بازار

چگونه هوش مصنوعی آینده کار را تغییر می دهد

کارشناسانی که در تحقیق جدید مرکز تحقیقات jonathon sherman شرکت می‌کنند، با تحریک ظهور پرشور هوش مصنوعی مولد و مجموعه‌ای از کاربردهای دیگر هوش مصنوعی، انتظارات زیادی برای پیشرفت‌های دیجیتال در بسیاری از جنبه‌های زندگی تا سال ۲۰۳۵ دارند. آنها دنیایی را پیش بینی می کنند که در آن داروهای شگفت انگیز در فضاهای دیجیتالی تصور و فعال می شوند. که در آن مراقبت های پزشکی شخصی به بیماران دقیقاً آنچه را که نیاز دارند می دهد. جایی که مردم از عینک و هدفون هوشمند استفاده می کنند که آنها را به افراد، چیزها و اطلاعات اطرافشان متصل نگه می دارد. جایی که سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند گفتمان را به گفتگوهای سازنده و مبتنی بر واقعیت سوق دهند. و جایی که پیشرفت در پایداری محیط زیست، اقدام آب و هوا و پیشگیری از آلودگی حاصل خواهد شد.

در همان زمان، کارشناسان در کاوش جدید نگران جنبه های تاریک بسیاری از پیشرفت هایی هستند که آنها جشن می گیرند. مثال های کلیدی:

برخی ابراز نگرانی کردند که با بیانیه‌ای که اخیراً توسط رهبران فناوری و متخصصان هوش مصنوعی منتشر شده است، ابراز نگرانی کردند که استدلال می‌کنند هوش مصنوعی «خطر انقراض» را برای انسان‌ها ایجاد می‌کند که باید با همان فوریت بیماری‌های همه‌گیر و جنگ هسته‌ای برخورد کرد.
برخی به مشکلات روشنی اشاره می‌کنند که با سیستم‌های هوش مصنوعی مولد شناسایی شده‌اند، که چیزهای اشتباه و غیرقابل توضیحی تولید می‌کنند و در حال حاضر برای تحریک اطلاعات نادرست و فریب مردم استفاده می‌شوند.
برخی نگران سرعت و گستره به ظاهر غیرقابل توقف فناوری دیجیتال هستند که می‌ترسند بتواند نظارت گسترده بر جمعیت‌های وسیع را امکان‌پذیر کند و محیط اطلاعاتی را تخریب کند و سیستم‌های دموکراتیک را با دروغ‌های عمیق، اطلاعات نادرست و آزار و اذیت تضعیف کند.
آنها از بیکاری گسترده، گسترش جرم و جنایت جهانی و تمرکز بیشتر ثروت و قدرت جهانی در دست بنیانگذاران و رهبران چند شرکت بزرگ می ترسند.
آنها همچنین در مورد اینکه چگونه استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ممکن است استرس، اضطراب، افسردگی و احساس انزوا را در سطح جمعیت ایجاد کند صحبت می کنند.
در مجموع، کارشناسان در این بررسی خاطرنشان کردند که انتخاب‌های انسان برای استفاده از فناوری‌ها به نفع یا بد، جهان را به‌طور قابل توجهی تغییر خواهد داد.

این پیش‌بینی‌ها از جمع‌آوری نوآوران فناوری، توسعه‌دهندگان، رهبران تجاری و سیاست‌گذاری، محققان و دانشگاهیان توسط مرکز تحقیقاتی پیو و مرکز اینترنتی Imagining دانشگاه ایلان پدید آمدند. حدود ۳۰۵ نفر به این سوال پاسخ دادند:

همانطور که به سال ۲۰۳۵ نگاه می کنید، بهترین و سودمندترین تغییراتی که احتمالاً تا آن زمان در فناوری دیجیتال و استفاده انسان از سیستم های دیجیتال رخ می دهد، چیست؟ … مضرترین یا تهدیدآمیزترین تغییراتی که ممکن است رخ دهد چیست؟

بسیاری از این کارشناسان ارزیابی‌های طولانی و مفصلی نوشتند که فرصت‌ها و تهدیدهای بالقوه را توصیف می‌کردند. سؤال کامل به طور خاص آنها را تشویق کرد تا افکار خود را در مورد هر دو نوع تأثیر – مثبت و منفی – به اشتراک بگذارند. و سوال ما آنها را دعوت کرد تا در مورد مزایا و هزینه های پنج حوزه خاص زندگی فکر کنند:

توسعه انسان محور ابزارها و سیستم های دیجیتال

  • حقوق بشر jonathon sherman
  • دانش بشری
  • سلامت و رفاه انسان
  • ارتباطات انسانی، حکومت و نهادها

همچنین از آنها خواسته شد که احساس خود را نسبت به تغییراتی که پیش بینی می کنند، بیان کنند.

۴۲ درصد از این کارشناسان گفتند که به همان اندازه در مورد تغییرات در تکامل «انسان و فناوری» که انتظار دارند تا سال ۲۰۳۵ شاهد آن باشند، هیجان زده و نگران هستند.
۳۷ درصد گفتند که بیشتر نگران تغییرات مورد انتظارشان هستند تا هیجان زده باشند.
۱۸ درصد گفتند که بیشتر از اینکه نگران تغییرات مورد انتظار باشند هیجان زده هستند.
۲ درصد گفتند که نه هیجان زده هستند و نه نگران.
۲ درصد گفتند که فکر نمی کنند تا سال ۲۰۳۵ تغییرات واقعی زیادی رخ دهد.
مضرترین یا تهدیدآمیزترین تغییرات در زندگی دیجیتال که احتمالاً تا سال ۲۰۳۵ رخ می دهد
حدود ۷۹ درصد از کارشناسان مورد بررسی گفتند که بیشتر نگران تغییرات تکنولوژیکی هستند تا هیجان‌زده یا به همان اندازه نگران و هیجان‌زده هستند. این پاسخ دهندگان از ترس های خود در دسته های زیر صحبت کردند:

آینده به توسعه انسان محور ابزارها و سیستم های دیجیتال آسیب می رساند
کارشناسانی که به این ترس پرداختند، در مورد نگرانی خود نوشتند که سیستم‌های دیجیتال همچنان توسط انگیزه‌های سود در اقتصاد و مشوق‌های قدرت در سیاست هدایت می‌شوند. آنها گفتند که این احتمالاً منجر به جمع‌آوری داده‌هایی با هدف کنترل مردم می‌شود تا توانمندسازی آنها برای عمل آزادانه، به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و اعتراض به آسیب‌ها و بی‌عدالتی‌ها. این کارشناسان نگرانند که طراحی اخلاقی همچنان یک فکر بعدی باشد و سیستم‌های دیجیتال قبل از آزمایش کامل منتشر شوند. آنها معتقدند که تأثیر همه اینها احتمالاً نابرابری را افزایش می دهد و سیستم های دموکراتیک را به خطر می اندازد.

آینده به حقوق بشر آسیب می رساند
این کارشناسان نگرانند تهدیدات جدیدی علیه حقوق به وجود بیاید زیرا حفظ حریم خصوصی اگر غیرممکن نباشد، سخت تر می شود. آنها پیشرفت‌های نظارتی، ربات‌های پیچیده تعبیه‌شده در فضاهای مدنی، انتشار دیپ‌فیک و اطلاعات نادرست، سیستم‌های تشخیص چهره پیشرفته و شکاف‌های اجتماعی و دیجیتالی گسترده‌تر را به‌عنوان تهدیدهای احتمالی ذکر می‌کنند. پیش بینی می کنند

گسترش بیشتر جنایات و آزار و اذیت و افزایش چالش های جدید برای عاملیت و امنیت انسان ها. بزرگترین نگرانی این است که انتظار می رود هوش مصنوعی پیشرفته به احتمال زیاد منجر به از دست دادن مشاغل شود و منجر به افزایش فقر و کاهش کرامت انسانی شود.

آینده به دانش بشر آسیب می رساند
آنها می ترسند که بهترین دانش در دریایی از اطلاعات نادرست و نادرست از بین برود یا نادیده گرفته شود، موسساتی که قبلاً به اطلاع رسانی به مردم اختصاص داده شده بودند بیشتر از بین بروند، از اینکه حقایق اساسی در دریایی از حواس پرتی سرگرم کننده غرق شوند. -دروغ مواجه شده و دستکاری هدفمند. آنها نگران هستند که مهارت های شناختی افراد کاهش یابد. علاوه بر این، آنها استدلال کردند که “واقعیت خود در محاصره است” زیرا ابزارهای دیجیتالی در حال ظهور به طور قانع کننده ای واقعیت های فریبنده یا جایگزین را ایجاد می کنند. آنها نگرانند که دسته ای از “تردیدها” مانع پیشرفت شوند.

آینده به سلامت و رفاه انسان آسیب می رساند
بخشی از این کارشناسان می‌گویند استقبال بشر از سیستم‌های دیجیتال قبلاً سطوح بالایی از اضطراب و افسردگی را برانگیخته است و پیش‌بینی می‌شود که با ورود فناوری بیشتر به زندگی و ترتیبات اجتماعی مردم، اوضاع بدتر شود. برخی از مشکلات روحی و جسمی می تواند از تنهایی و انزوای اجتماعی ناشی از فناوری ناشی شود. برخی ممکن است از افرادی ناشی شوند که «تجربه‌های» مبتنی بر فناوری را جایگزین برخوردهای واقعی می‌کنند. برخی ممکن است ناشی از جابه‌جایی شغلی و درگیری‌های اجتماعی مرتبط با آن باشند. و برخی ممکن است مستقیماً از حملات مبتنی بر فناوری ناشی شوند.

آینده به ارتباطات انسانی، حکومت و نهادها آسیب می رساند
کارشناسانی که به این مسائل پرداخته‌اند می‌ترسند که هنجارها، استانداردها و مقررات پیرامون فناوری به‌اندازه کافی سریع برای بهبود تعاملات اجتماعی و سیاسی افراد و سازمان‌ها تکامل نخواهند یافت. دو نگرانی اساسی: گرایش به سلاح های خودران و جنگ سایبری، و چشم انداز سیستم های دیجیتال فراری. آنها همچنین گفتند که ممکن است با شتاب گرفتن سرعت تغییرات فناوری، اوضاع بدتر شود. آنها انتظار دارند که ممکن است بی اعتمادی مردم به یکدیگر افزایش یابد و ایمان آنها به نهادها بدتر شود. این به نوبه خود می تواند سطوح نامطلوب قطبی شدن، ناهماهنگی شناختی و کناره گیری عمومی از گفتمان حیاتی را عمیق تر کند. آنها همچنین می‌ترسند که سیستم‌های دیجیتال بسیار بزرگ و مهم باشند و از آن جلوگیری شود و همه کاربران اسیر شوند.

بهترین و سودمندترین تغییرات در زندگی دیجیتال احتمالا تا سال ۲۰۳۵ خواهد بود
حدود ۱۸ درصد از کارشناسان مورد بررسی گفتند که بیشتر از اینکه نگران تغییرات تکنولوژیکی باشند هیجان زده هستند و ۴۲ درصد گفتند که به همان اندازه هیجان زده و نگران هستند. آنها امیدهای خود را در رابطه با موضوعات زیر به اشتراک گذاشتند:

مزایای آینده توسعه انسان محور ابزارها و سیستم های دیجیتال
این کارشناسان طیف گسترده ای از پیشرفت های دیجیتالی احتمالی را در پزشکی، سلامت، تناسب اندام و تغذیه پوشش دادند. دسترسی به اطلاعات و توصیه های کارشناسان؛ آموزش در محیط های رسمی و غیر رسمی؛ سرگرمی؛ حمل و نقل و انرژی؛ و فضاهای دیگر آنها بر این باورند که سیستم های دیجیتال و فیزیکی به یکپارچه شدن ادامه خواهند داد و “هوشمندی” را برای همه اشیاء و سازمان ها به ارمغان می آورند و انتظار دارند که افراد دستیار دیجیتال شخصی داشته باشند که زندگی روزمره آنها را آسان می کند.

مزایای آینده برای حقوق بشر
این کارشناسان بر این باورند که ابزارهای دیجیتال را می توان به گونه ای شکل داد که به مردم اجازه دهد آزادانه برای حقوق خود صحبت کنند و به دیگران بپیوندند تا برای تغییری که به دنبال آن هستند بسیج شوند. آنها امیدوارند که پیشرفت‌های مداوم در ابزارها و سیستم‌های دیجیتال، دسترسی افراد به منابع را بهبود بخشد، به آنها کمک کند تا به طور مؤثرتر ارتباط برقرار کنند و یاد بگیرند، و به آنها امکان دسترسی به داده‌ها را به روش‌هایی بدهد که به آنها کمک کند زندگی بهتر و ایمن‌تری داشته باشند. آنها تاکید کردند که با گسترش اینترنت به دورترین نقاط جهان، باید از حقوق بشر حمایت و حمایت شود.

مزایای آینده برای دانش بشری
این پاسخ دهندگان به نوآوری در مدل های کسب و کار امیدوارند. در استانداردها و مقررات محلی، ملی و جهانی؛ و در هنجارهای اجتماعی. آنها آرزوی بهبود سواد دیجیتالی را دارند که منابع خبری و اطلاعاتی قابل اعتماد را به شیوه‌هایی احیا و ارتقاء بخشد که توجه را به خود جلب کند و توجه عموم را جلب کند. و آنها امیدوارند که ابزارهای دیجیتالی جدید و سیستم های انسانی و فناوری طراحی شوند تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات واقعی به درستی تأیید می شوند، بسیار قابل یافتن هستند، به خوبی به روز می شوند و بایگانی می شوند.

مزایای آینده برای سلامتی و رفاه انسان
این کارشناسان انتظار دارند که بسیاری از نکات مثبت تکامل دیجیتال، انقلاب مراقبت بهداشتی را به ارمغان بیاورد که هر جنبه ای از سلامت و رفاه انسان را افزایش دهد. آنها تاکید می کنند که برابری کامل سلامت در آینده باید توجه یکسان را به نیازهای همه مردم معطوف کند و در عین حال آژانس فردی، ایمنی، سلامت روان و حریم خصوصی و حقوق داده ها را در اولویت قرار دهد.

مزایای آینده برای ارتباطات انسانی، حکومت و نهادها
کارشناسان امیدوار گفتند که جامعه قادر به اتخاذ استانداردها و مقررات دیجیتال جدید است که فعالیت های دیجیتال طرفدار اجتماعی را ترویج می کند و فعالیت های ضد اجتماعی را به حداقل می رساند. پیش بینی می کنند

ما سال ها این هشدار را می شنویم که یک ربات ممکن است کار ما را تصاحب کند. اخیراً گزارشی از گلدمن ساکس نشان داد که هوش مصنوعی (AI) می تواند جایگزین ۳۰۰ میلیون شغل تمام وقت شود. با این حال، برای بسیاری از مردم، به نظر می‌رسد که کار عمدتاً طبق معمول پیش می‌رود.

آیا همه اینها فقط تبلیغات است؟ یا بالاخره با پیشرفت های اخیر در هوش مصنوعی به نقطه عطف رسیده ایم؟ و آیا هوش مصنوعی جایگزین ما خواهد شد یا در واقع ما را در کاری که انجام می دهیم بهتر و سریعتر می کند؟

من با کارشناسان و سرمایه گذاران برجسته صحبت کردم تا نظر آنها را در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی آینده کار را تغییر می دهد، دریافت کنم. این صداگذاری ها تصویر خوبی از نحوه درک آنها از هوش مصنوعی بر مشاغل ما و اینکه آنها بزرگترین فرصت های پیش رو را می بینند، ترسیم می کنند.

شماره ۱: انتظار تغییر نقش را داشته باشید: ما به زودی کمک کننده ماشین ها خواهیم بود، نه برعکس

“من معتقدم که در دهه آینده شاهد تغییر الگو از ماشین های کمک کننده به انسان ها به ماشین های کمک کننده انسان خواهیم بود.”

هوش مصنوعی یک نیروی چند برابر کننده برای هوش و بهره وری انسان است. مانند انقلاب صنعتی که با ماشین‌ها و کارخانه‌ها همراه شد، هوش مصنوعی وسیله‌ای برای تولید است که فرد را قادر می‌سازد تا کار بسیاری را انجام دهد. تصور تغییر در این مقیاس دشوار است، اما احتمالاً بزرگتر از آن چیزی است که ما پیش بینی می کنیم. هوش مصنوعی نه تنها کارایی را برای برنامه‌نویسی، بازاریابی، کار مدیریت حقوقی یا مراقبت‌های بهداشتی افزایش می‌دهد – بلکه به طور کامل نحوه ساخت و اداره کسب‌وکارها و سازمان‌های مختلف را تغییر می‌دهد.

اطلاعات بیشتر از مشاور
بهترین حساب های پس انداز پربازده سال ۲۰۲۴
توسط کوین پین مشارکت کننده
بهترین حساب‌های پس‌انداز ۵ درصدی در سال ۲۰۲۴
ByCassidy Horton Contributor
آن بوردتسکی، شریک NEA

ما به عنوان سرمایه گذاران، پتانسیل هوش مصنوعی را برای خودکارسازی، شخصی سازی و تنظیم دقیق هزاران فرآیند در صنایعی مانند مراقبت های بهداشتی، آموزش، زیرساخت ها و خدمات حرفه ای می بینیم.

پارول سینگ، شریک در سرمایه اولیه

شماره ۴: کارکردهای شغلی یقه سفید، از کدنویسی گرفته تا خدمات مالی و حقوقی، بسیار کارآمدتر خواهند شد

“کارکردهای شغلی در حال حاضر با پذیرش هوش مصنوعی شروع به تغییر عمیق کرده اند. یک میلیون توسعه‌دهنده در حال حاضر از Github Copilot برای تولید کد استفاده می‌کنند و برای همیشه فرآیند ایجاد کد را تغییر می‌دهند. در حوزه‌هایی مانند خدمات مالی و حقوقی، روزهای تحقیقات دستی به حساب می‌آیند، زیرا همکاری بین متخصصان و برنامه‌های کاربردی بومی هوش مصنوعی، کارکردهای شغلی را ساده‌سازی می‌کند (و در برخی موارد حذف می‌کند) تا کارایی‌های غیرقابل تصوری ایجاد کند.

jonathon sherman، شریک عمومی در Cassels

شماره ۵: هوش مصنوعی در حال حاضر تعداد توسعه دهندگان نرم افزارهای سطح پایین و متوسط مورد نیاز برای ارسال محصولات جدید را کاهش می دهد.

“یکی از تاثیرات فوری مدل های زبان بزرگ (LLM) این است که آنها به طور قابل توجهی تعداد توسعه دهندگان نرم افزار مورد نیاز برای ساخت و ارسال محصولات دیجیتالی جدید را کاهش می دهند. استارت آپ های نمونه کار خود من در حال جایگزینی کدگذارها با کمک خلبانان هستند. اگرچه هنوز هم بسیار به آنها متکی هستند. ژنرال های آنها (مانند افسران ارشد فناوری و روسای هوش مصنوعی)، آنها متوجه می شوند که به سربازان کمتر و کمتری نیاز دارند (مانند کدنویس ها و دانشمندان داده).

جان اسپیندلر، شریک عمومی در Twin Path Ventures

شماره ۶: از آنجایی که GenAI نقش‌های سنتی را مختل می‌کند، متخصصان برای یادگیری، ارتقاء مهارت و پیمایش مسیرهای شغلی جدید به کانال‌های همتا به همتای مبتنی بر هوش مصنوعی تکیه می‌کنند.

هوش مصنوعی مولد یادگیری شخصی و کاربردی را هم در داخل و هم در خارج از محیط کار تسریع می‌کند. همانطور که دوره‌ها و کتاب‌ها به سرعت قدیمی می‌شوند، مسیرهای حرفه‌ای خطی نیز به همین ترتیب خواهد بود و جای خود را به افزایش یادگیری ماشین‌محور و همتا به همتا می‌دهد. مشابه. در مورد اینکه چگونه یوتیوب، اینستاگرام و TikTok از ظهور گوشی‌های هوشمند استفاده کردند و به مردم اجازه دادند زندگی خود را از طریق استوری به اشتراک بگذارند، ما فکر می‌کنیم که یادگیری و ارتقاء مهارت در نتیجه GenAI تکامل خواهد یافت.

دینیکا مهتانی، مدیر ارشد Cherry Ventures

شماره ۷: هوش مصنوعی روش تصمیم گیری سازمان ها را تغییر می دهد

«هوش مصنوعی روشی را که سازمان‌ها در آن تصمیم‌های حیاتی می‌گیرند را تغییر می‌دهد. این شبیه‌سازی‌ها را تقویت می‌کند که بینش‌ها و پیشنهادات را به تصمیم‌های تجاری مانند بررسی طرح‌های قیمت‌گذاری، موارد عملیاتی مانند بهینه‌سازی مسیریابی و لجستیک و حتی آن‌هایی که در حوزه‌های پیچیده‌تر هستند مانند یافتن راه‌حل‌های طراحی و مهندسی به صورت مختصر، تغذیه می‌کند. به طور فزاینده‌ای هوش مصنوعی می‌تواند این تصمیم‌ها را به طور کامل اتخاذ و خودکار کند، مانند مذاکرات تجاری مستقل یا سیستم‌های بهینه‌سازی تولید حلقه بسته.

درازمدت، من فرصتی را برای نمایش دیجیتال کامل کسب و کار با هوش مصنوعی پیشرفته می بینم که می تواند در این مورد تصمیم گیری کند. تصور کنید که بتوانید یک مدیر هوش مصنوعی استخدام کنید – یا حتی یک تجارت کاملاً مستقل که بدون نیاز به هیچ ورودی، سود ایجاد می کند.

بن بلوم، شریک Atomico

شماره ۸: کسب و کارهای هوش مصنوعی تعیین کننده دسته، آنهایی هستند که قابلیت دفاع و توزیع دارند

از لحاظ تاریخی، شاهد بوده‌ایم که برای استارت‌آپ‌های نرم‌افزاری، سهولت استفاده یا داده‌های اختصاصی به تنهایی برای ایجاد یک کسب‌وکار پیشرو در رده کافی نیست. همین امر در مورد هوش مصنوعی نیز صادق است. بنیانگذاران باید به دنبال قابلیت دفاع و توزیع باشند، علاوه بر راه‌های بسیاری برای ایجاد ارزش که توسط هوش مصنوعی فعال شده است.

بدون اینکه ابتدا پیشرفت کافی در همسویی داشته باشد و در نهایت منجر به ناتوانی دائمی نهادهای انسانی شود.
به جز آن، استفاده نادرست از فناوری‌های همه‌منظوره قدرتمند مشابه به نظارت سیاسی بسیار مؤثر و اقناع سیاسی به طور قابل ملاحظه‌ای بهبود می‌یابد، و به دولت‌های توتالیتر ثروتمند اجازه می‌دهد تا به هرگونه فشار داخلی معنادار برای تغییر پایان دهند.
اتوماسیون مستمر مهندسی نرم‌افزار باعث می‌شود که شرکت‌های بزرگ فناوری غنی از سرمایه نسبت به تعداد کارمندان، نسبت پول و قدرت را به شدت بپذیرند، که حرکت آن‌ها از مرزها را آسان‌تر می‌کند و حتی تنظیم معنادار آنها را دشوارتر می‌کند. ”
Erhardt Graeff، محقق کالج مهندسی اولین که متخصص در طراحی و استفاده از فناوری برای مشارکت مدنی و سیاسی است:
من نگران هستم که بشریت تا حد زیادی فرافردگرایی و فاصله اجتماعی و اخلاقی را که توسط فناوری دیجیتال ممکن شده است بپذیرد و تصور کند که جامعه باید اینگونه عمل کند. من نگران هستم که اگر ما به سرمایه گذاری شخصی و نهادی خود در کارآمدی های کاذب و دموکراسی های دروغین رسانه های اجتماعی توئیتر مانند ادامه دهیم، شکاف های اجتماعی و سیاسی ما گسترده تر خواهد شد.”

آیدن فردلین، عضو دموکراسی لاندکر در انسانیت در عمل:
«امروزه سازمان‌هایی وجود دارند که از تلقی شدن به‌عنوان «تاجر حقیقت» سود می‌برند. سیستم قضایی بر این ایده استوار است که حقیقت را می‌توان از طریق استماع بی‌طرفانه و منصفانه شواهد و استدلال‌ها اثبات کرد. از لحاظ تاریخی، ما به آن بازیگران و تخصص آنها در تأیید اطلاعات اعتماد کرده ایم. همانطور که از طریق تکنیک‌هایی مانند احراز هویت در منبع و دفتر کل بلاک چین که یک مسیر حسابرسی از نحوه تغییر یک فایل در طول زمان ارائه می‌دهد، به ایجاد اعتماد به فایل‌های رسانه دیجیتال می‌رویم، ممکن است تلاش‌هایی برای استفاده از مقررات برای محدود کردن نحوه ایجاد رمزنگاری وجود داشته باشد. اصالت و منشأ رسانه های دیجیتال با توجه به اهمیت اینترنت از نظر اقتصادی و اجتماعی و این احتمال که رسانه های دیجیتال به طور فزاینده ای به عنوان مدرک در رسیدگی های حقوقی مورد استفاده قرار گیرند، مقررات آنلاین بیشتر اجتناب ناپذیر است. اما آیا ما مقررات را به درستی دریافت خواهیم کرد؟ آیا ما رسانه های دیجیتال را به گونه ای تنظیم خواهیم کرد که اعتماد ایجاد کند یا تکنیک های احراز هویت پیچیده و گران قیمتی ایجاد خواهیم کرد که هزینه عدالت را افزایش می دهد؟

هنینگ شولزرین، عضو تالار مشاهیر اینترنت و رئیس مشترک کمیته فنی اینترنت IEEE:
تمرکز درآمد تبلیغات و فقدان یک منبع درآمد جایگزین قابل دوام، دسترسی و قابلیت‌های رسانه‌های خبری محلی را در بسیاری از کشورها کاهش می‌دهد و اکوسیستم اطلاعات را تخریب می‌کند. این باعث افزایش دوقطبی شدن، تسهیل فساد دولتی و کاهش مشارکت شهروندان خواهد شد.»

رابین راسکین، نویسنده، ناشر و موسس گروه رویدادهای مجازی:
انسان های مصنوعی و دوستان روباتی ممکن است انزوای اجتماعی ما را افزایش دهند. از بین رفتن دفتر یا محوطه مدرسه به عنوان محل تجمع ما را تشنه همنشینی انسانی می کند و ممکن است باعث شود که انسانی ترین مهارت های خود را از دست دهیم: همدلی و شفقت. ما به‌جای «انسان و جامعه‌اش» «انسان و ماشینش» می‌شویم. مصرف‌کننده‌ی هوش مصنوعی، اگر نگوییم جایگزین بسیاری از مشاغل یقه سفید، از جمله در کارهای اداری سنتی، تبلیغات و بازاریابی، نویسندگی و برنامه‌نویسی، خواهد شد. از آنجایی که کار دیگر «یک چیز» نخواهد بود، ما باید ابزاری برای جبران سهم خود در بشریت پیدا کنیم. چقدر به وب کمک می کنیم؟ درآمد پایه جهانی چون ما کسانی بودیم که به هوش مصنوعی آموزش دادیم تا کارهایمان را انجام دهد؟ باید دید، اما انقلاب هوش مصنوعی به بزرگی انقلاب صنعتی خواهد بود.

«آموزش عالی با بحرانی مواجه خواهد شد که قبلاً هرگز نبوده است. قیمت گذاری گزاف و عدم برابری با دنیای واقعی باعث می شود کالج کاملا قدیمی به نظر برسد. من شرط می بندم که ۵۰ درصد آموزش عالی در ایالات متحده مجبور به تعطیلی خواهد شد. ما سیستم های دیگری از مدارک و نشان ها را برای اثبات شایستگی ابداع خواهیم کرد. حیاتی ترین متاورس دوقلوی دیجیتالی از همه چیز خواهد بود – برای مثال شهرها، مدارس و کارخانه ها. این دوقلوها همراه با دستگاه‌های IoT [اینترنت اشیا] ایجاد شبیه‌سازی، استنتاج و نمونه‌های اولیه را برای آگاهی از نحوه بهینه‌سازی برای کارایی قبل از ساخت یک چیز ممکن می‌سازند.

جیم فنتون، یک رهبر کهنه کار در گروه ضربت مهندسی اینترنت که در ۳۵ سال گذشته در Altmode Networks، Neustar و Cisco Systems کار کرده است:
من به ویژه نگران افزایش نظارت مرتبط با محتوا و ابزارهای دیجیتال هستم. متأسفانه، به نظر می‌رسد که برای دولت‌ها انگیزه‌ای وجود دارد که برای حفظ حریم خصوصی قوانینی وضع کنند، زیرا اغلب یا آن‌هایی هستند که نظارت را انجام می‌دهند یا اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط دیگران را مصرف می‌کنند. همانطور که عموم مردم بیشتر و بیشتر در مورد نحوه تماشای آنها پی می برند، احتمالاً بر رفتار و وضعیت روحی آنها تأثیر می گذارد.

اعتبار اجتماعی و نظارت شبانه روزی در سراسر جهان فراگیر خواهد شد. جایی برای پنهان شدن از دیکتاتوری جهانی وجود ندارد. حکومت انسانی به دست چند دیکتاتور غیر منتخب خواهد افتاد. دانش بشری رو به زوال خواهد بود و به دلیل شستشوی مغزی دیجیتالی مردم و انباشتن اطلاعات غیرقابل اعتماد، گمراه کننده و نادرست، یک حماقت فزاینده وجود خواهد داشت. علم ربوده خواهد شد و فقط در خدمت منافع طبقه دیکتاتور است. در این محیط، سلامت و رفاه انسان برای افراد معدودی برخوردار است. برای اکثریت، کاملاً بی توجه است. تراشه‌های کاشته‌شده دائماً سلامت عموم مردم را ردیابی می‌کنند و زمانی که به یک بار اجتماعی تبدیل می‌شوند، زندگی آنها از بین می‌رود.»

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه