بازار

۴ مقصد شمالی برای تعطیلات

شمال ایران، نگین سرزمینمان، بهشت زمینی و مقصدی محبوب برای گردشگران در تمام فصول سال است. این خطه سرسبز، با کوه‌های سر به فلک کشیده، جنگل‌های انبوه، دشت‌های شگفت انگیز، سواحل زیبا و مردمی خونگرم، هر ساله مسافران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

هر نقطه از شمال ایران به واسطه طبیعت بکر خود مکانی عالی برای تعطیلات است. این خطه خاص و سبز کشورمان شهرهای زیبا و روستاهای بکر متعددی برای دیدن دارد که هر کدام دارای جاذبه‌های منحصر به فرد است. در اینجا چند مورد از بهترین مکان‌ها برای بازدید آورده شده است که می‌توانید برای سفر خود انتخاب کنید و برای دیدن مناظر خاص و شگفت انگیز آن برنامه ریزی کنید.

ماسوله

ماسوله که به عنوان “روستای پلکانی ایران” نیز شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در استان گیلان است. این روستای زیبا در دامنه کوه‌های البرز در ارتفاع ۱۰۵۰ متری از سطح دریا واقع شده است و به دلیل معماری منحصر به فرد خود که شامل خانه‌های پلکانی است که در امتداد شیب کوه ساخته شده‌اند، مشهور است.

ماسوله قدمتی ۸۰۰ساله دارد و در طول تاریخ خود شاهد رویدادهای مختلفی بوده است. این روستا زمانی یک مرکز تجاری مهم در جاده ابریشم بود و ساکنان آن به بافندگی، فرش‌بافی و کشاورزی اشتغال داشتند. امروزه، ماسوله به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب باقی مانده است و بازدیدکنندگان از سراسر ایران و جهان برای دیدن معماری منحصر به فرد، فرهنگ سنتی و مناظر طبیعی زیبا به این مکان می‌آیند. برای سفرهای یک روزه و کوتاه مدت از تهران، ماسوله می‌تواند یک مقصد جذاب و به‌یادماندنی برای شما باشد.

یکی از اقامتگاه‌های منحصر به فرد در اطراف ماسوله، کلبه سوئیسی است. این کلبه‌ها که به سبک کلبه‌های چوبی کوچک در بین فضای سبز ساخته شده‌اند مکانی عالی برای اقامت و لذت بردن از آرامش طبیعت هستند.

نمک‌آبرود

نمک‌آبرود، شهرکی توریستی در دل البرز، با جنگل‌های انبوه، رودخانه‌ای خروشان و چشم‌انداز کوه‌ها، طبیعتی بی‌نظیر را به گردشگران ارائه می‌دهد. این دهکده توریستی با منظره‌های خاص و زیبا دارای امکانات تفریحی متعددی نظیر تله‌کابین، سورتمه، دوچرخه‌سواری، شهربازی و ده‌ها تفریح دیگر هم هست اوقات فراغتی پرماجرا را برای مسافران رقم می‌زند.

مسیر رسیدن به نمک‌آبرود هم بسیار زیباست و برای رسیدن به آن از تهران باید از جاده زیبای چالوس بگذرید و به سمت نمک‌آبرود بروید. این شهرک تا ساحل دریای خزر هم فاصله بسیار کمی دارد و می‌توانید خیلی راحت از دریا هم لذت ببرید.

هتل‌ها، ویلاها و سوئیت‌های متنوع با ویوهای خاص و زیبا که در این شهرک وجود دارد، امکان اقامتی دلچسب را برای شما و هم‌سفرانتان فراهم می‌کنند. نمک‌آبرود، مقصد ایده‌آلی برای طبیعت‌گردی، تفریح و گذراندن تعطیلات است و شما با اجاره ویلا ویو دار این شهرک می‌توانید یک تعطیلات به یاد ماندنی را برای خودتان رقم بزنید.

4 مقصد شمالی برای تعطیلات تصویر 2

شهر رشت

رشت، مرکز استان گیلان، به “شهر باران” معروف است و با طبیعت سرسبز، تاریخ غنی و فرهنگ منحصر به فردش، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است. از جمله جاذبه‌های این شهر می‌توان به پارک جنگلی سراوان، تالاب عینک، دریاچه سقالکسار، بازار بزرگ رشت، موزه میراث روستایی گیلان، میدان شهرداری رشت و غذاهای محلی خوشمزه‌اش اشاره کرد. رشت با داشتن جاذبه‌های متنوع برای هر سلیقه‌ای، مقصدی ایده‌آل برای سفر است.

میدان شهرداری این میدان تاریخی قلب شهر رشت است و مجموعه‌ای از ساختمان‌های زیبا از جمله عمارت شهرداری، کتابخانه ملی و موزه پست را در خود جای داده است. پارک شهر هم از جمله دیدنی‌های این شهر است که خانه میرزا کوچک خان جنگلی در آن قرار دارد و دیدنش خالی از لطف نیست.

دسترسی شهر رشت به سایر شهرهای استان گیلان مانند انزلی، لاهیجان و … هم بسیار خوب است و تا دریا هم از رشت فاصله زیادی ندارد و به راحتی می‌توانید از فضای دلپذیر و هوای سبک دریا لذت ببرید.

منطقه آزاد انزلی از جمله دیدنی‌هایی است که با رشت هم فاصله کمی دارد و دارای پاساژ‌های بزرگ اجناس اورجینال خارجی است که از برندهای مطرح هستند و با قیمت مناسبی به فروش می‌رسند و اگر اهل خرید باشید، برایتان بهترین گزینه است. اگر دوست دارید بیشتر از مسیر رشت لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم خرید اینترنتی بلیط قطار را در نظر بگیرید و به راحتی به این شهر سفر کنید.

قلعه‌رودخان

قلعه‌رودخان که با نام دژ حسامی نیز شناخته می‌شود، یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری استان گیلان است. این قلعه تاریخی بر فراز ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن در روستای رودخان واقع شده و به دلیل موقعیت خاص و معماری منحصر به فرد خود، شهرت فراوانی کسب کرده است.

برای رسیدن به قلعه‌رودخان باید از شهر فومن به سمت روستای رودخان حرکت کنید. از این روستا تا پای قلعه حدود ۱٫ ۵ تا ۲ کیلومتر راه است که باید پیاده بروید. مسیر پیاده‌روی تا قلعه از میان جنگل‌های انبوه و سرسبز عبور می‌کند و از زیبایی خاصی برخوردار است.

علاوه بر خود قلعه رودخان که در ارتفاع وجود دارد، جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز در اطراف این قلعه وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها هم بازدید کنید. جنگل‌های اطراف قلعه‌رودخان بسیار سرسبز و زیبا هستند و مکانی عالی برای پیاده‌روی و طبیعت‌گردی به شمار می‌آیند. در اطراف قلعه‌رودخان چندین رودخانه وجود دارد که می‌توانید در امتداد آن‌ها بنشینید و ساعتی از صدای رودخانه و طبیعت جنگل بکر لذت ببرید.

فقط توجه داشته باشید که از خودتان زباله به جای نگذارید تا دیگران هم بتوانند همان‌طور که شما از طبیعت استفاده کردید و لذت بردید، از طبیعت استفاده کنند.

4 مقصد شمالی برای تعطیلات تصویر 3

سخن پایانی

شمال ایران به داشتن طبیعتی بکر و منحصر به فرد مشهور است. جنگل‌های انبوه هیرکانی که قدمتی چندین میلیون ساله دارند، در این منطقه واقع شده‌اند و زیستگاه گونه‌های گیاهی و جانوری نادر و ارزشمندی هستند. کوه‌های البرز که بلندترین رشته کوه ایران است، در امتداد این خطه کشیده شده و چشم اندازهای خیره‌کننده‌ای را به وجود آورده‌اند. سواحل زیبای دریای خزر با امواج آرام و ماسه‌های طلایی، مکانی ایده آل برای تفریح و آرامش هستند.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه