بازار

کسب درآمد میلیون دلاری در ایران از طریق نفوذ به بازارهای بین المللی

در دنیای امروز، شما بیش از دو راه برای کسب درآمد ندارید. یکی کارمند شدن و تلاش برای استخدام در یک شرکت یا اداره، راه دیگر این است که خودتان کارآفرین شوید و شرکتی را ثبت کنید. ثبت شرکت مزایا و معایبی دارد که در صورت آگاهی از این موارد می توانید در مورد ثبت شرکت تصمیم گیری کنید.

در سال های اخیر تورم نقش پول را پر رنگ تر از قبل کرده است. نیاز به پول همیشه ذهن را به راه های بدست آوردن آن معطوف می کند. به طور کلی دو راه برای کسب درآمد وجود دارد. آن دو راه اشتغال و کارآفرینی است. بنابراین افراد برای ثبت قانونی فعالیت خود باید مراحل ثبت کسب و کار را طی کنند. برخی از آن ها تصمیم گرفتند نه تنها در ایران، بلکه در خارج از کشور نیز شرکت خود را ثبت کنند که در این صورت هزینه آن به دلار محاسبه می شود. بنابراین، ثبت شرکت درآمد دلاری برای مؤسسات و شرکت ها به ارمغان می آورد.

در این مقاله، موسسه حقوقی ثبت فردا در مورد مراحل ثبت شرکت خارجی در ایران، مزایا و معایب و نحوه افزایش سود شرکت صحبت می کند. با مطالعه این مقاله می توانید شرکت خود را ثبت کرده و با مشورت بهترین وکیل پایه یک دادگستری آن را با موفقیت مدیریت کنید.

شرکت بین المللی چیست؟

به طور کلی به شرکت هایی که محصولات یا خدمات خود را به کشورهای دیگر صادر می کنند، شرکت های بین المللی می گویند.

امروزه با گسترش تجارت در عرصه های مختلف در تمامی کشورها، نیاز مبرمی به حضور شرکت های جهانی احساس می شود. در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از دارایی های خصوصی در جهان متعلق به شرکت های بین المللی است. همچنین گسترش روزافزون ثبت انواع شرکت ها در تهران بسیاری از کارشناسان را بر آن داشته است که در آینده نزدیک توسعه اقتصادی جهان در گرو نفوذ این نوع شرکت ها خواهد بود.

مزایای ثبت شرکت خارجی در ایران

ایجاد یک شرکت فرامرزی و ثبت تغییرات انواع شرکت ها می تواند برای افرادی که می خواهند تجارت خود را در سایر کشورها در سطح بین المللی گسترش دهند، تصمیم دشواری است. در نظر گرفتن تمامی مزایا و معایب به منظور تصمیم گیری صحیح در مورد مراحل مختلف ثبت علامت تجاری حائز اهمیت است.

جذب مشتریان جدید:

ممکن است ایده خوبی از نحوه عملکرد کسب و کار در کشور خود داشته باشید، اما مشخص نیست که چه تعداد خریدار و متقاضی می توانند در یک مکان جدید به شما مراجعه کنند، البته افق سرمایه گذاری تا حد زیادی گسترش خواهد یافت.

گسترش ریسک تجاری:

اگر کسب و کار شما در جایی آسیب می بیند، ادامه تجارت در کشوری دیگر تا حدودی فشار را از بین می برد. هرچه در کشورهای بیشتری باشید، کسب و کار شما فراز و نشیب بیشتری خواهد داشت و مدیریت مراحل مختلف ثبت علامت تجاری آسان تر خواهد بود.

مراحل ثبت شرکت

کسب استعدادهای جدید:

موفقیت شرکت شما می تواند به افرادی که با آن ها کار می کنید و همچنین اقدامات و تصمیمات شما بستگی دارد. گسترش به یک مکان بین المللی می تواند دسترسی به کارمندان عالی و با استعداد و شرکای تجاری جدید را فراهم کند. این افراد می توانند سرمایه گذاری شما را به سطح بالاتری برسانند.

تبلیغ و شناخت برند:

گسترش کسب و کار شما و ثبت شرکت در خارج از کشور باعث افزایش دید و در نتیجه ارزش برند شما با نام، لوگو و ویژگی های شما می شود. شما می توانید با ثبت انواع شرکت در تهران از رشد و توسعه شهرت بین المللی و مشتریان جدید خود بهره مند شوید. آن ها کسب و کار شما را به یک دارایی بزرگ در مکان مورد نظر تبدیل می کنند.

جذب سرمایه گذاری خارجی:

شرکت های سرمایه گذاری و افراد با مقادیر زیادی دارایی سرمایه گذاری در برخی مناطق به طور مساوی در سراسر جهان توزیع نشده اند. بسته به کشورهایی که برای توسعه هدفتان قرار می ‌دهید، متوجه خواهید شد که رشد کسب‌وکارتان در سطح بین‌المللی به شما امکان می ‌دهد به سرمایه بسیار بیشتری نسبت به جایی که زندگی می‌کنید دسترسی داشته باشید.

ایجاد یک فرآیند مصونیت در برابر تمایلات:

هیچ شرکتی نمی خواهد خود را در موقعیتی بیابد که محصول یا خدمات اصلی آن قدیمی شده باشد. اقامت در بیش از یک کشور می تواند به شما کمک کند بر هوس های خود غلبه کنید. محصول یا خدماتی که در یک کشور ناشناخته است ممکن است در کشور دیگر موفق شود و در زمان شما برای نزدیک شدن مجدد صرفه جویی کند.

جلب اعتماد بیشتر مشتری:

مزیت گسترش و ثبت تغییرات انواع شرکت ها نسبت به فروش کالا از راه دور از طریق تجارت الکترونیک در کشور مورد نظر این است که اگر دفتر محلی یا فروشگاهی دارید که در یک کشور خارجی ثبت شده، اعتماد مشتریان شما به آن شرکت افزایش خواهد یافت.

معایب ثبت شرکت خارجی در ایران

قوانین و مقررات خارجی:

گسترش تجارت بین المللی در هر کشور قوانین مالیاتی و استخدامی خاص خود را دارد و همچنین مراحل مختلف ثبت علامت تجاری، ملاحظات علامت تجاری و فرم هایی را دارد که باید به زبان خارجی تکمیل شود.

زبان مشترک کشور هدف:

بیش از سه چهارم از ۱۹۵ کشور جهان، انگلیسی را به عنوان زبان اول صحبت نمی کنند، و حتی اگر کسب و کار خود را در کشوری گسترش دهید که انگلیسی زبان دوم است، برای برقراری ارتباط باید زبان محلی را یاد بگیرید.شما نباید از خدمات ترجمه و بومی سازی غافل شوید.

نظارت بر صرافی ها:

ارزش واحد پول کشور شما در هر زمان به کشور مورد نظر بستگی دارد که می تواند برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم باشد. اگر ارز شما در مقایسه با کشور هدف پایین است، این به شما امکان می دهد نرخ رقابتی را در سایت ثانویه ارائه دهید.

کاهش ریسک اعتباری:

یک مشتری محلی که صورتحساب خود را پرداخت نمی کند می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. اما این برای مشتریان خارجی دو برابر می شود، زیرا بسته به موقعیت مکانی، ممکن است تضمینی برای دریافت بدهی های معوق از مشتریان فعلی نداشته باشید. این به عنوان ریسک اعتباری شناخته می شود و راه حل ممکن است تعیین رتبه اعتباری جدید بالقوه یا دریافت بیمه وام تجاری باشد.

نحوه ثبت شرکت خارجی در ایران

تا اینجا ما هدف کار در یک شرکت بین المللی را درک کرده ایم و می توانیم درک کنیم که یک شرکت بین المللی مزایای زیادی برای مدیران و سهامداران خود دارد. در مرحله بعد نحوه ثبت شرکت بین المللی در موسسات حقوقی و بهترین وکیل پایه یک دادگستری را بررسی کنید تا با مراحل ثبت بیشتر آشنا شوید.

به طور کلی می توان گفت که هر شرکتی با هدف خاصی وارد بازارهای خارجی می شود، بنابراین سوالات بسیار مهمی مربوط به حوزه ای است که شرکت قصد فعالیت در آن را دارد. از آنجایی که بازار هدف ویژگی های کلی یک شرکت بین المللی را نشان می دهد. این مهم است زیرا در صورت عدم اطلاع از شرایط فرهنگی و اقتصادی سایر کشورها، راه اندازی یک شرکت بین المللی و ثبت تغییرات انواع شرکت ها چیزی جز پشیمانی برای موسسان شرکت به همراه نخواهد داشت.

ثبت شرکت خارجی

مراحل مختلف ثبت شرکت و برند بین المللی

مراحل مختلف ثبت علامت تجاری به شرح زیر است:

  • نام شرکت و اطلاعات شخصی خود را برای مرحله پیش ثبت نام ارسال کنید.
  • تایید وزارت بازرگانی کشور متبوع
  • حوزه کاری مورد نظر را انتخاب کنید.
  • اسناد خود را جمع آوری و سازماندهی کنید تا از دولت تاییدیه بگیرید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت تغییرات در انواع شرکتها

ثبت انواع شرکت ها در تهران و همچنین تمامی شرکت های مختلف برای ادامه مراحل ثبت نیاز به مدارکی دارد که با هم بررسی می کنیم.

  • اصل شناسنامه و شناسنامه مدیر و امضاء کننده
  • ایجاد اظهارنامه
  • ارائه اصل مهر گواهی به همراه کپی آن جهت ثبت در پرونده.
  • تهیه کپی از گواهی ثبت علامت تجاری اصلی.
  • ایجاد روزنامه رسمی شرکتی برای شرکتها.
  • ارائه آخرین تغییرات جامعه به اشخاص حقوقی
  • تکمیل و ارسال فرم مخصوص ثبت شرکت بین المللی به زبان انگلیسی
  • اخذ مدرک در ایران

لازم به ذکر است که اخذ گواهی برای ثبت شرکت بین المللی در ایران الزامی است و قبل از شروع ثبت شرکت باید آن را تهیه نمایید.

  • پرداخت هزینه های ثبت نام از طریق اداره ثبت شرکت های بین المللی در کشور میزبان.
  • کپی اصل گواهی ثبت علامت تجاری شرکت پذیرفته شده در شرکت
  • کپی پاسپورت کلیه اعضای شرکت

ثبت علامت تجاری

تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل همیشه نامی را برای محصولات خود انتخاب می کنند که پس از شناخت بازار هدف (مشتریان) شناخته شده و تبلیغ شود.

اولین قدم برای شروع یک فعالیت تجاری اعم از تولیدی یا خدماتی، انتخاب و ثبت برند تجاری است. نام برند خدمات یا محصول شما را از رقبای شما متمایز می کند و نامی است که مشتریان شما را با آن شناسایی می کنند.

در واقع شرکت ها می توانند علامت تجاری را انتخاب و به ثبت رسانده و محصولات خود را از سایر محصولات مشابه موجود در بازار متمایز نمایند. تفاوت این است که وقتی نام آن علامت تجاری را می بینید یا می شنوید، ممکن است ویژگی های آن محصول را به شما یادآوری کند. بنابراین ثبت علامت تجاری صرفاً داشتن نام یا نشان نیست، بلکه معیاری برای شناسایی شما در بازار ملی و جهانی است.

پس از انتخاب برند، اولین کاری که باید انجام دهید این است که برند یا علامت تجاری خود را ثبت کنید. یعنی شما نام برند را در سامانه مدیریت مالکیت معنوی دولت (مسئول ثبت برند در ایران) ثبت می کنید تا رسمی شود و پس از آن، افراد و شرکت ها دیگر نمی توانند از آن برند یا نام در تجارت استفاده کنند.

ثبت برند و لوگو

در مراحل ثبت برند اولین قدم این است که بدانید چه مراحلی پیش روی شماست و چه مجوزی باید داشته باشید، چه مدارکی برای ثبت برند لازم است؟ هزینه ثبت برند چقدر است و چقدر طول می کشد؟

با دانستن این موضوع، شما فقط تصمیم می گیرید که علامت تجاری را ثبت کنید یا خیر، حتی ممکن است مدارک لازم برای ثبت را نداشته باشید.

در موسسات حقوقی علاوه بر مشاوره قبل از ثبت برند و لوگو، نکات لازم در خصوص انتخاب برند و یا طراحی لوگو و برند را نیز به شما یادآوری می کنیم تا با برندی خلاقانه و جذاب، کسب و کاری منحصر به فرد ایجاد کنید. بنابراین لوگو شما در دنیا مطرح شده و شما می توانید دلار کسب کنید.

مشاوره ثبت شرکت

در موسسه حقوقی، بهترین وکیل پایه یک دادگستری به مشتریان مشاوره داده و در صورت داشتن شک و شبهه در ثبت شرکت، وکلا و کارشناسان ما با صبر و حوصله شما را در زمینه ثبت شرکت راهنمایی کرده و شما را به طور کامل راهنمایی می کنند.

هزینه های ثبت شرکت بین المللی

هزینه های مربوط به مراحل مختلف ثبت علامت تجاری در کشور میزبان بسیار مهم است. به همین دلیل ما نمی توانیم مبلغ دقیقی از هزینه های ثبت شرکت ارائه کنیم. زیرا هر کشوری اعداد و هزینه های متفاوتی برای ثبت شرکت دارد.همان طور که گفته شد مبلغ مورد نیاز برای ثبت تغییرات انواع شرکت در کشورهای مختلف بسیار متفاوت است و در نتیجه باید با کمک مشاوران ثبت کسب و کار از مبلغ مورد نیاز در کشورهای مختلف استفاده کنید.

ثبت شرکت و افتتاح حساب بین المللی در ترکیه و کسب درآمد دلاری

همان طور که در قسمت های قبلی ثبت انواع شرکت ها در تهران گفته شد برای کسب درآمد دلاری به دلیل تحریم های بانکی ایران نیاز به حساب بانکی در خارج از کشور دارید و بانک های ایش و زراعت واقع در ترکیه از معدود بانک هایی هستند که مجاز بوده و به افراد اجازه می دهند بدون نیاز به اقامت حساب باز کنند. اگر قصد کسب درآمد دلاری دارید پیشنهاد می کنیم در یکی از بانک های ذکر شده حساب ارزی افتتاح کنید.

کلام آخر

در پایان لازم به ذکر است که ثبت تغییرات انواع شرکت ها از آنجایی که برای پیشرفت شرکت ها و دولت بسیار مفید است می تواند درآمد دلاری مناسبی را نیز به همراه داشته باشد.

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و عصر مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه