بازار

چگونه چاپ با کیفیت تری داشته باشیم؟

برای کیفیت برتر و بالاتر در چاپ و همچنین استهلاک کم تر در بهنرین ماشین چاپ دیجیتال رنگی یعنی دستگاه کونیکا ۴۵۲  باید بهترین تونر مورد استفاده در ان رو تهیه کرد.

توصیه ما به شما ساها پرینت است که مرجع فروش تونر کونیکا و مناسب ترین قیمت تونر شارژ کونیکا c452  می باشد.

با این مراحل ساده بیاموزید که چگونه در چند ثانیه نتایج چاپ بهتری داشته باشید

چه در حال چاپ عکس‌های تعطیلات خانوادگی باشید و چه یک پیشنهاد تجاری برای جلب مشتری جدید، نتایج چاپ با کیفیت بالا تأثیر ماندگاری بر جای می‌گذارد.

برای کمک به شما در ارائه بهترین چاپ خود، چند نکته ساده را جمع آوری کرده ایم تا بتوانید هر بار چاپ هایی با کیفیت بالا داشته باشید.

اصول اولیه
کاغذ مناسب را انتخاب کنید
کارتریج چاپگر مناسب را انتخاب کنید
درک نقطه در اینچ (DPI)
از فایل های اصلی استفاده کنید

اصول اولیه
هر چاپگر دارای چند تنظیمات کیفیت چاپ است که به راحتی در منوی “تنظیمات چاپگر” یا “ویژگی های چاپگر” قابل تنظیم هستند. ما به شما نشان می دهیم که کجا می توانید “ویژگی های چاپگر” را در یک سند Word پیدا کنید:

در منوی تنظیمات چاپگر، یک منوی کشویی «کیفیت چاپ» پیدا خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد تنظیمات کیفیت سند خود را انتخاب کنید. نام تنظیمات بسته به چاپگری که دارید متفاوت است، اما همه آنها به یک شکل و با گزینه های کیفیت مشابه دسته بندی می شوند:

“Draft” یا برای برخی از چاپگرها “Eco-mode” سریع چاپ می شود و از حداقل جوهر استفاده می کند. اگر می‌خواهید جوهر یا یک چاپ ساده مانند ایمیل را ذخیره کنید، این را انتخاب کنید.
کیفیت «معمولی» یا «استاندارد» گزینه پیش‌فرض کیفیت چاپ است. این بهترین انتخاب برای اکثر کارهای چاپی است.
کیفیت “بهترین” یا “بالا” بالاترین کیفیت چاپ را تولید می کند و از بیشترین جوهر استفاده می کند. این را برای عکس‌ها یا چاپ‌های درجه ارائه انتخاب کنید.

کاغذ مناسب را انتخاب کنید
یک پیشنهاد تجاری که روی کاغذ ارائه با متن واضح و مشکی چاپ شده باشد، تأثیر بسیار بیشتری بر مشتری خواهد داشت تا پیشنهادی که روی کاغذ کپی شل و ول با جوهری که با بخار کار می کند، چاپ شود. اگر می خواهید بهترین کیفیت چاپ را داشته باشید، باید نوع کاغذ مناسب را برای کار انتخاب کنید. چاپگرهای جوهرافشان و پرینترهای لیزری همیشه به نوع خاصی از کاغذ نیاز ندارند، کاغذ کپی چند منظوره برای کارهای چاپ اولیه مناسب است، اما اگر می‌خواهید نتایج چاپ بهتری داشته باشید، می‌توانید کاغذی را خریداری کنید که برای چاپگر شما طراحی شده است. کاغذ جوهرافشان جوهر مایعی را که روی یک صفحه پخش می‌شود جذب می‌کند و کمی ضخیم‌تر از کاغذ کپی استاندارد است، بنابراین چاپ‌ها با کیفیت تصویر بهبودیافته‌ای به‌دست می‌آیند که واضح به نظر می‌رسد. کاغذ چاپگر لیزری می تواند با ترکیب پودر تونر بر روی یک صفحه گرما بگیرد که سیاهی متراکم تر و نتایج واضح تری ارائه می دهد. کاغذ جوهرافشان و چاپگر لیزری تنها انواع کاغذ در دسترس شما نیستند. همچنین می‌توانید از کاغذهای تخصصی مانند کاغذ عکس، کاغذ ارائه، کاغذ هنرهای زیبا، مقوا و سایر انواع کاغذ برای پروژه‌های خاص استفاده کنید. راهنمای کاربر چاپگر خود را بررسی کنید تا ببینید کدام نوع کاغذ با چاپگر شما سازگار است و بر اساس آن انتخاب کنید.

images 1712338490 6610363a819eb

کارتریج چاپگر مناسب را انتخاب کنید
کارتریج های چاپگر مناسب به اندازه کاغذ مناسب مهم هستند. چاپگرهای جوهر افشان استاندارد با کارتریج‌های جوهر چاپ می‌کنند که برای چاپ اسناد روزمره از جمله متن، عکس و تصاویر رنگی اصلی طراحی شده‌اند. پرینترهای لیزری از کارتریج های تونر استفاده می کنند که برای چاپ متن بهتر است. این چاپگرها سریعتر از جوهرافشان هستند، اما به دلیل ماهیت پودری کارتریج تونر، نمی توانند همان تمایز رنگی را تولید کنند، بنابراین ممکن است برخی از چاپ های رنگی کسل کننده به نظر برسند. چاپگرهای جوهر افشان عکس برای صاحبان چاپگری که به چاپ رنگی با کیفیت بالاتری نیاز دارند، بهترین هستند. این چاپگرها معمولاً از چند کارتریج اضافی برای ایجاد چاپ در مقایسه با چاپگرهای جوهرافشان یا لیزری استفاده می‌کنند که طیف رنگ گسترده‌تری را ارائه می‌کنند و در پروژه‌هایی که دقت رنگ در آنها بسیار مهم است، مانند عکاسی حرفه‌ای و چاپ هنری، بازتولید رنگ بهتری ارائه می‌دهند.

درک نقطه در اینچ (DPI)
نقطه در اینچ یا DPI، معیاری از نقاط چاپ شده است که در یک اینچ مربع از یک صفحه چاپ شده قرار می گیرند. وقتی به یک چاپ نگاه می کنید، ترکیبی از تمام این نقاط کوچک را می بینید که کنار هم قرار می گیرند و یک تصویر را تشکیل می دهند. هرچه dpi بالاتر باشد، کیفیت یا وضوح چاپ بهتر است زیرا قطرات جوهر بیشتری فضای یک اینچی را پر می کند. پرینترهای جوهرافشان معمولاً محدوده ای بین ۳۰۰-۷۲۰ DPI دارند، در حالی که پرینترهای لیزری بین ۶۰۰-۲۴۰۰ DPI هستند.

هنگامی که در منوی تنظیمات چاپگر در مورد کیفیت چاپ تصمیم می گیرید، محدوده DPI دیگری را برای چاپ خود انتخاب می کنید:

حالت پیش نویس: این کمترین نقطه در اینچ است و زمانی استفاده می شود که سطح جوهر کم است یا زمانی که نیازی به چاپ با کیفیت بالا ندارید.
معمولی: برای اکثر کارهای چاپی مناسب است
بهترین: dpi بهتر از حالت عادی
حداکثر DPI فعال: بالاترین میزان dpi موجود برای کیفیت چاپ

اگر متن یا گرافیک تجاری را چاپ می کنید، نگران DPI نباشید. اکثر چاپگرها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که این نوع چاپ را به راحتی انجام می‌دهند و مهم نیست که چه چاپگری دارید، چاپ‌هایی با کیفیت بالا خواهید داشت. با این حال، اگر کیفیت چاپ برای کار شما ضروری است، مانند چاپ عکس های حرفه ای، ارزش DPI را در نظر داشته باشید. اگر تصمیم دارید چاپگر خود را برای چاپ با حداکثر DPI تنظیم کنید، جوهر زیادی مصرف خواهد کرد، بنابراین تعجب نکنید که کارتریج های شما به سرعت تمام می شوند.

کاربران ویندوز ۱۰ می توانند این مراحل را دنبال کنند تا چاپگر خود را روی حداکثر تنظیمات DPI تنظیم کنند:

۱٫ منوی تنظیمات چاپگر را در نوار جستجوی ویندوز جستجو کنید و روی “Manage” کلیک کنید تا چاپگر خود را مدیریت کنید.
۲٫ سپس روی “Printing Preferences” کلیک کنید و تب “Advanced” را باز کنید

۳٫ «Print in Max DPI» را انتخاب کنید و روی «OK» کلیک کنید.

از فایل های اصلی استفاده کنید
برای بهترین نتایج، مطمئن شوید که فایل اصلی را از هر برنامه‌ای که آن فایل در آن ایجاد شده است، چاپ می‌کنید. اگر می‌خواهید در زمان صرفه‌جویی کنید یا به سرعت ویرایش کنید، می‌توانید از اندازه فایل کوچک‌تر یا عکس صفحه‌نمایش فایل استفاده کنید. با این حال انجام این کار به این معنی است که شما تصویر را با بالاترین کیفیت آن چاپ نمی کنید، که به چاپ پایین تر تبدیل می شود.

اکنون که می دانید چگونه چاپ های با کیفیت بهتری داشته باشید، می توانید به راحتی بهترین گزینه را برای پروژه بعدی خود انتخاب کنید. به دنبال کاهش هزینه های چاپ خود هستید؟ امروز از LDProducts.com خرید کنید تا جوهر سازگار را برای چاپگر خود انتخاب کنید و چاپ های با کیفیت را با قیمت عالی دریافت کنید. حتماً سایر مطالب وبلاگ عالی ما را برای نکات چاپی مفیدتر بررسی کنید!

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه