اخبار ورزشی

به درویش بابت انتخاب اوسمار تبریک می‌گویم / مشکلات زمان گل‌محمدی، در استقلال تکرار شد!

سپهر ستاری: استقلال و پرسپولیس در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر با نتایج مشابه یک بر صفر آلومینیوم اراک و ملوان را شکست دادند تا رقابت در صدر جدول همچنان نزدیک و حساس دنبال شود. استقلال با ۵۰ و پرسپولیس با ۴۹ امتیاز مدعیان اصلی قهرمانی در این فصل محسوب می‌شوند و رقابت‌شان در ۷ هفته پایانی بسیار حساس و نفس‌گیر است. حساسیت بالای مسابقات باعث شده ۲ باشگاه خارج از زمین هم علیه هم موضع بگیرند و بیانیه‌های تندی منتشر کنند. در روزهای اخیر جنگ رسانه‌ای بین استقلال و پرسپولیس بسیار جدی شده و شاید در هفته‌های آینده شدت بیشتری هم بگیرد.

بهزاد داداش‌زاده، بازیکن اسبق پرسپولیس و استقلال، در گفتگو با خبرآنلاین درباره آخرین وضعیت این ۲ باشگاه صحبت کرده که در ادامه آمده است:

عملکرد پرسپولیس را در بازی با ملوان چطور دیدید؟

پرسپولیس تیم خیلی خوبی بوده و هست. این پرسپولیس اگر وارد حاشیه نشود، می‌تواند موفق باشد. روند پرسپولیس در زمان یحیی گل‌محمدی با اتفاقاتی که افتاد، مثبت نبود. همانطور که قبلا از آقای درویش انتقاد می‌کردیم، الان باید از او تشکر کنیم. چون پرسپولیس در جذب بازیکن موفق‌تر عمل کرد. پرسپولیس الان هم باید همه‌جوره از حاشیه دور باشد. جلوی ملوان هم انصافا بازی خوبی انجام داد و ملوان هم گربه‌سیاه پرسپولیس بوده و الان هم شرایط خوبی دارد و به دنبال سهمیه آسیایی است که امیدوارم به خواسته‌هایش برسد. پرسپولیس هم رو به جلو عالی بود و توانست از ارسال‌ها به گل برسد. تمام بازیکنان پرسپولیس بوی گل می‌دهند و مشکل بزرگ تیم در خط دفاعی است. مصدومیت بیرانوند برای هواداران دغدغه بزرگی بود ولی انصافا امیررضا رفیعی، گلر جوان و آینده‌داری است و امیدوارم مربیان به او اعتماد کنند. حتی در بازگشت بیرانوند هم باید از رفیعی حمایت شود تا در روزهای سخت کمک کند.

بعد از بازی هم بحث درباره گل آفساید پرسپولیس زیاد بود.

این دیگر تشخیص داوری است. گل زیبایی بود و اشتباهات داوری در فوتبال وجود دارد. خیلی از تیم‌ها از اشتباهات داوری سود می‌برند و داوران پراشتباه شده‌اند. کمیته داوران باید مدیریت کند و ما هر چقدر بگوییم فاید ندارد. مهم ۳ امتیاز بازی بود که پرسپولیس گرفت و امیدوارم این بردها تداوم داشته باشد.

در مجموع شرایط پرسپولیس را از زمان حضور اوسمار ویرا چطور ارزیابی می‌کنید؟

شرایط واقعا فرق کرده است. باید به درویش بابت این انتخاب تبریک گفت. ما یک دوره از درویش انتقاد می‌کردیم ولی الان به نظرم گزینه خوبی را انتخاب کرده‌اند. اوسمار بهترین انتخاب بود و هزینه هنگفتی نشد و بازیکنان خوبی هم خریده شدند. بعضی‌ها نگران نتایج تیم با اوسمار بودند ولی خدا را شکر اتفاقات خوبی رخ داده و می‌بینید که الان پرسپولیس آرامش نسبی را دارد. برای موفقیت باید هم از حاشیه دور باشد و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

به درویش بابت انتخاب اوسمار تبریک می‌گویم / مشکلات زمان گل‌محمدی در استقلال تکرار شد!

این روزها بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس هم جدی شده است. به نظرتان ممکن است این موضوع روی عملکرد تیم‌ها تاثیر بگذارد؟

سال‌هاست بحث واگذاری وجود دارد ولی تجربه من می‌گوید این اتفاق رخ نمی‌دهد. منافع خیلی افراد دخیل است و خیلی‌ها از طریق ۲ تیم پول در می‌آوردند و به شخص واگذار نمی‌شوند. به نظرم هر جایی که این ۲ تیم را خرید، باید از پیشکسوتان خوشنام استفاده کند که بتوانند تغییر و تحول ایجاد کنند و پیشکسوتانی نیایند که برای منافع خودشان تیم را نابود کنند. این اواخر هم پیشکسوتانی را دیدیم به تیم‌های پایه و مدیران چسبیدند. خیلی‌ها در استقلال و پرسپولیس بازی کردند ولی کسی که یک سال بوده، الان بیشتر از کسی که ۱۰ سال بوده درآمد دارد!

عملکرد استقلال را در این هفته‌ها چطور دیدید؟

استقلال از اول فصل به نسبت شرایطش بد نبود ولی الان خودش را درگیر حواشی و مشکلات خانوادگی کرده است. الان ما یک سری حرف و حدیث می‌شنویم که اختلاف بین ۲ طرف زیاد است و مثلا بازیکنان نکونام خریداری نشده است. خطیر یک مدیر جوان است که آمده کار کند و نکونام هم سرمربی تیم است. همان مشکلات گل‌محمدی و درویش بین نکونام و خطیر تکرار شده است. الان هم استقلال تا اینجا خوب کار کرده و صدرنشین است ولی اعضای تیم باید بدانند عضو چه تیمی هستند و در صحبت‌هایشان دقت کنند. اگر خودزنی کنند، خودشان آسیب خواهند دید.

به درویش بابت انتخاب اوسمار تبریک می‌گویم / مشکلات زمان گل‌محمدی در استقلال تکرار شد!

در شرایط فعلی شانس کدام تیم را برای قهرمانی بیشتر می‌دانید؟

الان ۵ تیم هنوز شانس دارند ولی روند پرسپولیس از همه تیم‌ها بهتر است که حاشیه ندارد، در آرامش به‌سر می‌برد و کارش را می‌کند. نکونام هم در این شرایط سخت کار بزرگی کرده و صدر جدول را دارد ولی مشکلاتی وجود دارد و در استقلال خودزنی می‌کنند. در کنفرانس خبری هم حرف‌هایی می‌زنند که به حاشیه بروند. روند پرسپولیس انصافا بهتر بود. سپاهان و تراکتور هم ترمزشان کشیده شد. البته نمی‌توان گفت کدام تیم قهرمان است. از مسئولان فدراسیون فوتبال می‌خواهم که نگاه ویژه‌ای به این بازی‌ها داشته باشند چون هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. قبلا هم پیش آمده که مثلا کم‌کاری رخ داده یا برای حضور در تیم بعدی در دام شرط بندی و بعضی مربیان بیفتند. در لیگ یک هم اتفاقات عجیبی می‌بینیم و بعضی گل‌ها شبهه‌برانگیز است. باید نظارت زیادی روی این اتفاقات باشد.

در روزهای اخیر ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس بیانیه‌هایی را هم علیه طرف مقابل صادر کردند و اعضای ۲ تیم هم علیه هم صحبت کردند. نظر شما درباره فضای به وجود آمده چیست؟

متاسفانه این مسائل حاشیه درست می‌کند. بازیکن در جایگاهی نیست که درباره تیم رقیبش صحبت کند و وظیفه‌اش این است که بازی کند. در این فوتبال بعضی بازیکنان با زد و بند دلال‌ها درحالی که شایستگی پوشیدن پیراهن این ۲ تیم را ندارند، میلیاردی پول می‌گیرند. پیراهن ۲ تیم بر تن خیلی بازیکنان گشاد است و این فضای بیانیه‌نویسی جز آسیب به خودشان و تیم‌شان فایده‌ای ندارد. پرسپولیس الان از حاشیه دور است و روند خوبی دارد، اگر وارد حاشیه شود آسیب می‌بیند. تنها چیزی که می‌تواند پرسپولیس را شکست دهد، حاشیه است.

۲۵۸ ۲۵۸

منبع : خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه