بازار

هر آنچه شما نیاز دارید که سال ۲۰۲۴ در مورد اینستاگرام بدانید!

چه مدت زمانی از آخرین باری که واقعاً به آمار حساب اینستاگرام خود دقت کردید، گذشته است؟ شاید شما به تعداد دنبال‌کنندگان و لایک‌های خود نگاه می کنید و سعی کنید به طور منظم محتوای با کیفیت ارائه دهید، اما آیا به اندازه کافی فعال هستید تا مطمئن شوید که محتوای اینستاگرام شما واقعاً توسط مخاطب هدف خود دیده می‌شود و به تمام پتانسیل خود می‌رسد؟ آیا به داده‌ها نگاه می کنید و آنالیزهای دریافتی خود را بررسی می‌کنید؟

اگر شما هم مانند بیشتر افرادی هستید که فقط محتوا در اینستاگرام ارسال می‌کنند، پاسخ به این سوال آخر احتمالاً یک “نه” قاطع است، اما چرا؟

مهم نیست که شما یک کارآفرین، یک اینفلوئنسر، هنرمند یا خالق محتوا باشید، واقعاً دانستن داده‌های آماری می‌تواند کلیدی باشد که شما برای باز کردن پتانسیل واقعی حساب اینستاگرام خود نیاز دارید. دانستن داده‌های آماری پیجتان و آنالیز اینستاگرام شخصی تان، می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر در مورد نحوه عملکرد اینستاگرام بدانید و می‌تواند نقش بزرگی در پالایش استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما داشته باشد. در نهایت، اگر شما واقعاً با داده‌های خود هماهنگ هستید و مخاطب خود را می‌شناسید، می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی خود را به سرعت تغییر دهید، در حالی که راه‌های جدیدی برای کسب درآمد از حساب اینستاگرام خود پیدا می‌کنید.

شما قطعاً مشتاق هستید که بیشتر درباره تمام جزئیات پشت پرده پرداختن به آنالیز اینستاگرام خود بیاموزید، و دقیقاً به همین دلیل این مقاله را نوشتیم. در این مطلب خواهید آموخت که چرا آنالیزهای شما در اینستاگرام بسیار مهم هستند، برخی از گزینه‌های مختلف آنالیز که در دسترس صاحبان حساب اینستاگرام در همه جا قرار دارند، و کدام داده‌ها باید واقعاً روی آنها تمرکز کنید تا بازاریابی اینستاگرام شما مؤثر باشد. پس با ما در مای ممبر همراه باشید.

چرا آنالیز اینستاگرام برای شما اهمیت دارد؟

اینستاگرام دومین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی محبوب در جهان است، با بیش از ۲۵ میلیون حساب کسب‌وکار، به همراه بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر عادی اینستاگرام که روزانه وارد می‌شوند. با این نوع اعداد، بدیهی است که ارزش زیادی در دانستن داده‌های پشت پرده حساب اینستاگرام شما وجود دارد.

حقیقت ساده این است که اگر شما مخاطبی را که محتوا به آن‌ها تبلیغ می‌کنید، درک نمی‌کنید، یا نمی‌دانید چه کسی پروفایل و تبلیغات اینستاگرام شما را می‌بیند و با آن تعامل دارد، یا چگونه تعداد دنبال‌کنندگان و لایک‌های اینستاگرام شما به ارزش تبدیل می‌شود، پس شما صرفاً وقت خود را در این پلتفرم هدر می‌دهید.

کلید اصلی برای کسب درآمد از اینستاگرام و استخراج تمام ارزش‌های ممکن از آن، واقعاً به شناخت داده‌های شما و درک آنالیزها بستگی دارد.

در اینجا فقط چند نمونه از مواردی آورده شده است که ممکن است اتفاق بیفتد. اگر شما برنامه‌ای برای بررسی آنالیز اینستاگرام خود تنظیم نکنید:

  • پست‌های شما ممکن است به طور کامل به مخاطبین اشتباه هدف گرفته شوند.
  • ممکن است بیش از حد یا کمتر از حد نیاز پست کنید.
  • ممکن است ترافیک نامربوطی را به سایت خود جذب کنید.
  • ممکن است از اشاره‌های بالقوه که می‌توانند به شراکت‌های ارزشمندی در آینده منجر شوند، غافل شوید.
  • ممکن است در زمان‌های اشتباه روز یا در روزهای اشتباه هفته برای مخاطبان خود پست کنید.
  • ممکن است فرصت‌هایی مهم برای تعامل در نظرات پست‌های خود یا در استوری‌های اینستاگرام خود از دست بدهید.

این‌ها فقط چند مورد از مواردی هستند که شما می‌توانید با بررسی داده‌های خود درک و در نتیجه بهتر عمل کنید.

اطلاعاتی که با درک کردن معیارهای اینستاگرام خود به دست می‌آورید، می‌تواند یکی از معدود چیزهایی باشد که واقعاً نیاز دارید تا بازی خود را در استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود ارتقا دهید. این به نوبه خود می‌تواند ارزش بیشتری برای کسب‌وکار شما فراهم کند، همراه با درک کردن واقعی مخاطبان خود و کمک به شما برای قرار دادن محتوای مرتبط در مقابل افرادی که در حال جستجو برای آن هستند.

آنالیز حساب اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

تمام داده‌های آنالیزی که می‌توانید به راحتی از طریق صفحه پروفایل خود دسترسی پیدا کنید، جایی است که تمام پست‌های اینستاگرام خود را پیدا می‌کنید. در این صفحه، شما می‌توانید اطلاعاتی از هفت روز گذشته را ببینید. شاید شما قبلاً این صفحه را دیده باشید، اما ممکن است به بررسی واقعی معیارهای خود فکر نکرده باشید.

در اینجا فقط چند مورد از چیزهایی هستند که می‌توانید از این صفحه بررسی و مرور کنید.

  • تاثیرات اینستاگرام (Impressions)

تأثیرات شما در اینستاگرام تعداد دفعاتی است که افراد پست‌های شما را در بازه زمانی مشخص دیده‌اند.

  • تعاملات اینستاگرام (Interactions)

این تعداد تعاملات و درگیری‌هایی است که افراد با حساب شما داشته‌اند.

  • دسترسی (REACH)

“دسترسی” شما در اینستاگرام تعداد کل حساب‌هایی است که هر یک از پست‌های شما را دیده‌اند.

  • بازدیدهای پروفایل

این تعداد کل افرادی است که حساب اینستاگرام شما را در بازه زمانی مشخص بررسی کرده‌اند.

  • کلیک‌های وب‌سایت

این تعداد دفعاتی است که افراد از طریق لینکی که در پروفایل اینستاگرام شما قرار داده‌اید، کلیک کرده‌اند. ایده‌آل این است که این لینک وب‌سایت شخصی یا تجاری شما یا فروشگاه شما باشد.

  • کلیک‌های تماس

این تعداد دفعاتی است که افراد بر روی دکمه تماس در پروفایل اینستاگرام شما کلیک کرده‌اند، که می‌تواند به صورت دکمه تماس یا ایمیل باشد.

  • اشاره‌های اینستاگرام

این تعداد کل دفعاتی است که نام کاربری حساب شما توسط سایر کاربران اینستاگرام در بازه زمانی مشخص اشاره شده است.

آنالیز حساب اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

آنالیز مخاطب در اینستاگرام

در بازاریابی آنلاین، کلید فروش در کسب‌وکار، درک مخاطب هدف شماست. مخاطب هدف شما، که به عنوان آواتار مشتری شما نیز شناخته می‌شود، جمعیتی است که شما احساس می‌کنید برای محصول یا خدمات شما ایده‌آل است.

مخاطب هدف شما چگونه با مخاطبانی که محتوای اینستاگرام شما را بررسی می‌کنند، هم‌راستا است؟

شما می‌توانید به این سوال به راحتی پاسخ دهید، با استفاده از بخش مفید آنالیزهای شما در اینستاگرام که به طور خالص به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود به‌روز باشید. چندین عامل مهم وجود دارد که شما باید به آنها توجه کنید و هنگام بررسی بینش‌های مخاطب خود آنها را جستجو کنید.

  • مکان‌های برتر افرادی که پست‌های شما را می‌بینند: اطلاعات مکان‌های برتر شامل پنج شهر برتر، همچنین پنج کشور برتری که دنبال‌کنندگان شما در آن قرار دارند، نمایش می‌دهد.
  • محدوده سنی فالوورهای شما: دانستن حدوده سنی دنبال‌کنندگان شما یک راه آسان دیگر برای ارائه محتوای مستقیم به آنها است. اینستاگرام معیارهای مخاطب شما را به دامنه‌های سنی آسان برای درک تقسیم می‌کند. اینها از ۱۳ تا ۱۷، ۱۸ تا ۲۴، ۲۵ تا ۳۴، ۳۵ تا ۴۴، ۴۵ تا ۵۴، ۵۵ تا ۶۴، و ۶۵ به بالا می‌رسند.
  • جنسیت دنبال‌کنندگان شما: این به شما نشان می‌دهد نحوه ی توزیع فالوورهای شما، جدا شده بین مردان و زنان به چه صورت است
  • ساعات فعالیت فالوورهای شما: این آمار در دیدن میانگین زمان روزی که فالوورهای شما از اینستاگرام استفاده می‌کنند، بسیار کمک‌کننده است. دانستن این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا پست‌ها را در زمان‌هایی برنامه‌ریزی کنید که می‌دانید دنبال‌کنندگان شما بیشترین احتمال را دارند که آنها را ببینند.
  • روزهای فعالیت فالوورهای شما: مانند بخش “ساعات”، این بخش نیز برای نشان دادن روزهای هفته‌ای که مخاطب شما در اینستاگرام بیشترین فعالیت را دارد، مفید است. با داشتن این اطلاعات، شما خواهید دانست بهترین روزهای هفته برای برنامه‌ریزی پست‌ها در حساب اینستاگرام خود چه زمانی است.

آنالیز پست‌های فردی در اینستاگرام

علاوه بر کمک به شما برای درک دموگرافی مخاطبین و زمانی که بیشترین آن ها آنلاین هستند، همچنین می‌توانید اطلاعات مفیدی را با بررسی در داده‌های پشت هر یک از پست‌های فردی اینستاگرام خود پیدا کنید. این موضوع می‌تواند راه عالی برای دیدن این باشد که کدام نوع پست‌ها با مخاطبان شما ارتباط بیشتری دارند و چه نوع محتوایی بهترین کارکرد را با آنها دارد.

موارد زیر تنها چند نوع از آماری هستند که می‌توانید برای پست‌های اینستاگرام خود پیدا کنید.

  • تعاملات

تعاملات اقداماتی هستند که مستقیماً از پست اینستاگرام شما انجام شده‌اند. می‌تواند چیزهایی مانند بررسی یک پروفایل، کلیک بر روی یک لینک، کلیک بر روی دکمه تماس در یک پروفایل و غیره باشد. تمام این اقدامات در این بخش برای شما به‌روز نگه داشته می‌شوند.

  • کشف (Discovery)

این امکان به افرادی که به دنبال محتوای جدید در اینستاگرام هستند، اجازه می‌دهد تا چیزهایی را که احتمالاً از آنها لذت می‌برند، کشف کنند. در اینجا، افراد محتوای جدید از حساب‌هایی که در حال حاضر دنبال نمی‌کنند، را مشاهده می‌کنند که مخصوصاً برای آنها سفارشی شده است. حساب‌های کسب‌وکار در اینستاگرام بیش از حد واجد شرایط برای ظاهر شدن در بخش کشف هستند، که به افراد در سراسر جهان امکان می‌دهد صفحه شما را پیدا کنند. برای افزایش شانس دیده شدن پست های خود، پیشنهاد می کنیم از سایت معتبر مای ممبر، سرویس خرید ویو اینستاگرام را سفارش دهید.

  • دسترسی

این تعداد افراد منحصربه‌فردی است که پست شما را در اینستاگرام دیده‌اند.

  • تأثیرات

این تعداد دفعاتی است که پست شما در اینستاگرام مشاهده شده است.

  • نظرات

این تعداد نظرات بر روی یک پست داده شده است.

  • ذخیره‌ها

این تعداد حساب‌هایی است که محتوای شما را در پوشه ذخیره‌شده خود ذخیره کرده‌اند.

آنالیز استوری‌های اینستاگرام در مای ممبر

آنالیز پشت پرده استوری‌های شما

استوری‌های اینستاگرام یکی دیگر از راه‌های عظیم برای ارتباط با مخاطبان شما در این پلتفرم هستند. با پیشی گرفتن از اسنپ‌چت با این ویژگی، این یک فرصت بزرگ است که هر صفحه‌ای در اینستاگرام باید از آن استفاده کند. کاربران اینستاگرام استوری‌ها را دوست دارند و این راه عالی برای تعامل با مخاطبان شما هستند.

مانند بخش‌های دیگر پروفایل شما در اینستاگرام، این پلتفرم به شما امکان می‌دهد تا معیارهای پشت استوری‌های خود در اینستاگرام را نیز بررسی کنید. بیایید ببینیم چگونه این اطلاعات تقسیم‌بندی می‌شوند.

  • دسترسی

این تعداد کل حساب‌های اینستاگرام است که استوری شما را بررسی کرده‌اند. برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام خود، می توانید از خرید ویو استوری مای ممبر استفاده کنید.

  • تأثیرات

این تعداد کل دفعاتی است که استوری شما تماشا شده است.

  • خروج از استوری

این تعداد دفعاتی است که کسی استوری شما را در نیمه‌راه ترک کرده است.

  • پاسخ‌ها

این تعداد کل پاسخ‌ها و تعاملات مانند لایک به محتوای استوری شما، مانند یک عکس یا ویدیو است.

  • بینش افراد (insight)

بینش‌های افراد فهرستی از حساب‌هایی را که قسمت مشخصی از استوری شما را بررسی کرده‌اند، نشان می‌دهد.

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و عصر مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه