بازار

۹ نکته مراقبتی پس از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین دو عمل رایج برای حفظ زیبایی صورت و جوانسازی آن هستند. بسیاری از افراد به دلیل افتادگی پلک و یا تجمع چربی بیش از حد در زیر چشم های خودشان، علاقه مند به انجام این عمل هستند و برای آن نیز از یک کلینیک نوبت گرفته اند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما به نکات مراقبتی پس از عمل هم توجه داشته باشید. در این صورت است که می توانید هم از زیبایی چشم ها و پلک های خودتان لذت ببرید، هم احتمال بروز عوارض ناشی از بلفاروپلاستی را کاهش دهید.

اگر برای عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین آماده هستید، باید بدانید که بعد از انجام این عمل باید چه کارهایی را انجام دهید و چطور از خودتان مراقبت کنید.

مراقبت های پس از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

اگرچه عمل بلفاروپلاستی جزء عمل های ساده و بدون بیهوشی است و اصلا جای نگرانی را برای همراه و خود بیمار به دنبال ندارد، اما چون این عمل تهاجمی است پیشنهاد می کنیم که پس از انجام عمل به درستی از خودتان مراقبت کنید. در غیر این صورت ممکن است شاهد عفونت، التهاب بخیه و یا حتی خونریزی در محل جراحی شده باشید. نکات مراقبتی زیر از بروز چنین مشکل هایی جلوگیری می کنند.

مراقبت های پس از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

  1. استفاده از عینک آفتابی

حتما قبل از مراجعه به بیمارستان، عینک آفتابی همراه خودتان داشته باشید تا پس از خروج از بیمارستان یا کلینیک زیبایی بتوانید از آن استفاده کنید. نور آفتاب می تواند تاثیر بدی روی نتیجه عمل شما بگذارد.

  1. جلوگیری از انجام فعالیت های سنگین

۳ یا ۴ روز پس از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین، نباید فعالیت های سنگین داشته باشید. شاید بتوانید پس از انجام این عمل فعالیت های روزمره خودتان را از سر بگیرید، ولی فعالیت های سنگین می توانند باعث ازدیاد خونریزی شوند. بنابراین، از انجام ورزش در این چند روز خودداری کنید.

  1. عدم بلند کردن اجسام سنگین

دوره نقاهت عمل بلفاروپلاستی، یک دوره دو هفته است. در این دوره باید حتما حواس خودتان را جمع کنید تا از بلند کردن وسایل سنگین جلوگیری کنید. تا دو هفته پس از عمل بلفاروپلاستی امکان بلند کردن اجسام سنگین بیش از ۲ کیلوگرم وجود ندارد.

  1. عدم استفاده از لنز زیبایی یا طبی

عمل بلفاروپلاستی پلک پایین و بالا روی بافت های دور چشم شما تاثیر می گذارد. از این رو باید از قرار دادن لنزهای طبی و زیبایی در چشم خودتان تا زمانی که دوره نقاهت این عمل تمام نشده، خودداری کنید. تا ۲ هفته پس از جراحی پلک، نباید از لنزهای زیبایی یا طبی استفاده کنید.

  1. عدم استفاده از لوازم آرایشی

لوازم آرایشی دور چشم می توانند باعث افزایش احتمال خطر ابتلا به عفونت و یا سوزش در محل بخیه شوند. بنابراین، از لوازم آرایشی که برای چشم و اطراف چشم استفاده می شوند، مانند خط چشم، سایه چشم، کرم پودر، پرایمر، ریمل و … تا دو هفته پس از انجام عمل استفاده نکنید.

کلینیک زیبایی آی گل؛ بهترین کلینیک برای عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

  1. ممنوعیت مصرف سیگار و قلیان

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین با زخم همراه هستند. باید برای ترمیم زخم به پوست اجازه دهید تا به صورت ایمن خود را ترمیم کند. مصرف سیگار و قلیان باعث می شود که در بهبود زخم اختلال ایجاد شود. از این رو تا ۲ هفته مجاز به مصرف قلیان و سیگار نیستید.

  1. استحمام بعد از عمل بلفاروپلاستی

یکی از سوالات رایجی که از سوی مراجعه کنندگان برای عمل بلفاروپلاستی پلک پایین و بالا پرسیده می شود این است که می توانند به حمام بروند یا خیر؟ بعد از عمل بلفاروپلاستی ممکن است پزشک روی چشم شما پانسمان قرار دهد. تا زمانی که پانسمان روی صورت شما است، امکان حمام رفتن نیست. معمولا باید ۱ هفته صبر کنید تا بتوانید به حمام بروید.

  1. استفاده از قطره اشک مصنوعی

یکی از عوارض شایع و البته غیر نگران کننده پس از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین، خشکی چشم است. اگر احساس می کنید که با این مشکل مواجه شده اید، حتما با مشورت پزشک از قطره های اشک مصنوعی استفاده کنید تا خشکی چشم شما برطرف شود.

  1. تغذیه مناسب بعد از عمل بلفاروپلاستی

حداقل تا دو هفته پس از انجام این عمل، از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید تا فشاری به صورت شما وارد نشود. حتما از غذاهای نرم با لقمه های کوچک استفاده کنید. سعی کنید که از مواد غذایی مغذی مانند سبزیجات، میوه های تازه و همچنین پروتئین کافی استفاده کنید.

کلینیک زیبایی آی گل؛ بهترین کلینیک برای عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

انتخاب یک کلینیک معتبر برای انجام عمل حساس بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین بسیار حائز اهمیت است. کلینیک زیبایی آی گل، جزء کلینیک های تخصصی زیبایی است که امکان انجام عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین را با کمترین عارضه برای شما فراهم می کند. اگر به دنبال یک محیط تمیز و آرام برای انجام اقدامات زیبایی می گردید و کیفیت کار پزشکان و پرسنل آن مجموعه نیز برای شما مهم است، ما به شما کلینیک آی گل را پیشنهاد می کنیم.

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و عصر مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه