بازار

چه نوع شیر روشویی برای روشویی سنگی مناسب است؟

روشویی سنگی از مدل‌های روشویی منحصر به فرد حساب می‌آید و بالطبع به یک شیر روشویی خاص نیاز دارد. برای آن باید به سراغ خرید شیر روشویی از نوعی رفت که علاوه‌بر برخورداری از طراحی مناسب برای نصب و استفاده آسان بر روی روشویی سنگی، ظاهر زیبای آن‌ها هم با یکدیگر همخوانی داشته باشد. البته پیدا کردن چنین مدلی از میان تنوع بالای شیرآلات موجود در بازار آسان نیست و به آگاهی قبلی نیاز دارد. به همین دلیل در ادامه تعدادی از مدل‌های منتخب و مخصوص را برای روشویی سنگی معرفی می‌کنیم و شما می‌توانید از میان آن‌ها بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

مدل های مختلف شیر روشویی مناسب روشویی سنگی

اگر به دنبال بهترین شیر روشویی برای روشویی سنگی خود می‌گردید تا دکور و جلوه سرویس بهداشتی را به بهترین شکل ممکن تکمیل و آماده کنید، باید طراحی داخلی و عملکرد محصول را در کنار طراحی ظاهری مورد توجه قرار دهید. به عبارتی نباید تنها بر روی یکی از ویژگی‌ها نظیر قیمت، عملکرد یا ظاهر تمرکز کنید و بلکه باید تمامی ویژگی‌های شیر را در کنار یکدیگر بسنجید. با توجه به این عوامل ۴ مدل را به‌عنوان بهترین نمونه‌ها و مدل‌های مختلف شیر روشویی مناسب روشویی سنگی انتخاب کرده‌ایم. این ۴ شامل مدل‌های پایه سنگی، پایه بلند، کلاسیک و توکار هستند که خصوصیات هر یک به‌صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

شیر روشویی پایه سنگی

زمانی که در طراحی خود روشویی از سنگ استفاده شده است، مشخصاً شیری که دارای سنگ در طراحی باشد یکی از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود. این مدل‌ها درست مانند شیرهای معمولی هستند و با این تفاوت که طراحی بدنه آن‌ها از جنس سنگ است. البته به طور معمول به‌کارگیری سنگ برای ساخت آن‌ها تنها پایه و بدنه شیر را شامل می‌شود و اهرم این محصولات از اجناسی همچون استیل و آلیاژ برنج است. به این ترتیب اهرم به رنگ کروم بوده، در حالی که بدنه سنگی آن‌ها دارای یکی از رنگ‌های سنگ سفید، کرم یا مشکی است.

در نتیجه این طراحی باعث شده است که ظاهر آن‌ها به‌خوبی با ظاهر کاسه روشویی هماهنگی پیدا کند. با این وجود باید توجه داشته باشید که در حال حاضر مدل‌های مختلف و متنوعی از این شیر عرضه نشده‌اند. به عبارتی تنوع آن بسیار محدود بوده و اگر از افراد سخت پسند هستید، ممکن است نتوانید نمونه دلخواه را از میان نمونه‌های موجود در بازار پیدا کنید. در ضمن برندهای معتبر زیادی به تولید و عرضه شیر روشویی پایه سنگی نپرداخته‌اند و از این رو نمی‌توان تضمینی در خصوص جنس و کارایی آن‌ها در طولانی مدت داشت. به طور کلی ویژگی‌های این شیر در چنین مواردی خلاصه می‌شود:

  1. تنوع محدود
  2. رنگ‌بندی متناسب با سنگ روشویی
  3. همخوانی و هماهنگی زیاد
  4. ظاهری ساده و شیک

شیر روشویی پایه بلند

shir2

اگر قصد خرید شیر روشویی با بیشترین تناسب با روشویی سنگی دارید، بهترین گزینه را باید شیر روشویی پایه بلند دانست. این شیر روشویی به طور تخصصی برای کاسه‌های روشویی با طرح و ظاهر خاص طراحی شده است. کاسه‌های روشویی کابینتی یا روکابینتی یکی از آن‌ها هستند که البته اغلب کاسه‌های روشویی سنگی هم به این شکل طراحی شده‌اند و تنها از لحاظ جنس تفاوت دارند. در نتیجه از آنجایی که شیرهای پایه بلند تمام آن چیزی هستند که این دسته از روشویی‌ها نیاز دارند، می‌توانید آن‌ها را با خیالی آسوده انتخاب کنید.

این نوع شیر ظاهری تقریباً مشابه با شیرهای روشویی معمولی دارد، با این تفاوت که پایه آن‌ها کمی بلندتر از اندازه استاندارد است. این تفاوت موجب ایجاد کاربردی متناسب با روشویی‌های خاص شده و البته ظاهر خاصی را هم در آن‌ها به وجود آورده است. در نتیجه زمانی که مصرف‌کنندگان دست‌های خود را برای شستشو در زیر این شیرهای پایه بلند می‌برند، فضای کافی برای شستشو وجود دارد.

این نوع شیرآلات مناسب روشویی سنگی برخلاف مدل قبلی در تنوع بالایی عرضه شده‌اند. برای مثال از رنگ‌بندی جذاب و خاص کروم، طلایی و رزگلد برخوردار هستند. به این ترتیب امکان ست کردن آن‌ها با رنگ سنگ کاسه روشویی و سایر لوازم موجود در سرویس بهداشتی فراهم شده است.

همچنین عملکرد اهرمی و ساده آن زمینه سهولت در استفاده را فراهم می‌کند. از این رو می‌توان شیر روشویی پایه بلند را انتخابی همه‌چیز تمام برای مصرف‌کنندگان دانست که از همه جوانب شامل کیفیت، کارایی و ظاهر گزینه مطلوبی است. در ضمن برندهای معتبری همچون کی دبلیو سی به طراحی و عرضه انواعی از طرح‌ها و رنگ‌های این شیر پرداخته‌اند و می‌توانید خرید خود را به‌آسانی انجام دهید. مجموعاً ویژگی‌های این شیر را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  1. تنوع رنگی
  2. استفاده و کارایی آسان
  3. تنوع طرح و مدل
  4. تولید توسط برندهای معتبر
  5. مخصوص این نوع کاسه روشویی
  6. ظاهری مینیمال

شیر روشویی کلاسیک

شیر روشویی کلاسیک انتخاب مناسب دیگری برای روشویی سنگی است. در واقع از آنجایی که این شیرها دارای ظاهری کلاسیک هستند، با ظاهر مینیمال و خاص روشویی‌های سنگی ست می‌شوند. البته برخلاف مدل‌های پایه بلند که از هر جانبی مناسب بودند، این شیرها بیشتر از لحاظ ویژگی‌های ظاهری برای ایجاد هماهنگی با کاسه روشویی سنگی پیشنهاد می‌شوند و از لحاظ عملکرد نمی‌توان آن‌ها را گزینه خاصی معرفی کرد.

در واقع شیرآلات کلاسیک همان شیرهای دو دستگیره‌ای یا پیچی هستند. در نتیجه برای باز کردن شیر آب و تنظیم دمای آن به پیچاندن هر دو اهرم نیاز است. این مسئله می‌تواند با گرفتن زمان زیادی برای تنظیم فشار و دمای مطلوب موجب هدر رفتن آب شود و یک نقطه ضعف بزرگ در برابر شیرآلات اهرمی محسوب شود.

در ضمن با توجه به اینکه شیرهای روشویی کلاسیک از مدل‌های به نسبت قدیمی به حساب می‌آیند و در مقایسه با مدل‌های اهرمی تقاضای زیادی ندارند، تولیدکنندگان هم تولید آن را محدود کرده‌اند. به این ترتیب از لحاظ ویژگی‌های ظاهری همچون رنگ‌بندی شامل تنوع چشمگیری نیستند. خصوصیات این شیر را مختصراً می‌توان در این موارد شرح داد:

  1. ظاهری کلاسیک و ساده
  2. دارای دو دستگیره برای تنظیم دما و فشار
  3. ارزان قیمت

شیر روشویی توکار

shir3

شیرهای توکار آخرین مورد از مدل‌های مختلف شیر روشویی مناسب روشویی سنگی هستند که به معرفی و بررسی ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم. این شیرآلات را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها در این لیست دانست که از هر لحاظی به‌خوبی با کاسه روشویی هماهنگ می‌شوند. در واقع شیر روشویی توکار با طراحی خاص خود و قرارگیری قطعات جانبی همچون بدنه و علمک شیر در داخل دیوار، فضای کافی را برای شستشوی دست‌ها به وجود می‌آورد. از جهتی هم طراحی مدرن و مینیمال آن به‌خوبی با طراحی منحصر به فرد روشویی سنگی هماهنگ می‌شود.

این نوع شیرها دارای یک اهرم هستند که تنظیم فشار و دمای آب توسط آن به‌آسانی انجام می‌شود. همچنین فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند و این مسائل در کنار یکدیگر موجب سهولت در استفاده از این شیر روشویی بهداشتی می‌شود. در ضمن از جانبی هم با رنگ‌های مختلف طراحی شده‌اند. به این ترتیب امکان ست کردن آن با رنگ سنگ روشویی وجود دارد و همخوانی جذابی را ایجاد می‌کند. در نتیجه تمامی این موارد به مناسب و عالی بودن آن برای به‌کارگیری در این زمینه منجر می‌شوند. به طور مختصر ویژگی‌های این شیر به شرح زیر هستند:

  1. کارایی و عملکرد روان
  2. اشغال فضایی کم
  3. ظاهری مدرن
  4. تنوع رنگ و طرح

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و عصر مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه