه قیمت کانکس ویلایی

معیار محاسبه قیمت کانکس ویلایی بر حسب متر است. قیمت هر متر به طور سالیانه توسط تولیدکنندگان و فعالان این حوزه محاسبه و اعلام می‌شود. البته هر کدام از فاکتور‌های اشاره شده در این مطلب، می‌تواند به نسبت خود در تعیین قیمت نهایی تاثیرگذار باشد. برای آگاهی از آخرین قیمت متری کانکس‌های ویلایی، بهتر است که به سایت‌های معتبر و فعال در این زمینه مراجعه کنید.

سخن پایانی

بالا بودن هزینه‌های ساخت و ساز باعث شده تا میزان استفاده از کانکس‌های ویلایی روز به روز بیشتر شود. چون خلاف ساختمان‌های ثابت، نیاز به مجوز نداشته و دست خریدار برای انتخاب یک خانه متحرک باز است. حتی مشتری این امکان را دارد تا با مراجعه به مراکز معتبر، کانکس ویلایی را متناسب با سلیقه خود سفارش دهد.

خرید از چنین مراکزی می‌تواند خیال شما را از بابت کیفیت کانکس ویلایی راحت کند. ولی علاوه بر کیفیت، یک سری فاکتور دیگر وجود دارد که قیمت نهایی کانکس را تعیین می‌کند. در این مطلب سعی کردیم تا با معرفی عوامل موثر در قیمت کانکس ویلایی، راهنمای شما برای یک خرید مطمئن و با کیفیت باشیم. برای خرید کانکس با بهترین قیمت ها به وب سایت ایران کانکس مراجعه کنید.

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و عصر مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه