بازار

مزایای تحصیل در کشور قبرس

کشور قبرس به دلیل دارا بودن شرایط مساعد اقتصادی و فرهنگی در چند سال اخیر به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی و جوانان ایرانی تبدیل شده است. افراد می توانند با تحصیل در کشور قبرس علاوه بر دریافت مدرک معتبر تحصیلی، اقامت دائم این کشور را نیز اخذ کنند.

درباره کشور قبرس

قبرس کشوری جزیره ای در خاورمیانه و شرق مدیترانه بوده و پایتخت آن نیکوزیا نام دارد جالب است بدانید که این کشور از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده و مردم این کشور اغلب به زبان ترکی و یونانی صحبت می کنند. قبرس دارای زمستان های معتدل و تابستان های گرم و خشک بوده و اغلب مردم بومی این کشور به مشاغلی نظیر کشاورزی، پرورش دام و غیره مشغول می باشند.

مزایای تحصیل در کشور قبرس

 تحصیل در کشور قبرس دارای مزایای متعددی بوده از این روی هر ساله بسیاری از جوانان به منظور تحصیل در این کشور با یکدیگر رقابت می کنند.

پایین بودن هزینه ها: از جمله اصلی ترین مزایای تحصیل در این کشور می توان به پایین بودن هزینه ی زندگی و تحصیل اشاره کرد.

اعتبار بالای مدرک تحصیلی: بسیاری ازدانشگاه ها و موسسات آموزش عالی قبرس مورد تایید کشورهای بزرگ دنیا نظیر آمریکا بوده از این روی مدرک دریافتی از دانشگاه های قبرس در بیشتر نقاط دنیا ارزشمند می باشد از این روی افراد می توانند با فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های این کشور در بسیاری از نقاط دنیا مشغول به کار شوند.

فرهنگ بالای مردم: کشور قبرس دارای فرهنگ بسیار غنی بوده هم چنین مردم این کشور به مهمان نوازی مشهور می باشند.

پذیرش دانشگاه بدون آزمون: متقاضیان می توانند بدون شرکت در آزمون و یا امتحان ورودی پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را اخذ کنند.

عدم نیاز به ویزا: این کشور بر اساس قوانین ترکیه اداره شده از این روی ایرانیان به منظور ورود به این کشور نیازی به دریافت ویزای تحصیلی ندارند.

امکان کار دانشجویی: دانشجویان می توانند در طول مدت تحصیل مشغول به کار شده و علاوه بر دریافت تجربه، درآمد نیز کسب کنند.

 عدم نیاز به مدرک زبان: متقاضیان می توانند بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را اخذ کرده و قبل از آغاز سال تحصیلی، در کلاس های آموزش زبان دانشگاه شرکت کنند.

طرح تبادل دانشجو: یکی از بهترین ویژگی دانشگاه های قبرس، طرح تبادل دانشجو با کشورهای اروپایی و یا آمریکا می باشد.

بر اساس این طرح دانشجویان می توانند برای گذراندن چندین واحد درسی به کشورهایی چون ایتالیا، آمریکا و غیره سفر کنند.

تنوع بالای رشته های تحصیلی: کشور قبرس دارای چندین دانشگاه دولتی و خصوصی بوده از این روی اغلب رشته های تحصیلی را دارا می باشد بنابراین افراد می توانند بر اساس استعداد و علاقه ی خود حق انتخاب داشته باشند.

موارد بالا تنها بخشی از مزایا تحصیل در کشور قبرس بوده حال خوب است که با برخی از معایب تحصیل در این کشور نیز آشنا شوید.

ضرورت یادگیری زبان: داشتن مدرک زبان انگلیسی به منظور اخذ پذیرش دانشگاه الزامی نبوده اما به جهت انجام کارهای روزمره نظیر خرید، مراجعه به پزشک و… تسلط نسبی به زبان ترکی الزامی است.

دشواری در یافتن شغل های رده بالا: اولویت استخدام در شغل های رده بالای با مردم بومی این کشور بوده از این روی پیدا کردن شغل مناسب می تواند یکی از دغدغه های مهاجران باشد.

images 1705393293 65a63c8d5a7e5

مدارک مورد نیاز به جهت تحصیل در کشور قبرس

به منظور تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی، به همراه داشتن آخرین مدرک تحصیلی الزامی است. برای مثال به منظور اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجو می بایست مدرک مقطع کارشناسی و ریز نمرات خود را به همراه داشته باشد.

از جمله دیگر مدارک مورد نیاز به منظور اخذ پذیرش دانشگاه های کشور قبرس می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • چند قطعه عکس پرسنلی با زمینه ی سفید (حداکثر مربوط به ۶ ماه اخیر)
  • سوابق تحصیلی و ریز نمرات (دیپلم، مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد)
  • مدارک هویتی نظیر شناسنامه و کارت ملی با تصویر واضح
  • مدرک زبان انگلیسی و یا ترکی (در صورت وجود)
  • گذرنامه با حداقل هشت ماه اعتبار

هزینه تحصیل در کشور قبرس

این نکته را به یاد داشته باشید که به منظور تحصیل در این کشور افراد می بایست از تمکن مالی لازم برخوردار باشند.تحصیل در هر رشته و هر دانشگاه هزینه ی متفاوتی نسبت به دیگری داشته به طور مثال شهریه یک سال تحصیل در رشته پزشکی ۲۴ هزار دلار می باشد. جالب است بدانید که بسیاری از دانشگاه های این کشور به جهت رفاه حال دانشجویان بورسیه تحصیلی نیز اعطا می کند از این روی هزینه ها تا حد چشمگیری کاهش پیدا می کند.

به طور کلی هزینه ی تحصیل در کشور قبرس به نسبت دیگر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی می باشد.

اقامت و خوابگاه

یکی از اصلی ترین دغدغه ی دانشجویان به منظور تحصیل در خارج از کشور،  اقامت و اجاره منزل می باشد. بسیاری از دانشگاه های کشور قبرس دارای خوابگاه با تمامی امکانات بوده از این روی دانشجویان می توانند با هزینه ی بسیار اندک در این مکان اقامت کنند.همچنین افراد می توانند به جهت اقامت در این کشور آپارتمان و یا سوئیت دانشجویی اجاره کنند.

نکته: هزینه ی اجاره آپارتمان و سوئیت بر اساس امکانات و موقعیت مکانی با یکدیگر متفاوت می باشد.

بهترین دانشگاه های کشور قبرس

در ادامه به بررسی بهترین دانشگاه های کشور قبرس خواهیم پرداخت.

دانشگاه بین المللی قبرس

دانشگاه بین المللی قبرس یا به اختصار CIU یک دانشگاه خصوصی واقع در قبرس شمالی می باشد. اغلب رشته های تحصیلی دانشگاه بین المللی قبرس به زبان انگلیسی ارائه شده از این روی دوره های آموزش زبان نیز در این دانشگاه برگزار می شود.CIU دارای چندین دانشکده بوده که از میان آن ها می توان به دانشکده داروسازی، حقوق، علوم کاربردی و غیره اشاره کرد.

images 1705393683 65a63e13ce2ab

دانشگاه مدیترانه شرقی

برخی از رشته های تحصیلی این دانشگاه به زبان ترکی و برخی دیگر به زبان انگلیسی ارائه می شود. این دانشگاه تمامی امکانات لازم نظیر کتابخانه، سالن های کنفرانس، آزمایشگاه های پیشرفته و غیره را دارا می باشد. دانشگاه اروپایی لفکه، دانشگاه آمریکایی گیرنه، دانشگاه خاور نزدیک، دانشگاه کایرنیا و غیره از جمله دیگر موسسات آموزشی معتبر کشور قبرس می باشد.

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و عصر مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه