بازار

آشنایی با فرودگاه بین المللی ساری

ساری سومین شهر پرجمعیت ایران و مرکز استان مازندران، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می‌شود. سفر به این شهر زیبا شمالی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن، تجربه‌ای هیجان‌انگیز خواهد بود. ساری به‌عنوان یک مرکز تجاری و صنعتی در شمال کشور، مجهز به فرودگاه و حمل‌ونقل آسان است. با رزرو بلیط هواپیما ساری و فرود در فرودگاه بین‌المللی این شهر، سفری هیجان‌انگیز را تجربه خواهید کرد؛ همچنین امکان پرواز به مقاصد داخلی و خارجی در این فرودگاه فراهم است. فرودگاه بین‌المللی دشت ناز یکی از پررفت‌وآمدترین فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود؛ برای آشنایی با تاریخچه، راه‌های دسترسی و برنامه هفتگی و … در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخچه فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری

فرودگاه دشت ناز ساری در سال ۱۳۲۶ در شمال کشور احداث شده است؛ اما شروع فعالیت آن را در سال ۱۳۷۲، گزارش کرده‌اند. این فرودگاه از نظر تعداد پرواز در بین فرودگاه‌های ایران، رتبه شانزدهم را کسب کرده است؛ بر اساس آخرین آمارهای منتشرشده، این فرودگاه توانسته ۳٫۱۵۴ نشست و برخاست، ۳۴۴٫۸۱۵ نفر مسافر و ۳٫۲۵۰٫۰۶۰ کیلوگرم بار را جابه‌جا کند. فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری در دسته مرز هوایی قرار دارد؛ این فرودگاه با ۵ ترمینال و یک باند، خدمات خود را به مسافران ارائه می‌دهد. مساحت کل فرودگاه ساری برابر با ۱۲۰ هکتار است که شامل ترمینال داخلی با مساحت ۳٫۲۵۰ متر مربع، ترمینال خارجی با مساحت ۱٫۶۵۰ متر مربع و ترمینال حجاج با مساحت ۲۷۰۰ متر مربع می‌شود. عرض تنها باند فرودگاه بین‌المللی ساری، ۲۵ متر و طول آن ۲٫۶۵۰ متر خواهد بود؛ همچنین جهت آن برابر با ۳۴-۱۶ است. دیگر مشخصات این فرودگاه به شرح زیر خواهد بود:

  • کد یاتا: SRY

  • کد ایکائو: OINZ

  • کد سه رقمی: ۰۱۱

  • درجه بین‌المللی: D4

images 1714283644 662de47ce9db6

برنامه هفتگی فرودگاه دشت ناز ساری

در فرودگاه دشت ناز ساری، شاهد ۷۰ پرواز در هفته خواهید بود. مقصد پروازهای این فرودگاه، شهرهایی مانند تهران، مشهد، اهواز، بندرعباس، اصفهان، عسلویه، شیراز، جزیره کیش و تبریز است؛ همچنین پرواز به تهران و مشهد در اغلب روزهای هفته برقرار خواهد بود. پروازهای این فرودگاه توسط شرکت‌های مسافربری مختلفی مانند وارش، ماهان، قشم ایر، ایران ایر، آسمان، کاسپین، آتا و تابان صورت می‌گیرد. توصیه می‌شود به‌دلیل تغییر برنامه پروازها، برای اطلاع دقیق از آخرین وضعیت آن‌ها، به وب‌سایت فرودگاه ساری مراجعه کنید.

فرودگاه بین‌المللی دشت ساری در برنامه حج مسافران شمالی، نقش مهمی را ایفا می‌کند و پروازهای بی‌شماری به این مقصد دارد. پروازهای مقصد جده و مدینه، معمولا توسط شرکت ایران‌ایر صورت می‌گیرد. شرکت هواپیمایی وارش، دوشنبه‌ها در مسیر ساری_مشهد، مسافران خود را جابه‌جا می‌کند؛ مسافران با یک توقف از ساری، می‌توانند به مقصد تاجیکستان به پرواز درآیند. علاوه‌بر این برنامه‌های برای راه‌اندازی پرواز در مسیرهای دبی، استانبول، باکو و تفلیس نیز در دست اقدام است.

امکانات فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری

فرودگاه ساری علاوه‌بر پروازهای متعدد از شرکت‌های متعدد مسافربری، امکانات رفاهی مختلفی را برای مسافران فراهم می‌کند. در این فرودگاه امکانات لازم برای افراد با محدودیت‌های حرکتی را ارائه می‌دهد. سرویس بهداشتی،‌ نمازخانه، فروشگاه، کافی‌شاپ، کتابخانه و … از دیگر امکانات این فرودگاه خواهند بود. اگر برای حضور به‌موقع در فرودگاه، از خودرو شخصیتان استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را در پارکینگ اختصاصی فرودگاه پارک و با خیال راحت از ادامه سفرتان لذت ببرید.

داخل ترمینال، صندلی‌هایی برای نشستن مسافران در حال انتظار چیده شده است. در اطراف سالن، باجه‌هایی وجود دارد که خرید بلیط به‌صورت آنلاین را، برای مسافران بدون بلیط، فراهم می‌کند. همچنین بوفه‌هایی برای خرید خوراکی و تنقلات نیز، در فرودگاه تعبیه شده است. شما می‌توانید اطلاعات پروازتان را روی صفحه نمایشگر فرودگاه ببینید؛ نام شرکت هواپیمایی، لوگو، شهر مبدا یا مقصد، زمان پیش‌بینی‌شده ورود و خروج، شماره گیت، شماره پیش‌خوان بدنه و وضعیت پرواز نمایش داده می‌شود.

موقعیت جغرافیایی فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری

فرودگاه بین‌المللی ساری در ۱۵ کیلومتری ساری و خارج از شهر احداث شده است؛ نزدیک‌ترین فرودگاه به آن، فرودگاه گرگان محسوب می‌شود که در ۱۳۰ کیلومتری آن قرار دارد. مسافران برای تردد به داخل شهر، می‌توانند از تاکس‌رانی فرودگاه استفاده کنند؛ ماشین‌هایی مانند سمند و پژو ۴۰۵، برای خدمات‌رسانی به مسافران، آماده هستند. فرودگاه دشت ناز در مسیر اتوبان ساری_نکا در شهرستان میاندرود، روبه‌رو هتل بادله و انتها بزرگ‌راه جدید فرودگاه در بلوار شاه‌آباد قرار دارد. برای دسترسی آسان به فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری، می‌توانید از اطلاعات تماس آن کمک بگیرید. این اطلاعات به شرح زیر است:

  • شماره تماس: ۳۳۷۱۰۰۰۰ (۰۱۱)

  • نمابر: ۳۳۷۲۲۴۰۴

  • روابط عمومی: ۳۳۷۲۸۰۰۴

  • اطلاعات پرواز: ۱۹۹ (داخل استان)، ۳۳۷۱۸۵۰۳

images 1714283644 662de47cf1440

با فلای تودی در فرودگاه بین‌المللی دشت ناز فرود بیایید

رزرو بلیط هواپیما یزد از وب‌سایت‌های آنلاین، ضمن سفری آسان و سریع، رزروی متفاوت را برای شما رقم می‌زند. وارد وب‌سایت معتبر فلای تودی شوید، مبدا و مقصد، تاریخ رفت‌وبرگشت و تعداد مسافران را درج و گزینه جست‌وجو را کلیک کنید. شما با فهرستی از انواع بلیط‌ها در قیمت‌های متنوع، ایرلاین‌های مختلف و زمان‌های متفاوت روبه‌رو می‌شوید؛ اکنون با مقایسه گزینه‌های موجود می‌توانید رزروی متناسب با سلیقه و بودجه سفرتان داشته باشید. فلای تودی با ارائه گزینه‌های مختلفی مانند نمودار قیمتی و تقویم قیمتی، امکان رزروی ارزان در حوالی تاریخ مورد نظرتان را فراهم می‌سازد. همچنین با ارائه بلیط‌های چارتری و لحظه آخری نیز، رزرو بلیط برای سفرهای بدون برنامه و غیر منتظره را امکان‌پذیر می‌کند. همچنین در صورت لغو سفرتان، می‌توانید فیلدهای مربوط به استرداد بلیط را تکمیل و منتظر تماس همکاران ما باشید. بر اساس قوانین استرداد، شما می‌توانید ضمن کنسل‌کردن بلیطتان، هزینه پرداخت‌شده را دریافت کنید. شما با رزرو بلیط هواپیما سفرتان از فلای تودی و دریافت خدمات راهنما سفر، پیگیری و پشتیبانی ۲۴ ساعته، سفری هیجان‌انگیز را تجربه خواهید کرد.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه