بازار

همه چیز درباره ورک پرمیت کانادا

کانادا به‌عنوان یکی از کشورهای مهاجرپذیر، شرایط ایده‌آلی را برای پذیرش اتباع خارجی لحاظ کرده است. برای اخذ اقامت موقت و دائم کانادا روش‌های مختلفی تعریف شده است. برنامه ورک پرمیت کانادا بخشی از برنامه‌های مهاجرتی به این کشور است که به متقاضیان مهاجرت یا اتباع خارجی ساکن در کانادا امکان می‌دهد که مجوز کار در این کشور را دریافت کنند. پروسه اخذ ویزای کار کانادا با قوانین و ضوابط خاصی همراه است. برای این‌که بتوانید این پروسه را با موفقیت پشت‌سر بگذارید و مجوز کار در کانادا را دریافت کنید، باید به تمام جزئیات برنامه ورک پرمیت توجه داشته باشید. با ما همراه باشید تا راجع‌به ورک پرمیت کانادا و شرایط اخذ آن برای افراد مختلف در خاک این کشور صحبت کنیم.

ورک پرمیت کانادا چیست؟

این اصطلاح در لغت به معنای مجوز کار است و برای اتباع خارجی ساکن کانادا که واجد شرایط هستند، برای مدت مشخصی صادر می‌شود. این نوع مجوز باتوجه‌به شرایط متقاضیان آن، انواع مختلفی دارد. متقاضیانی که اقامت موقت یا دائم کانادا را دارند، باید برای کار در این کشور ورک پرمیت یا اجازه کار آن را دریافت کنند. طبق قوانین مهاجرتی کانادا، همیشه نیاز به عقد قرارداد کاری با کارفرمای کانادایی یا همان ویزای جاب آفر نیست و اتباع خارجی می‌توانند به‌صورت اپن ورک میت برای کار در این کشور اقدام کنند. این مجوز کار برای کار موقت، دائم، کار نیمه وقت دانشجویی و … صادر می‌شود و علاوه‌بر مزایایی که برای اتباع واجد شرایط دارد، اهداف تجاری دولت کانادا را نیز تامین می‌کند.

متقاضیانی که قصد کار کردن در کانادا را دارند، باید برای دریافت ورک پرمیت از سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا، ویزای کار را دریافت کنند. باتوجه‌به این‌که کشور کانادا به‌عنوان قطب اقتصاد برجسته جهان شناخته می‌شود، سالانه متقاضیان زیادی برای کار در این کشور و دریافت ورک پرمیت کانادا اقدام می‌کنند. متقاضیان ورک پرمیت می‌توانند با دریافت پیشنهاد کاری برای اخذ ویزا اقدام کنند. در این صورت کارفرمای کانادایی باید از اداره اشتغال و توسعه اجتماعی، نامه تاییدیه ارزیابی تاثیر بازار کار را دریافت کند تا بتواند نیروی کار خارجی را استخدام کند.

انواع ورک پرمیت کانادا

مجوز کار در کانادا در دو نوع مختلف صادر می‌شود. متقاضیان می‌توانند با دریافت اجازه کار آزاد و مجوز کاری مخصوص کارفرما در خاک کانادا مشغول به‌کار شوند. علاوه‌بر فرد متقاضی، اعضای خانواده دارنده ورک پرمیت نیز می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. در ادامه انواع مجوز کار در کانادا را بررسی می‌کنیم.

اپن ورک پرمیت

مجوز کار آزاد به متقاضیان امکان می‌دهد که با کارفرمایان کانادایی قرارداد همکاری امضا کرده و در هر شغلی که می‌خواهند مشغول به‌کار شوند. متقاضیانی که به‌دنبال مجوز کار آزاد در کانادا هستند، باید به‌عنوان یکی از چند گزینه نیروی کار جوان، دارندگان ویزای اقامت موقت کانادا، همسر نیروی کار ماهر یا دانشجوی بین‌المللی مشغول به تحصیل در کانادا، متقاضیان اخذ اقامت دائم که هنوز مجوزی دریافت نکرده‌اند و دانشجوی بین‌المللی مشغول به تحصیل در کانادا در این کشور حضور داشته باشد.

ورک پرمیت بسته

این اجازه کار که مخصوص کارفرماست، تنها برای مشاغل مشخص و کارفرمای محدود صادر می‌شود. برای دریافت این مجوز باید نام کارفرما، مدت زمان اشتغال و مکان مشخص برای کار را تعیین کنید. درواقع شما باید از سوی کارفرمای کانادایی پیشنهاد کاری دریافت کنید. کارفرمای کانادایی باید برای صدور مجوز کار، تاییدیه ارزیابی اثرگذاری بر بازار کار کانادا را دریافت کند تا بتواند نیروی کار خارجی جذب کند. هزینه این پروسه به عهده کارفرماست.

images 1713188998 661d3086417a6

مجوز کار کانادا برای مشاغل مختلف

درصورتی‌که متقاضیان کار در کانادا برای اکسپرس اینتری اقدام کرده باشند، برای ورود به این کشور و اشتغال در آن به ورک پرمیت کانادا نیازی ندارند. از این دسته متقاضیان می‌توان به مدرسان دانشگاهی، کارگران متخصص، تعمیرکاران تجهیزات صنعتی، کارآفرینان، نیروی کار جوان بین ۱۸ تا ۳۵ سال و متقاضیانی که پروپوزال تاییدشده برای استارتاپ دارند، اشاره کرد. در سیستم اکسپرس اینتری کانادا برای این دسته از متقاضیان برنامه‌های مهاجرتی مشخصی تعریف شده است؛ به‌همین خاطر به مجوز کار نیازی ندارند.

در نظر داشته باشید که برخی گروه‌های شغلی باید با ویزای کانادا وارد خاک این کشور شوند. به این صورت که برای هر گروه شغلی، ویزای مشخصی صادر می‌شود. ویزای بیزینس ویزیتور برای بازدیدکنندگان تجاری، ویزای توریستی یا ویزای کار موقت برای نمایندگان حقوقی، ویزای توریستی برای بازدید از مشتریان، ویزای دیپلمات یا ویزای رسمی برای افسران دولت‌های خارجی، ویزای خود اشتغالی برای ورزشکاران و انواع ویزای کار موقت برای گروه‌های رسانه‌ای صادر می‌شود. به‌همین ترتیب هر یک از گروه‌های شغلی باید براساس شرایط خاص خود، ویزای مشخصی را دریافت کنند.

تغییر ورک پرمیت کانادا

شما می‌توانید مجوز کار خود را در کانادا تغییر داده و آن را به استادی پرمیت یا ویزای ویزیتوری تبدیل کنید. تنها کافیست با شرایط و ضوابط آن آشنا باشید. برای تغییر وضعیت ورک پرمیت به استادی پرمیت باید به انقضای مجوز کار خود توجه کنید. این کار باید قبل از انقضای ورک پرمیت انجام شود. ممکن است شرایط شما به گونه‌ای باشد که زمان بیشتری برای تمدید این مجوز نیاز داشته باشید. ازآنجاکه برای این پروسه باید در خاک کانادا حضور داشته باشید، لازم است که ماندن خود را در این کشور قانونی کنید.

شما می‌توانید ورک پرمیت خود را به ویزای توریستی تغییر دهید؛ اما لازم است بدانید که با ویزای توریستی نمی‌توانید کار زیادی انجام دهید. درصورتی‌که انقضای ورک ‌پرمیت فعلی شما به پایان برسد، ممکن است نتوانید در داخل خاک کانادا برای دریافت مجوز جدید اقدام کنید؛ در این صورت باید خاک کانادا را ترک کنید. بهتر است برای تغییر وضعیت ورک پرمیت خود با یک موسسه مهاجرتی معتبر صحبت کنید.

images 1713189046 661d30b65818d

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به ورک پرمیت کانادا صحبت کردیم و انواع آن را مورد بررسی قرار دادیم. متقاضیانی که اقامت موقت و دائم کانادا را دارند، باید برای کار در این کشور مجوز لازم را دریافت کنند. برای گروه‌های شغلی مختلف، ویزای کار متفاوتی طراحی شده است. متقاضیانی که از طریق اکسپرس اینتری اقدام می‌کنند، به ورک پرمیت نیازی ندارند. این برنامه کار در کانادا با جزئیات بسیاری همراه است. برای این‌که بتوانید به‌راحتی مجوز کار در خاک کانادا را دریافت کنید و در شغل دلخواه خود مشغول به‌کار شوید، بهتر است یک موسسه مهاجرتی متخصص و معتبر را برای دریافت خدمات مشاوره انتخاب کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه