بازار

پروژه ایستگاه تقویت فشار گاز دهلران و افزودنی بتن مورد استفاده

پروژه‌های بسیار قدرتمند زیادی در مناطق مختلف کشور با هدف تامین برخی از نیازها احداث شده‌اند. پروژه ایستگاه گاز دهلران نیز به عنوان یکی از پروژه‌های بسیار قدرتمند به‌شمار می‌رود که برای تقویت خوراک برخی از نیروگاه‌ها حائز اهمیت است. این پروژه عظیم در یک برنامه‌ریزی دقیق و با همکاری شرکت‌های معتبری احداث شد. هدف آشنایی با مواد سازنده بتن  نظیر محصول ژل میکروسیلیس CapcoGel MK80 در این پروژه عظیم است. اکنون برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی خرید انواع مواد شیمیایی بتن یا مشخصات بهترین افزودنی‌ها برای روان سازی بتن و… با ما همراه باشید.

معرفی پروژه ایستگاه تقویت فشار گاز دهلران

پروژه ایستگاه فشار گاز دهلران یکی از پروژه‌های عظیم و بسیار مهم در کشور است. این پروژه در دهلران ایلام احداث شد که کارفرمای آن شرکت پترو پالایش دهلران بود. این پروژه را با هدف ارتقا فشار گاز ترش به میزان ۱۲۰ میلیون فوت مکعب روزانه تا فشار ۱۲۷ بار اجرا کردند. این ایستگاه در ۱۸۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و ۲۵ کیلومتری سه راه موسیان قرار دارد. با احداث این پروژه گازهای تولید شده میدان آذر تا ۷۱ میلیون فوت مکعب، درصد بالایی از خوراک کارخانه njl3100 را تامین کرد.

این طرح به‌عنوان آخرین حلقه زنجیره تامین انرژی مورد نیاز کارخانه گاز و گاز مایع این شرکت بود. سرمایه‌گذاری بسیار عظیمی برای اجرای این پروژه صورت گرفت. از مرحله طراحی، پروژه ساخت بتن تا اجرا و بهره‌برداری همگی هزینه‌هایی را در برگرفتند. از این ایستگاه برای جمع‌آوری گاز غنی و نفت میادین دانان و دهلران استفاده کردند که توسط یک خط لوله ۵۸ کیلومتری از کارخانه گاز منتقل می‌شود.

برای اجرای این پروژه ۱۲۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است که یکی از منابع تامین‌کننده عمده خوراک به‌شمار می‌رود. هم اکنون به کارگیری ۷۰ درصد نیروی بومی این منطقه باعث اشتغال‌زایی برای جوانان دهلران و ایلام شده است. در واقع اجرای این پروژه در این منطقه یک امتیاز بزرگ برای جوانان بیکار بود. برای ساخت بتن این پروژه از مواد افزودنی بتن نظیر محصول ژل میکروسیلیس CapcoGel MK80، روان کننده ‏ها و غیره  استفاده شده است.

برخی از افزودنی‌های بتن پروژه ایستگاه تقویت فشار گاز دهلران

پروژه ایستگاه تقویت فشار گاز دهلران جزو پروژه‌های عظیمی بود که با اهداف مشخصی آن را احداث کرده‌اند. برای ساخت این پروژه مواد و محصولات بسیار زیادی استفاده شد. هدف اصلی آشنایی با مواد افزودنی بتن است که برای ساخت و تقویت بتن این پروژه عظیم از آن‌ها استفاده کرده‌اند. این مواد افزودنی شامل تمامی محصولاتی هستند که برای تقویت و دوام بتن در شرایط محیطی آن منطقه از آنها استفاده می‌شد.

همان‌گونه که مستحضرید، بتن به‌عنوان پرکاربردترین محصولی است که برای اجرای سازه و تمامی پروژه‌ها از آن استفاده می‌کنند. پس به تناسب شرایط محیطی منطقه یا آب و هوایی بتن نیز باید دارای خواص ویژه‌ای باشد. برای ساخت بتن استفاده از مواد افزودنی بتن به منظور، افزایش مقاومت فشاری، کارایی، دوام، کنترل کیفیت و دیگر مشخصات بتن، ضروری می‏باشد.

images 1700824602 6560861a9db03

محصول ترمیم کننده SoftCoat

محصول ترمیم کننده SoftCoat از ترکیباتی چون سیمان، ماسه سیلیس، پلیمر، میکروسیلیس و افزودنی‌های دیگر تشکیل می‌شود. با ترکیب تمامی این مواد یک محصول بسیار مقاوم برای تعمیر سطح بتن تهیه می‌گردد. در واقع این نوع افزودنی به عنوان ملات ترمیمی بتن شناخته می‌شود. ویژگی‌های مقاومتی و ضد‌آب بودن باعث شده تا برای تعمیر سطوح بتنی در تمامی پروژه‌ها به ویژه پروژه ساخت ایستگاه تقویت فشار گاز دهلران از این محصول استفاده کنند.

از آنجایی که تخریب بتن تحت تاثیر مواد شیمیایی، مواد قلیایی، عملکرد باکتری‌هایی، خوردگی فولاد و غیره قرار دارد، پس باید از مواد ترمیم‌کننده مناسب نیز استفاده شود.

محصول ژل میکروسیلیس CapcoGel MK80

محصول ژل میکروسیلیس CapcoGel MK80 یک نوع مکمل بتن و افزودنی مهمی است که بر پایه روان کننده بتن و میکروسیلیس، الیاف پروپیلن و سیلیس تهیه می‌شود. این ژل‌ها را به‌عنوان افزودنی‌های مجاز برای ساخت بتنی پرمقاومت با ویژگی نفوذناپذیر و آب‌بند بودن استفاده می‌کنند. چنین محصولاتی برای افزایش مقاومت شیمیایی و مکانیکی بتن استفاده می‌شوند. برای خرید افزودنی بتن نظیر این ژل‌ها حتماً برند و سطح کیفیت آن را در نظر بگیرید؛ چرا که کیفیت روی عملکرد این ژل‌ها تاثیر دارد.

از طرفی از این محصولات برای برطرف کردن گرانروی بتن استفاده می‌کنند که بیشتر هم در شرایط آب‌وهوایی خشک و کویری مشاهده می‌شود.  این ماده گیرش بتن را افزایش می‌دهد و حتی مقاومت آن در برابر حرارت و دما را به شدت بالا می‌برد. افزایش مقاومت بتن در برابر خوردگی، مواد اسیدی و سولفیدی به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول است. با استفاده از چنین موادی، بتن به راحتی پمپاژ می‌شود و استهلاک آن در تجهیزات بتن‌ریزی نیز کاهش می‌یابد. همچنین مقاومت الکتریکی بتن را افزایش می‌دهد و سطحی کاملاً صاف و حالتی خمیری در بتن ایجاد می‌کند.

پرکاربردترین مواد افزودنی بتن برای پروژه‌های بتنی

برای بتن‌ریزی در دماهای بالا نیاز به افزودنی‌های بتن بسیار خاصی است. قطعاً می‌دانید که در فصل تابستان به ویژه در مناطق گرم و خشک، کاهش شدید آب بتن را به دنبال دارد. برای افزایش کارایی، اضافه کردن مجدد آب به بتن باعث کاهش مقاومت خواهد شد؛ لذا باید از افزودنی های کاهنده آب دارای حفظ اسلامپ بالا استفاده کرد تا از این طریق هم کارایی مناسب را دهد و هم کاهش مقاومت را به دنبال نداشته نباشد.images 1700824618 6560862a1f066

ما در شرکت تولید کننده مواد شیمیایی ساختمانی کپکو (همگرایان تولید) و همچنین تولید انواع افزودنی بتن از جمله انواع روان کننده بتن آماده ارائه خدمت به هموطنان عزیز در سراسر کشور هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره از کادر مجرب مجموعه می‌توانید با شماره تلفن‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

جمع‌بندی

افزودنی بتن شامل تمامی مواد و محصولاتی است که برای بهینه‌سازی مخلوط بتن از آن‌ها استفاده می‌کنند. تمامی این مواد برای تغییر خواص بتن و بهبود کیفیت آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مواد شامل انواع و اقسام ترکیبات شیمیایی هستند که هر یک برای تغییر خاصیت مختلف بتن استفاده می‌شوند.‌ قطعاً که به کارگیری این ترکیبات در شرایط مختلف به ویژه شرایط آب‌وهوای دهلران، برای اجرای پروژه ایستگاه فشار گاز دهلران اهمیت بسیار زیادی دارد. خرید این مواد از یک مجموعه معتبر برای دسترسی به کیفیت بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه بسیار حائز اهمیت است.

شرکت کپکو به‌عنوان یکی از شرکت‌های قدرتمند عرضه کننده انواع مواد افزودنی بتن از جمله انواع روان کننده بتن و فوق روان کننده بتن و ابر روان کننده بتن و… است. شما می‌توانید در این مجموعه به مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت افزودنی بتن دسترسی پیدا کنید. برای تجربه خرید اقتصادی همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و عصر مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه