بازار

بلیط قطار فوری، نجات‌دهنده آخر هفته‌های بدون برنامه!

اگر قطار وسیله حمل‌ونقل موردعلاقه‌تان است و دوست دارید شیوه مناسبی را برای پیداکردن بلیط قطارهای فوری به دست بیاورید و بتوانید هر زمان که دوست داشتید، حتی در دقایق آخر مانده به شروع تعطیلاتتان به سراغ خرید بلیط قطار بروید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

در این مقاله قرار است اطلاعات مفیدی درباره نحوه پیداکردن بلیط قطار فوری، بهترین زمان برای خرید بلیط قطار و همچنین نکاتی برای پیداکردن بلیط ارزان‌قیمت به دست بیاورید.

چگونه بلیط قطار فوری را پیدا کنیم؟

برای خرید بلیط قطار فوری بهترین راه‌حل برای شما این است که به سراغ وب‌سایت‌هایی بروید که در آن‌ها یک لیست جامع از بلیط قطار انواع شرکت‌های ریلی به شما نمایش داده می‌شود. یکی از بهترین این وب‌سایت‌ها با نام بازار آنلاین خدمات سفر یا سفر مارکت شناخته می‌شود. با مراجعه به آن می‌توانید بلیط قطار شرکت ریلی موردنظرتان را در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا کنید. در بخش فیلترها می‌توانید موارد زیر را انتخاب کنید:

  • زمان حرکت
  • بازه قیمت
  • مدت سفر
  • نوع سالن قطار
  • تعداد توقف
  • شرکت‌های ریلی

همچنین می‌توانید ویژگی‌های هر بلیت نظیر شرکت ریلی، تعداد ستاره‌ها، نوع سالن، ساعت شروع حرکت و ساعت پایان حرکت و هزینه بلیت به‌ازای هر بزرگسال را ببینید. با مقایسه ویژگی‌های هر بلیت باهم، به‌راحتی می‌توانید مناسب‌ترین بلیط را در کمترین زمان ممکن انتخاب کنید.

یکی از مهم‌ترین امکانات سفرمارکت که به شما کمک می‌کند تا در لحظات آخر مانده به شروع تعطیلاتشان بتوانید بلیط قطار تهیه کنید، اپلیکیشن آن است. با نصب اپلیکیشن آن برای گوشی هوشمند خود، هرکجا که باشید تنها با اتصال به اینترنت، می‌توانید به‌راحتی بلیط قطار موردنظر خود را پیدا و خریداری کنید.

نکته مهم: از آنجا که قصد دارید در لحظات آخر مانده به شروع تعطیلاتتان به سراغ خرید بلیط قطار بروید، لازم است که توقعات خود را کم کنید. ممکن است در آن زمان بلیط قطار برای سفر به مقصد موردنظرتان به‌سختی پیدا شود. شاید نتوانید به سراغ قطارهایی با امکانات و خدمات خوب بروید و تنها قطارهای ۳ ستاره اتوبوسی برای شما باقی‌مانده باشد.

شاید هم شانس با شما یار باشد و در زمانی که قصد خرید بلیط قطار را دارید، تازه پیش‌فروش قطارها شروع شده است و به‌راحتی می‌توانید انواعی از قطارهای مختلف را در مسیر ریلی موردنظرتان پیدا کنید.

بلیط قطار فوری، نجات دهنده آخر هفته های بدون برنامه تصویر 2

اگر عجله‌ای برای خرید بلیط قطار ندارید و دوست دارید با بهترین زمان برای پیداکردن بلیط قطار آشنا شوید، بخش بعدی مقاله را بادقت بیشتری مطالعه کنید.

بهترین زمان برای پیداکردن بلیط قطار

برای‌آنکه بتوانید با تنوعی از بلیط قطار روبه‌رو شوید و باتوجه‌به بودجه، علاقه و وقتتان، مناسب‌ترین بلیط را برگزینید، لازم است که از چند هفته زودتر برای خرید بلیت قطار اقدام کنید. بهترین زمان برای خرید بلیط قطار بستگی به زمان پیش‌فروش بلیت دارد. به طور معمول، پیش‌فروش بلیت قطار از اواخر ماه قبل شروع می‌شود. به طور مثال پیش‌فروش بلیت­های قطارهایی که از تاریخ ۱ تیرماه ۱۴۰۳ تا پانزدهم تیرماه ۱۴۰۳ مسافر جابه‌جا می­کنند، از ۲۹ خرداد ساعت ۸ صبح شروع شده است.

در نتیجه اگر زمان خرید بلیط قطار را در اواخر ماه قرار دهید می­توانید بلیط قطارهایی را تهیه کنید که تاریخ شروع آن ماه آینده است. با این شیوه از برنامه‌ریزی به‌راحتی می‌توانید انواعی از بلیط­های را ببینید و باتوجه‌به بودجه علاقه و وقتتان مناسب‌ترین را تهیه کنید.

یکی دیگر از مواردی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید مناسب‌ترین بلیط قطار را پیدا کنید، انتخاب زمان مناسب برای سفر است. اگر زمان سفرتان را در فصل شلوغ قرار دهید، به طور مثال بخواهید در تعطیلات نوروز به سفر بروید، احتمال پیداکردن بلیط قطار آن هم در لحظات آخر برای شما بسیار سخت خواهد بود. حتماً و حتماً باید از چند هفته زودتر اقدام به خرید کنید.

اما اگر قصد دارید در اوقاتی از سال که میزان تقاضا برای سفر به مقصد موردنظرشان کاهش پیدا می‌کند به سفر بروید، احتمال پیداکردن بلیط قطار حتی در روزهای آخر مانده به شروع حرکت قطار، بسیار بالاتر می‌رود.

تا اینجای مقاله درباره زمان مناسب برای پیداکردن بلیط قطار صحبت کردیم. در ادامه قصد داریم نکاتی را ارائه کنیم که برای پیداکردن بلیط قطار ارزان‌قیمت به کارتان می‌آید.

چگونه ارزان‌ترین بلیط قطار را پیدا کنیم؟

در هنگام خرید بلیط قطار بهتر است که به نکات زیر توجه کنید تا هزینه‌های سفرتان کاهش پیدا کند:

  • به سراغ قطارهای اتوبوسی بروید.
  • قطارهایی با تعداد ستاره‌های کم‌تر را انتخاب کنید.
  • شرکت ریلی را برگزینید که بلیت قطار آن ارزان‌قیمت‌تر است.

برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفرتان بهتر است که به سراغ شرکت‌های ریلی نظیر فدک یا نور الرضا نروید. تمامی قطارهای این دو شرکت ریلی جزو قطارهای لوکس و ۵ ستاره به‌حساب می‌آید.

برای اعمال این تغییرات بهتر است که به وب‌سایت یا اپلیکیشنی که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، مراجعه کنید و از بخش فیلترها گزینه‌های مربوط به هر کدام از این موارد را تغییر دهید. همچنین می‌توانید در بخش فیلترهای این وب‌سایت بازه قیمت را مشخص کنید تا تنها بلیط­هایی به شما نمایش داده شود که قیمت آن‌ها مناسب با بودجه شما است.

بلیط قطار فوری، نجات دهنده آخر هفته های بدون برنامه تصویر 3

یکی دیگر از گزینه‌های جذاب این وب‌سایت، تقویم قیمتی آن است. با استفاده از این تقویم می‌توانید ارزان‌ترین روز را برای خرید بلیط قطار را پیدا کنید.

جمع‌بندی

برای پیداکردن بلیط قطار فوری بهترین راه‌حل برای شما این است که اپلیکیشن بازار آنلاین خدمات سفر را برای گوشی هوشمند خود نصب کنید تا در هرکجا که هستید، در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانید بلیط قطارهای موجود در مسیر ریلی موردنظرتان را پیدا کنید.

اما اگر می‌خواهید گزینه‌های بیشتری را در اختیار داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً در اواخر ماه به سراغ خرید بلیط قطاری بروید که تاریخ شروع آن یکم تا پانزدهم ماه بعد است. همچنین برای سفر در نیمه دوم ماه می‌توانید از اواسط همان ماه برای خرید اقدام کنید. در آخر مقاله نکاتی را ارائه کردیم که برای پیداکردن بلیط قطار ارزان‌قیمت به کارتان می‌آید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه