بازار

چمن مصنوعی در زمین چه ورزش‌هایی کاربرد دارد؟

چمن مصنوعی به‌دلیل دوام اثبات شده، نیاز به تعمیر و نگهداری کم و قابلیت عملکرد بالا، گزینه‌ای محبوب برای میادین ورزشی است. در کنار جذابیت ظاهری چمن مصنوعی، امنیت ورزشکاران باعث شده است که در بسیاری از ورزش‌ها از این چمن استفاده شود.

هر ورزش باتوجه به شرایط و عملکرد، نیاز به یک نوع چمن مصنوعی منحصربه‌فرد دارد. درحال حاضر به‌خاطر ویژگی‌ها و مزایای زیادی که الیاف مصنوعی دارند، بسیاری از ورزش‌ها به این پوشش رجوع کرده‌اند. برای آشنایی با چمن مصنوعی، بررسی ویژگی‌ها، قیمت چمن مصنوعی و خرید آن با ما همراه باشید.

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی به‌عنوان یک پوشش ایمن زمینی یا دیواری، جایگزین چمن‌های طبیعی شده است. جنس و ترکیبات نوع مصنوعی از پلی اتیلن، پلی پروپیلن و نایلون است. همچنین با بافتی بسیار نرم و لطیف، نوعی کف‌پوش محسوب می‌شود که در مقابل گرما، سرما، نور آفتاب و باران مقاوم است.

چمن مصنوعی شامل ۲ نوع مختلف تزیینی و ورزشی است که با مزایا و قیمت مناسبی که دارد، افراد را به سمت خود جذب می‌کند. این نوع کف‌پوش‌ها برای کاربردهای مختلف از محوطه‌سازی مسکونی گرفته تا زمین‌های ورزشی و فضاهای تجاری استفاده شده است.

ساختار چمن مصنوعی حاوی لایه زهکشی، مواد پرکننده، شوک پدها و الیاف است. این ساختار باعث شده است که در برابر اشعه ماورا بنفش و شرایط جوی نامناسب هم، مقاوم باشد. باتوجه به زمان و هزینه‌های زیادی که برای مراقبت از چمن طبیعی باید انجام شود، انتخاب این مدل گزینه بهتری است.

چمن مصنوعی ورزشی

داشتن امکانات لازم در محیط‌های ورزشی برای ارائه نتیجه مطلوب، بسیار حائز اهمیت است. از این امکانات حیاتی، می‌توان چمن مصنوعی را نام برد که برای استفاده در اکثر زمین‌های ورزشی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در انواع چمن ورزشی، هیچ سطح ناهموار و بافت متفاوتی وجود ندارد. به همین دلیل، عملکرد بازیکنان و سرعت توپ به بهترین شکل انجام می‌شود.

تکنولوژی جدید در ساختار الیاف این چمن‌ها باعث شده است که ریسک ساییده شدن پوست پا در برخورد با زمین کاهش یابد. استفاده از چمن مصنوعی در زمین‌های ورزشی به مراتب بهتر از نوع طبیعی است. از آن‌جا که این چمن‌ها آب را به‌خوبی زهکشی می‌کنند و الیاف را خشک نگه می‌دارند، بهترین گزینه برای ورزشکاران هستند که دیگر گل‌آلود نشوند.

لایه زیرین چمن ورزشی طوری طراحی شده است که دارای منافذ خروجی آب است تا از پوسیدگی الیاف جلوگیری شود. در زمین‌های ورزشی از آن‌جا که تردد، بیش از اندازه است بهتر است از چمن مصنوعی با دوام و کیفیت بالا استفاده شود.

chaman2

انواع چمن مصنوعی ورزشی

چمن مصنوعی ورزشی باتوجه به نوع الیافی که در آن به کار رفته است به ۲ دسته مونوفلامنت و فیبرلیت تقسیم می‌شود. مونوفلامنت، الیاف سوزنی و چند رشته‌ای به شکل تک رنگ، ۲ رنگ یا ملانژ و طرح آرژانتینی هستند. فیبرلیت به‌صورت تک رشته‌ای و تک رنگ تولید می‌شود که از مقاومت بیش‌تری برخوردار است. به‌طور کلی انواع چمن‌های ورزشی شامل موارد زیر می‌شوند:

چمن مصنوعی فوتبال

ارتفاع الیاف در این نوع چمن بین ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر است و از مقاومت و تراکم بالایی برخوردار است که شباهت زیادی به نوع طبیعی دارد.

چمن مصنوعی گلف

ارتفاع الیاف در این چمن ۱۰ و ۱۶ میلی‌متر است که در برابر ضربه بسیار مقاوم تولید می‌شود. ورزشکاران رشته گلف، برای جلوگیری از چرخش بدن، هنگام ضربه وارد کردن به توپ از کفش‌های مخصوص و میخ‌دار استفاده می‌کنند. این نوع کفش‌ها و چمدان‌های چرخ‌دار که برای جابه‌جایی وسایل گلف استفاده می‌شود، موجب فرسایش چمن‌های طبیعی می‌شوند. به همین دلیل برای این‌ ورزش از نوع مصنوعی بیشتر استفاده می‌شود.

چمن مصنوعی تنیس

الیاف به کار رفته در چمن‌های تنیس با ارتفاع ۹ تا ۱۱ میلی‌متر، انعطاف‌پذیر و مقاوم است و نیازی به ماسه سیلیس در هنگام زیرسازی ندارد. استفاده از چمن مصنوعی در این زمین‌ها باعث می‌شود که توپ کم‌تر دچار انحراف بشود و در مقابل ضربات مقاومت خوبی داشته باشد.

chaman3

چمن مصنوعی پدل

با ارتفاع ۱۵ تا ۲۵ میلی‌متر طراحی شده است و با تراکم بالایی که دارد از زمین خوردن ورزشکاران جلوگیری می‌کند و اختلالی در حرکت توپ ایجاد نمی‌کند.

از آن‌جا که نیازهای ورزشکاران هر رشته با رشته دیگر متفاوت است، زمین‌‌پوش مصنوعی باید طوری طراحی شود که پاسخ‌گوی نیازهای آن‌ها باشد. از چمن مصنوعی ورزشی چندمنظوره می‌توان در مکان‌های پیست دومیدانی، راگبی، زمین بدمینتون، بیسبال و هاکی روی چمن هم استفاده کرد.

ویژگی ‌های چمن مصنوعی ورزشی

این زمین پوش،دارای ویژگی‌ها و مزایای مختلفی است که در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده‌ایم.

  • از مهم‌ترین ویژگی چمن مصنوعی این است که بدون نیاز به ریکاوری زمین در حین مسابقه، برنامه به‌صورت متوالی برگزار می‌شود.
  • همچنین، الیاف مصنوعی در برابر شرایط آب‌وهوایی نامناسب، مصون می‌مانند. چمن مصنوعی ورزشی با کمبود باران و سرمای شدید هم هیچ آسیبی نمی‌بیند.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های چمن‌های مصنوعی ورزشی این است که بازیکنان سریع‌تر حرکت می‌کنند و تسلط بیش‌تری در عملکرد خود دارند.
  • علاوه ‌بر این، جراحت و آسیب‌های جسمی ورزشکاران در اثر برخورد با زمین، کاهش می‌یابند.
  • چمن مصنوعی برخلاف چمن طبیعی نیازی به کرم‌زدایی، آبیاری، چمن‌زنی و سایر مشکلات این‌چنینی ندارد.
  • ضمن اینکه این نوع چمن، مقاومت بالایی در برابر تردد بیش از حد ورزشکاران دارد.
  • کف‌پوش‌های مصنوعی ورزشی از نظر بصری جذاب و همیشه سبز و تازه به نظر می‌رسند. در این نوع از چمن‌ها به‌راحتی می‌توان انواع رنگ‌ها و الگوهای مختلف را هم پیاده کرد.
  • این محصول مدرن و نوآورانه موجب صرفه‌جویی در آب و کاهش هزینه تعمیر و نگهداری نیز می‌شود.

قیمت چمن مصنوعی

چمن‌های مصنوعی در مدل‌ها و کیفیت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند که ویژگی منحصربه‌فرد آن‌ها باعث می‌شود بر قیمت هم تاثیر مستقیمی بگذارند. هرچه مقدار الیاف و مواد اولیه‌ استفاده شده در چمن مصنوعی، بیش‌تر باشد هزینه آن هم افزایش می‌یابد. تراکم و بافت الیاف نیز در برآورد قیمت اثر دارند و تراکم بالاتر باعث می‌شود ارزش آن هم به مراتب، بیش‌تر ‌شود.

از دیگر مواردی که قیمت چمن مصنوعی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، برندهای مختلف موجود در بازار است. برندهای شناخته ‌شده به‌خاطر تضمین کیفیت، لیست قیمتی بالاتری دارند. برای خرید چمن مصنوعی با هزینه کم، توجه به ارتفاع الیاف بسیار مهم است. ضمن این‌که نوع پوشش بکینگ یا لایه‌های زیرین الیاف مصنوعی در روند ارزش‌گذاری تاثیرگذار هستند.

در آخر نیز کیفیت، جنس، متراژ، هزینه نصب و حمل‌ونقل همگی در تعیین قیمت نقش دارند. برای رهایی از سردرگمی با مراجعه به فروشگاه اینترنتی «خانه چمن» می‌توانید امکان مقایسه لیست قیمت و کیفیت‌های مختلف چمن مصنوعی را داشته باشید. خرید از خانه چمن تضمین کیفیت و قیمت بدون رقابت را به‌همراه دارد که موجب رضایت صد در صدی شما می‌شود.

خرید چمن مصنوعی

درک جنبه‌های فنی چمن مصنوعی برای تصمیم‌گیری آگاهانه، خرید را برای شما آسان‌تر می‌کند. باتوجه به انواع مختلف و قیمت‌های متنوعی که در بازار وجود دارد، انتخاب چمن مصنوعی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های خریداران شده است. از مواردی که در خرید فرش چمن باید به آن توجه کنید، دقت در رنگ الیاف مصنوعی است. در هر کدام از رنگ‌ها در چمن‌ها، فرمول خاصی وجود دارد اما نباید تناژ رنگی، کدر باشد.

چمنی را بخرید که دارای مواد ضداشعه خورشید باشد در غیر این صورت، چمن‌های مصنوعی پس از ۶ ماه به‌طور کامل، رنگ خود را از دست می‌دهند. برای خرید چمن مصنوعی با کیفیت بالا، باید نخی که در آن به کار گرفته شده است از مرغوبیت استانداردی برخوردار باشد. خریداران بهتر است باتوجه به موارد مصرفی که دارند و کاربردی که مدنظر آن‌ها است، چمن مصنوعی را انتخاب کنند.

خرید این محصول می‌تواند تا مدت‌ها بدون نیاز به هزینه‌های اضافه، ماندگاری داشته باشد. به این نکته دقت کنید که چمن مصنوعی فیک و ارزان قیمت هم در بازار وجود دارد که باتوجه به مواد شیمیایی که در آن‌ها استفاده شده است به هیچ عنوان بهداشتی نیستند.

سخن پایانی

دریافت اطلاعات از مدل‌های چمن مصنوعی موجود در بازار و کاربردهای هر کدام، مشتری‌ها را در انتخاب و خرید کمک می‌کند. خانه چمن به‌عنوان یکی از جامع‌ترین فروشگاه‌های باتجربه و با تعهد به اصل مشتری‌مداری درحال ارائه خدمات است. این مجموعه بیش از ۲۰ مدل چمن مصنوعی باکیفیت دارد که شما را در خرید آن راهنمایی می‌کند.

چمن‌ها شامل انواع مختلف تزئینی و ورزشی برای حیاط، بالکن، زمین فوتبال، مهد کودک، دور استخر، زمین تنیس و پدل است. با کمک تیم خانه چمن می‌توانید بهترین انتخاب را با مدیریت هزینه‌ها داشته باشید.

از خدمات مهم این فروشگاه، ارسال به تمامی نقاط کشور، ضمانت کیفیت، اصالت محصول و گارانتی بازگشت وجه است. همچنین گروه فروش خانه چمن از مشاوره تا نصب چمن‌های مصنوعی در کنار شما خواهند بود و این تضمین را می‌دهند که بهترین نرخ را در بازار دارند.

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و عصر مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه