بازار

راهنمای خرید میلگرد از صفر تا صد

بدون شک، میلگرد یکی از پرکاربردترین فرآورده های فولادی است که در صنایع به خصوص صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتخاب و خرید میلگرد بر اساس شاخص ها و پارامترهای مختلف انجام می‌شود که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم و شما را در جریان این موضوع قرار دهیم. اگر علاقمند به مبحث راهنمای خرید میلگرد هستید، حتما و تا انتها همراه ما باشید.

با توجه به کاربردهای روز افزون میلگرد، در هر رسته شغلی که باشید، باید حداقل اطلاعاتی راجع به این فرآورده آهنی و فولادی داشته باشید. این روزها با توجه به نوسانات بازار، قیمت میلگرد به یکی از پرجستجوترین کلمات تبدیل شده است که نشان از اهمیت آن در صنایع و کاربردهای فراوان دارد.

خرید میلگرد، اگر چه ساده به نظر می‌رسد، اما بدون دانش کافی نسبت به آن یکی از پیچیده ترین و دشوارترین فرآیندها خواهد بود. بازار آهن آلات بسیار متلاطم است و به همین دلیل، هر کسی نمی‌تواند وارد آن شود. از همین رو، میخواهیم در مورد راهنمای خرید میلگرد بیشتر توضیح دهیم تا اگر قصد دارید از این به بعد میلگرد های مورد نظر را خودتان تهیه کنید، اطلاعات اولیه کافی داشته باشید.

برای تسهیل در فرآیند خرید میلگرد، شما می‌توانید از مشاورانی که در این زمینه دارای تخصص هستند، کمک و مشورت بگیرید. یکی از بهترین راه ها برای دریافت مشاوره رایگان در حوزه خرید میلگرد، اقدام از طریق شرکت آهن رویال است. این شرکت، برای هر مخاطب یک کارشناس اختصاصی با سواد فنی بالا اختصاص می‌دهد تا همه بتوانند از این خدمات استفاده کنند و خریدی بهتر داشته باشند.

اما بهتر است به سراغ اصل مطلب، یعنی موارد راهنمای خرید میلگرد برویم. با توجه به گوناگونی میلگردها، نمی‌توان یک نوع ثابتی را برای ساختمان انتخاب کرد. بلکه این کار باید با توجه به نوع کاربرد و حجم تحمل بار مشخص گردد.

حالا همه این موارد را در بندهای بعدی با هم بررسی خواهیم کرد.

راهنمای کامل خرید میلگرد

با توجه به اینکه قیمت آهن آلات همواره در نوسان است، شما اولین کاری که باید برای تهیه و تامین میلگرد مورد نیاز خود انجام دهید، استعلام قیمت با ارائه فاکتور رسمی است.

برخی از شرکت ها متاسفانه از ارائه فاکتور رسمی سر باز می‌زنند که منجر به مشکلاتی برای مشتری خواهد شد.

اما برخی از شرکت های معتبر زمینه توزیع و عرضه آهن آلات، در هنگام استعلام قیمت برای نهایی کردن خرید، فاکتور رسمی ارائه می‌دهند.

در این بین، آهن رویال در سریعترین زمان ممکن نسبت به دیگر شرکت ها، فاکتور رسمی آهن آلات را خدمت شما ارائه خواهد کرد که قابل تحسین است. همچنین استعلام قیمت آهن به صورت لحظه ای از طریق سایت آهن رویال امکان پذیر خواهد بود.

برای اینکه راهنمای خرید میلگرد درست پیش برود، ما انواع و اقسام میلگردهایی که بنابه کاربردهای گوناگون انتخاب می‌شوند، در اینجا معرفی خواهیم کرد.

بر اساس این ملاک ها، باید میلگرد مناسب برای ساخت و ساز خود را انتخاب نمایید. البته بازهم تاکید می‌کنیم که حتما با یک کارشناس هماهنگ باشید و با او برای تهیه میلگرد هماهنگ باشید. چون قیمت میلگرد بالا است و در صورت اشتباه، ممکن است ضرر و زیان فراوانی متحمل شوید.

جامع ترین راهنمای خرید میلگرد از کارخانه

با این حال، پارامترهای مختلف برای تعیین میلگرد مورد نیاز را در این قسمت از راهنمای خرید میلگرد بررسی خواهیم کرد:

۱- خرید میلگرد بر اساس جنس آن

میلگردها از نظر جنس به دسته بندی های گوناگونی تقسیم می‌شوند. قطعا در انتخاب میلگرد، تعیین جنس و متریال اولیه آن حائز اهمیت خواهد بود. کاربرد میلگرد جنس مورد مصرف میلگرد ما را مشخص خواهد کرد.

جنس گوناگون میلگرد به شرح زیر است:

  • میلگرد معمولی یا سیاه: این نوع میلگرد رایج ترین میلگرد مورد استفاده در صنعت ساختمان است که حتما تا به حال نشانه هایی از آنها را در ساختمان های نیمه ساز مشاهده کرده اید. این میلگرد برای فونداسیون، پی و همچنین تیرچه و ستون ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بتن ریزی هم کاربرد دارد. تنها مشکل این نوع میلگردها، زنگ زدگی در برابر رطوبت است. اما استحکام کافی برای قرار گرفتن در نقاط مختلف سازه را دارند و با شایستگی کامل باید از آن استفاده کرد تا ساختمانی محکم تر داشته باشیم.
  • میلگرد استیل یا استنلس استیل: میلگرد استیل که آن را با نام میلگرد استنلس استیل نیز می‌شناسند، یکی دیگر از انواع جنس میلگرد است. این جنس میلگرد ضعف مورد قبلی را به خوبی پوشش داده است و به همین دلیل به عنوان یکی از محبوب ترین انواع میلگرد آن را می‌شناسیم. میلگرد استیل در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است و می‌توان از آن در مناطق مرطوب استفاده کرد.

در این بین قیمت میلگرد استیل با توجه به کاربردها و مزایایی که از خود نشان داده است، برای تامین کنندگان حائز اهمیت خواهد بود. به همین دلیل، سایت های مختلف قیمت لحظه ای میلگرد استیل را رصد و آن را برای مخاطبان و کاربران به نمایش می‌گذارند.

همچنین قیمت روز میلگرد استیل در سایت آهن رویال قابل مشاهده است و اگر می‌خواهید از تغییرات قیمت میلگرد باخبر شوید، حتما در این سایت آنلاین باشید چون قیمت ها به صورت لحظه ای و آنلاین به روز رسانی می‌شوند.

تا حدودی با انواع میلگرد از نظر جنس و مواد اولیه به کار رفته برای تولید آن آشنا شدیم، اکنون بهتر است به سراغ دیگر پارامترهای موثر در راهنمای خرید میلگرد برویم.

۲- خرید میلگرد بر اساس نوع و شکل آن

میلگردها از نظر نوع و شکل نیز به دسته بندی های گوناگونی تقسیم می‌شوند. از این میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میلگرد آجدار
  • میلگرد ساده
  • میلگرد مش
  • میلگرد کلاف

که هر کدام از این ۴ نوع میلگرد دارای ظاهری خاص هستند که در نتیجه کاربردهای متفاوتی هم خواهند داشت.

آموزش کامل خرید میلگرد همراه با ترفندها

میلگرد آجدار که رایج ترین نوع میلگرد است، کاربردهای فراوانی دارد. همین میلگردهای معمولی که در ساختمان سازی مشاهده می‌کنیم و دارای ظاهری شیاردار هستند، میلگردهای آجدار هستند. به خاطر شیارهای موجود روی سطح مقطع این نوع میلگرد، استفاده از آن برای استحکام سازه و بتن توصیه می‌شود. این شیارها باعث چسبندگی بیشتر بتن به میلگرد شده که در نهایت منجر به افزایش پایداری و استحکام ساختمان خواهد شد.

میلگرد ساده، همانطور که از نامش پیدا است، ظاهر ساده و بدون شیاری دارد. این نوع میلگرد برای اتصالات بین تیرها و ستون ها کاربرد دارد.

میلگرد ساده و آجدار، دو نوع میلگرد پرکاربردی هستند که نسبت به دو مورد دیگر، می‌توان از آنها استفاده های بیشتری برد.

میلگرد مش که دارای ساختار شبکه مانند است، برای ساخت دیوار، سقف کاذب، ساخت اتوبان، سازه های مستحکم مثل پل و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میلگرد کلاف هم، یک سری از کلاف های فولادی هستند که در ساخت تیرچه، خرپا و غیره به کار می‌روند.

۳- خرید میلگرد بر اساس ابعاد و سایز

اگر در آهن رویال و در قسمت میلگردها بررسی کرده باشید، می‌توانید متوجه شوید که میلگرد بر اساس سایز و ابعاد قیمت های متفاوتی دارد. علاوه بر قیمت متفاوت، هر نوع میلگرد با هر سایزی، دارای کاربرد متمایزی هم خواهد بود. مثلا برای ساخت ستون از یک نوع میلگرد استفاده می‌شود، برای فونداسیون یک نوع میلگرد، برای سقف کاذب یک سایز میلگرد و غیره.

بر این اساس، تاثیر سایز میلگرد در انتخاب و خرید آن حائز اهمیت است.

میلگردها بر اساس سایزی که دارند، شماره بندی می‌شوند و در کنار نام میلگرد و کارخانه قید می‌شوند. سایز بندی میلگرد از ۸ تا ۵۰ متغیر است و طبیعتا هرچقدر این عدد بزرگ تر باشد، میلگرد ضخیم تری خواهیم داشت.

در انتخاب سایز میلگرد، باید جوانب مختلف را بررسی کرد و آنها را مورد توجه قرار داد.

مثلا انتخاب سایز میلگرد یک واحد ویلایی، با سایز میلگرد ساختمان چند طبق بسیار متفاوت است، حتی اگر در یک مصرف مشترک ( برای مثال کاربرد ستون) باشند.

همچنین جالب است بدانید که سایز میلگرد می‌تواند بر وزن آن هم تاثیر گذار باشد. برای همین در هنگام محاسبه آنلاین وزن میلگرد، مواردی همچون سایز هم مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

۴- خرید میلگرد بر اساس تولیدکننده

اگرچه همه تولیدکنندگان فولاد و میلگرد در کشور از استانداردهای واحدی پیروی می‌کنند، اما برخی از کارخانه ها هستند که در اعمال این استانداردها دقیق تر عمل می‌کنند.

بنابراین در راهنمای خرید میلگرد این نکته را هم باید اضافه کنیم که حتما قبل از انتخاب، تولیدکننده های مختلف را بررسی کنید تا ببینید کدام یک جنس مرغوب تر و مورد اعتمادی در حوزه میلگرد به شما تحویل خواهند داد.

۵- خرید میلگرد بر اساس شاخص های وزنی

و اما آخرین موردی که حتما باید در انتخاب و خرید میلگرد در نظر داشته باشیم، وزن آن است. وزن میلگرد بسیار حائز اهمیت است، چرا که می‌تواند در وزن نهایی سازه تاثیر گذار باشد. یعنی هر چقدر وزن میلگردهای به کار رفته بالاتر برود، وزن سازه هم زیادتر خواهد شد که استاندارد نیست.

برای تعیین شاخص وزنی میلگرد، از فرمول مشخصی استفاده می‌کنند. همانطور که گفتیم، یکی از مولفه های این فرمول، ابعاد و سایز میلگرد است که در محاسبات آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابزارهای آنلاین برای محاسبه وزن آهن آلات از جمله میلگرد که در این مقاله مورد بحث ما است، وجود دارند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت آهن رویال، از این ابزار برای محاسبه وزن میلگرد به صورت آنلاین استفاده نمایید.

این کار در محاسبات معماری و عمرانی تاثیر بسیار زیادی دارد و تا حد زیادی در انتخاب میلگرد نیز تاثیرگذار خواهد بود.

خرید میلگرد از آهن رویال

با توجه به اهمیت میلگرد، تامین به موقع و با قیمت مناسب آن بسیار مهم شمرده می‌شود. پروژه های کوچک و بزرگ، به میلگرد احتیاج دارند و بنابراین، تیم پیمانکاری باید بتوانند میلگرد مورد نیاز پروژه را در حجم دلخواه تهیه نمایند.

غیر از آن، فرد باید تجربه و سابقه کافی را داشته باشد تا بتواند میلگرد مورد نیاز را محاسبه کرده و سپس اقدام به خرید آن کند.

این کار یکی از دشوارترین روش ها برای خرید میلگرد است که برای پیمانکار شاید به صرفه نباشد. چرا؟ چون هم زمان و هم هزینه زیادی را از دست خواهد داد.

با توجه به دشواری های تامین میلگرد و دیگر مقاطع فولادی، شرکت های مختلفی هستند که امکان تهیه میلگرد را فراهم می‌کنند. اما یکی از بهترین شرکت ها برای تهیه میلگرد که می‌توان روی آن حساب ویژه باز کرد، شرکت آهن رویال است. آهن رویال مزیتی که دارد این است که از همان ابتدا، یک کارشناس فنی با دانش بالا به هر فرد اختصاص می‌دهد.

بدین ترتیب، صفر تا صد خرید و مشاوره در تامین میلگرد را در کنار خریدار و کاربران خواهد بود تا به بهترین نحو آنها را راهنمایی کند.

ضمن اینکه از مشاوره رایگان برخوردار هستید، می‌توانید تامین میلگرد را هم بر عهده خود کارشناسان بگذارید. با ارائه اطلاعات لازم در خصوص متراژ و همچنین وسعت پروژه، تمامی میلگرد مورد نیاز شما در ابعاد و اندازه های گوناگون تهیه خواهد شد.

سریعترین صدور فاکتور رسمی برای کالاهایی که نیاز دارید را فقط در آهن رویال تجربه خواهید کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین سفارش میلگرد و آهن آلات می‌توانید به آدرس اینترنتی https://ahanroyal.com مراجعه فرمایید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه