بورس

امیدواریم امسال ۴ شرکت دیگر کرمانشاه وارد بازار سرمایه شوند

ایسنا/کرمانشاه مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، امسال شاهد پذیرش دو شرکت دیگر کرمانشاه در بورس و پذیره‌نویسی دو شرکت پروژه دیگر در بازار سرمایه باشیم.

دکتر محمد بهمن در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که بعد از چندین سال برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه صورت گرفته، گفت: سال گذشته بعد از ۱۵ سال شاهد پذیرش شرکت‌های جدیدی از استان در بازار سرمایه بوده‌ایم.

وی این شرکت‌ها را شامل ذوب آهن بیستون، مانیزان و یک شرکت دانش‌بنیان اعلام کرد و افزود: به علاوه سال گذشته برای اولین بار شاهد پذیره‌نویسی و تامین مالی شرکت سوخت سبز زاگرس (بیواتانول) در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بودیم.

به گفته مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه، در حال حاضر تعداد شرکت‌های استان کرمانشاه که در بازار سرمایه حضور دارند ۹ شرکت شامل پنج شرکت در بورس، سه شرکت در فرابورس و یک شرکت در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای است.

بهمن با بیان اینکه پیگیری برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه در سال جاری نیز دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال حداقل دو شرکت کرمانشاه را در بورس پذیرش کنیم و دو شرکت پروژه نیز از طریق پذیره‌نویسی در بازار سرمایه تامین مالی شود.

وی اظهار کرد: به علاوه در تلاشیم امسال با اقداماتی که صورت گرفته، طرح‌های کوچک کرمانشاه بتوانند از سکوی تامین مالی استفاده کنند.

معاملات ۸۰۰۰ میلیاردی کرمانشاهیان در بازار سرمایه در سال گذشته

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت معاملات بازار سرمایه کرمانشاه در سال گذشته داشت و گفت: در این سال ارزش مجموع معاملات بورس و فرابورس به حدود هشت هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال قبل از آن حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

بهمن این میزان کاهش ارزش معاملات را با توجه به شرایط بازار طبیعی دانست و ادامه داد: از این میزان معاملات پنج هزار میلیارد تومان ارزش معاملات فروش و سه هزار میلیارد تومان ارزش معاملات خرید بود.

وی همچنین از ایجاد ۷۸ هزار کد معاملاتی جدید در سال گذشته در کرمانشاه خبر داد و گفت: مجموع کدهای معاملاتی کرمانشاه در حال حاضر به یک میلیون و ۳۹۰ هزار کد رسیده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید : رشد بانکی‌ها در بورس

منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه