بازار

معرفی سه گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا

گل و گیاه آپارتمانی یک دکور طبیعی، جان‌دار و زیبا است. به‌علاوه آن‌ها تصفیه‌کننده هوا نیز به‌حساب می‌آیند. این گیاهان هرکدام یک شرایط خاص برای نگهداری نیاز دارند. پس اگر بتوانید وضعیت مناسبی برای گیاهان آپارتمانی ایجاد کنید، شادابی، سلامتی و هوای تازه را به منزل‌تان آورده‌اید.

استفاده از کودهای مناسب، آبیاری به‌موقع و نوردهی مخصوص این گیاهان، از راهکارهای طراوت این اجزای آپارتمانی جذاب هستند. در این مقاله درباره گیاهان تصفیه‌کننده هوا و معرفی ۳ نمونه گیاه پاکساز منازل مطالبی ارائه می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

گل و گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا

آلودگی هوا روزبه‌روز افزایش یافته و یکی از معضلات اساسی افراد در قرن بیست و یکم به‌شمار می‌رود. آلودگی تاثیر منفی بر کیفیت زندگی افراد به‌خصوص گروه‌های حساس می‌گذارد.

در روزهایی که شاخص آلودگی هوا در بعضی از شهرهای پرجمعیت بالا باشد، طبق توصیه کارشناسان به شهروندان اعلام می‌شود که در خانه بمانند.

استفاده از گیاهان آپارتمانی برای ازبین‌بردن مونوکسید کربن و دیگر آلودگی‌ها از نظریه‌های کارشناسان ناسا است. چراکه استفاده از بسیاری اسپری‌های تصفیه‌ هوا نیز علمی نیست و گازهای متصاعد شده از آن‌ها خطرناک است. گیاهان تصفیه کننده هوا با دریافت آلودگی‌ها و عملیات فتوسنتز، به کاهش آلودگی‌ها در محل قرارگیری خود کمک می‌کنند.

امروز استفاده از گیاهان آپارتمانی تصفیه برای زیبایی و ازبین‌بردن آلودگی‌های منزل بسیار رواج دارد. اگر تابه‌حال گل و گیاه آپارتمانی نداشته‌اید، پس باید بدانید فقط آبیاری برای گیاه کافی نیست.

در واقع فعالیت‌هایی مراقبت‌ها، کود دهی و سم‌پاشی دارد و گاهی نیاز است تا گیاه پزشک، برای درمان بیماری این موجودات زنده اقدام کند.

گیاه هم مانند تمام موجودات، زنده است و باید در این زندگی رشد کند، فتوسنتز کند و در نهایت جوانه بزند! همه این‌ها به مراقبت‌های باغبان آن بستگی دارد. در غیر این صورت یک گیاه زرد، کم‌جان و بی‌برگ‌وبار خواهید داشت. در ادامه به معرفی چند نمونه از گیاهان تصفیه‌کننده هوا می‌پردازیم.

گل شفلرا

گل شفلرا یکی از گیاهان تصفیه‌کننده هوا بوده و جزء گل و گیاهان آپارتمانی است. این گل چتری اولین بار در استرالیا به‌صورت درختچه‌ای رشد کرده است.

یکی از ویژگی‌های برتر این گیاه، سرسبزی همیشگی و نگهداری آسان آن است. این گیاه پنچه‌ای، به‌خاطر مقاومت بالا در محیط نامساعد نیز به رشد خود ادامه می‌دهد.

با مراقبت‌های ویژه و کوددهی در زمان مناسب، می‌توان این گیاه را طولانی‌مدت در منزل داشته باشید. برگ‌های شفلرا دارای رنگ سبز روشن و براق است که از مرکز رویش می‌کند.

اگر شفلرا در شرایط آب‌وهوایی موطن خود باشد، به گل افتاده و میوه‌های نارنجی رنگ رشد خواهد کرد. شفلرا در انواع مختلفی وجود دارد؛ مثل شفلرا اکتینوفیلا و شفلرا اربوریکولا.

giah2

شرایط نگهداری گل شفلرا

گل شفلرا برگ‌های چتر مانندی دارد و برای همین به نماد امنیت و محافظت تبدیل شده است. همچنین به‌خاطر خاصیت تصفیه، نماد سلامتی نیز نام دارد. پس وجود این گل در منزل‌تان بسیار زیبا و پرخاصیت است. در ادامه با شرایط نگهداری گل شفلرا این گل و گیاه آپارتمانی بیش‌تر آشنا شوید:

  • نوردهی مناسب شرایط گل شفلرا: نور غیرمستقیم خورشید.
  • آبیاری مناسب با شرایط: تابستان هفته‌ای ۲ الی ۳ بار، زمستان هفته‌ای یک بار
  • درجه رطوبت و دمای مناسب شفلرا: رطوبت مناسب بین ۴۰ الی ۵۰درصد – دمای مناسب بین ۱۸ تا ۲۷درجه سانتی‌گراد.
  • خاک و کود مناسب نگهداری شفلرا: خاک نیمه سبک و ترکیبی (پیت ماس، خاک برگ، کوکوپیت، ماسه)

دیفن باخیا، گیاه رطوبت دوست

دیفن باخیا  به معنای برف گرمسیری بوده و یک گیاه همیشه سبز چند ساله آپارتمانی به‌حساب می‌آید. نام دیگر این گیاه سبز با رگه‌های سفید عصای بی‌عقلی است. چراکه این گیاه سمی است و خوردن آن باعث ازبین‌رفتن قدرت تکلم در انسان می‌شود.

دیفن باخیا از خانواده بزرگ آگلونما، اسپاتی فیلوم، فیلودندرون بوده و در بخش مرکزی و جنوبی آمریکا می‌روید. برای خرید این گل و گیاه آپارتمانی زیبا می‌توانید به گلاتور مراجعه کرده و از گیاه پزشک آن‌جا مشورت بگیرید.

در فصل بهار و تابستان اگر شرایط دیفن خوب باشد، به گل‌دهی می‌رسد. دیفن باخیا دلیلا، دیفن کاملیا، دیفن تروپیک مافیان و دیفن هانی ۲ نمونه از انواع دیگر دیفن باخیا هستند. شرایط نگهداری دیفن باخیا شامل موارد زیر است:

  • نور مناسب دیفن باخیا: نور غیرمستقیم متوسط تا زیاد
  • بهترین دما: دمای ۱۵ الی ۲۰درجه سانتی‌گراد
  • نحوه آبیاری: خشک بودن روی خاک گلدان به‌اندازه ۲ سانتی‌متر
  • بهترین رطوبت دیفن باخیا: رطوبت بین ۶۰ تا ۹۰درصد
  • خاک مناسب دیفن باخیا: خاک + کود + پرلیت
  • کوددهی مناسب دیفن باخیا: تقویت با کود NPK
  • تعویض گلدان: هر یک یا ۲ سال یک‌بار

توجه داشته باشید که دیفن باخیا به نور متوسط و آب زیاد برای رشد نیاز دارد. ازاین‌رو با ایجاد این شرایط می‌توانید یک گیاه زیبا و تصفیه‌کننده عالی برای منزل داشته باشید.

گیاه آگلونما

گیاه آگلونما یکی دیگر از گل و گیاهان آپارتمانی مقاوم است. این گیاه به‌خاطر نگهداری آسان و شکل زیبای برگ‌ها، طرفداران زیادی دارد. آگلونما از گیاهان تصفیه کننده هوا به‌حساب آمده و آلودگی‌های منزل را جذب می‌کند و اکسیژن و هوای تازه را برای منزل‌تان به ارمغان می‌آورد.

این گیاه، بومی مرداب‌های جنوب شرقی آسیا و جنگل‌های گرمسیری بوده و از خانواده شیپوری است. ارتفاع برگ‌های آن به بیش از ۶۰ سانتی‌متر هم می‌رسد. یکی از ویژگی‌های این گیاه تولید اکسیژن در شب است و می‌توانید برای اتاق خواب از آن استفاده کرده و خواب خوبی را تجربه کنید.

آگلونما لب ماتیکی، آگلونمای برفی، آگلونما کاتلاس و هندوانه‌ای چند نمونه از این گیاه هستند. در ادامه مطلب شرایط نگهداری آن را معرفی می‌کنیم:

  • آبیاری: آبیاری در زمان خشک شدن رویه خاک
  • رطوبت: در تابستان حداقل یک‌بار غبارپاشی روی برگ‌ها
  • دما: ۱۸ الی ۲۵درجه سانتی‌گراد
  • کوددهی: در بهار و تابستان هر ۲ هفته یک‌بار
  • خاک مناسب: ترکیبی از خاک‌برگ، ماسه، پیت، خاک و کود
  • تعویض گلدان: هر یک یا ۲ سال یک‌بار

giah3

جمع‌بندی

در این مقاله درباره گل و گیاه آپارتمانی و تصفیه کننده هوا مطالبی ارائه دادیم. دریافتیم که گیاهان نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارند. در این راستا باید بدانید که گلاتور به‌عنوان مرجع گل و گیاهان آپارتمانی خدمات مختلفی را به‌صورت آنلاین و حضوری انجام می‌دهد.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت گلاتور به بخش گلخانه بروید و اطلاعات گیاه خود را ثبت کنید و درباره نحوه نگهداری از گیاه‌تان به‌صورت آنلاین از گیاه پزشک مشاوره بگیرید. این خدمت فوق‌العاده باعث می‌شود که دیگر از بابت بیماری گیاهان خود، احساس ناراحتی را تجربه نکنید.

ذکر این نکته نیز ضرورت دارد که خدمات دیگر گلاتور شامل فروش انواع خاک، کود، گلدان و اکسسوری و همچنین ارائه اطلاعات درباره انواع آفات و بیماری‌های گیاهان‌ توسط گیاه پزشک می‌شود. پس برای داشتن هوای تازه در خانه و حفظ سلامتی‌تان، در اسرع وقت به وب‌سایت گلاتور مراجعه کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه