بازار

روش سفید کردن کامپوزیت دندان

آیا متوجه می شوید که به دلیل تغییر رنگ، شکستگی یا کج شدن دندان‌ها نسبت به لبخند خود آگاه هستید؟ شما می توانید بلافاصله لبخند خود را با کامپوزیت بهبود بخشید. ونیر رزین کامپوزیت دندان مستقیم را می توان برای اصلاح دندان های شکاف، بریدگی، بد شکل و لکه دار استفاده کرد. آنها را می توان با قیمت مقرون به صرفه در کنار صندلی ایجاد کرد و اغلب می توان آنها را به اندازه یک بار بازدید قرار داد.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت ماده ای ارزان تر و همرنگ دندان است که اغلب برای روکش استفاده می شود. در حالی که ونیر کامپوزیت ممکن است سریعتر از همتای چینی خود فرسوده شوند، ترمیم آنها آسانتر است و هزینه کمتری نیز دارد. اگرچه کامپوزیت معمولاً ماندگاری کوتاه تری نسبت به روکش های چینی دارند، اما گزینه‌ای مقرون‌ به‌ صرفه و راحت را ارائه می دهند که نیاز به سرمایه‌گذاری بسیار کمتری در زمان و هزینه دارد.

آنها برای رفع آسیب های زیبایی و اصلاح مسائل مربوط به اندازه و شکل دندان گزینه ای قابل استفاده هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد ونیر کامپوزیت، با کلینیک زیبایی آتن با شماره ۰۲۱۷۷۸۵۲۱۳۶ تماس بگیرید. دندانپزشک شما ممکن است بتواند روکش های شما را در یک جلسه بسازد و بگذارد. اگر روکش کامپوزیت شما نیاز به آزمایشگاه دارد، مراحل مشابه ونیر های چینی است.

مواد کامپوزیت دندان معمولاً روی سطح دندان اعمال می‌شود و توسط دندانپزشک شما به شکلی در می آید، بنابراین یک لبخند به موقع و در عین حال موثر به شما می‌دهد. کامپوزیت یعنی مقرون به صرفه بودن در عین حال که کیفیت را فدا نمی کنند. ونیر دندان مستقیماً روی دندان‌ها اعمال می‌شود، جایی که می‌توان آن را شکل داد، مجسمه‌سازی کرد و صیقل داد تا ظاهری طبیعی‌ تر و شبیه به دندان ایجاد کند.

مزیت ونیر  کامپوزیت دندان

مسلماً بزرگترین مزیت کامپوزیت برگشت پذیری است. در مورد کامپوزیت ها حداقل کارهای آماده سازی برای دندان های شما انجام می شود، به این معنی که آنها به طور دائمی تغییر نمی کنند تا حدی که مواد کامپوزیت را نتوان برداشته و در صورت نیاز جایگزین کرد. در حالی که بسیاری از بیماران ونیرهای کامپوزیت را به ونیرهای چینی ترجیح می دهند، ونیرهای چینی با مراقبت مناسب می توانند گزینه بسیار خوبی باشند.

ونیر پرسلن روکش معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ سال دوام دارند، در حالی که کامپوزیت دندانی با رزین کامپوزیت حدود ۴ تا ۸ سال دوام دارند. اگر علاقه مند به تهیه کامپوزیت هستید، تیم دندانپزشکی آتن برای شما آماده است.

اگر دندان های فرسوده، شکسته یا آسیب‌دیده دارید، می توان کامپوزیت را مستقیماً روی دندان ها تراشید تا نتایج نمایی داشته باشد. این یک روش جدا از تاج دندان، بریج دندان یا پر کردن دندان است. در حالی که ونیرهای کامپوزیت از مواد مشابهی استفاده می کنند، عملکرد بیشتری نسبت به درمان های زیبایی دارند. آنها برای اصلاح دندان های تغییر رنگ، شکاف، کج یا بد شکل استفاده می شوند.

اگر یک روال سخت و جامع را رعایت کنید، روکش های کامپوزیت دندان شما می توانند حداقل ۵ سال و تا ۱۰ سال دوام بیاورند. مراقبت از آنها به همان مراقبتی نیاز دارد که دندان های طبیعی شما به آن نیاز دارند. با گذشت زمان، آنها تحت تأثیر مایع تیره تر قرار می گیرند.

یکی دیگر از روش های سفید کننده پالیش کامپوزیت دندان میباشد. در ادامه برای شما پالیش دندان را توضیح می دهیم.

پولیش کامپوزیت دندان

پالیش دندان

از نظر ثبات رنگ و صیقل پذیری، میکروفیل تنها ماده کامپوزیتی است که واقعاً در آزمون زمان مقاومت می کند. برای به دست آوردن بهترین پولیش دندان، صافی سطح و مقاومت درازمدت سایش باید از میکروفیل به عنوان لایه نهایی استفاده شود. همچنین می توان از نانوهیبرید ها یا نانوفیل ها برای جایگزینی لایه مینای دندان در ترمیم های کامپوزیت استفاده کرد.

این مواد در ابتدا صافی سطح نسبتاً خوب و درخشندگی بالایی را ارائه می دهند. با این حال، با گذشت زمان، کامپوزیت‌ نانوفیل درخشش خود را از دست میدهند و نسبت به کامپوزیت های میکروفیل مقاومت کمتری در برابر سایش دارند.

میکروهیبرید ها که به عنوان لایه مینای قدامی استفاده می شوند، به سرعت جلا خود را از دست می دهند و بیشتر مستعد لکه شدن هستند. برای رسیدن به یک پولیش زیبا و ماندگار، باید از کامپوزیت میکرو فیل به عنوان لایه نهایی استفاده شود.

پولیش کامپوزیت دندان

مطمئناً می توان از پولیش های یک یا دو مرحله ای برای پرداخت سریع ترمیم های کامپوزیت استفاده کرد. اما اگر هدف دستیابی به بهترین پولیش طولانی مدت باشد، استفاده از یک سیستم پولیش جامع مطلوب تر است. انواع مختلف کامپوزیت ها، بسته به نوع ترمیم و اهداف نهایی دندانپزشک، نیاز به تکنیک های پولیش متفاوتی دارند.

هنگام پرداخت کامپوزیت های میکروفیل، باید از پولیش های اکسید آلومینیوم و به دنبال آن خمیر پولیش اکسید آلومینیوم استفاده شود. مواد پولیش دندان پرداخت کامل مستلزم استفاده از یک سری متوالی فرزها، دیسک ها، نوارها و خمیر است. پیروی از توالی مناسب مواد، سلامت و صیقل پذیری طولانی مدت ترمیم ها را تضمین می کند.

اگر بخشی از این فرآیند حذف شود، دندان اغلب زبر و مستعد ابتلا به پلاک و لکه می شود. برای شروع به پایان رساندن ترمیم، می توان از کاربیدهای چند فلوت یا الماس های ریز برای کانتورینگ ناخالص استفاده کرد. دیسک ها را می توان برای کانتور کردن تمام سطوح دندان و همچنین کاهش حجم مواد اضافی استفاده کرد.

در ادامه به مزایای پولیش کامپوزیت دندان اشاره میکنیم.

لکه روی دندان دو نوع درونی و خارجی میباشد: لکه های درونی در اثر برخی بیماری، مصرف برخی دارو ها یا ابتلا به مشکلات نقص مینای دندان و عصب کشی به وجود می آید. لکه های خارجی لکه هایی هستند که در اثر عدم رعایت بهداشت دهان و سیگار کشیدن به وجود پیدا میکنند. لکه های سطحی را به روش های متعدد از پولیش کامپوزیت تا بلیچینگ برطرف می کنند.

پولیش کامپوزیت دندان تنها برای لکه های خارجی مفید است و نمی تواند لکه های درونی را از بین ببرد و یکی از مزایای این روش کاهش هزینه دندانپزشکی زیبایی است.

  • سفید شدن دندان‌
  • پاک‌کردن لکه‌
  • عدم خونریزی لثه
  • حذف پلاک‌
  • از بین بردن باکتری

استفاده پالیش برای چه بیمارانی ممنوع است؟

در صورتی که خود بیمار دچار تحلیل لثه یا بیرون زدگی ریشه عصب دندان باشد، بهتر است از انجام پالیش کامپوزیت برای او خودداری شود. حساسیت دندان، ضعیف بودن مینای دندان، بیماری لثه، پوسیدگی ترمیم نشده دندان و آلرژی به مواد ساینده از جمله مواردی است که اجرای این روش را با مشکل رو به رو می شود.

برخی بیماری ها مانند دیابت، بیماری قلبی، فشار خون و مشکلات تنفسی نیز هم می توانند مانعی برای انجام درمان به شمار بروند.

نتیجه گیری

بهترین روش برای سفید کردن کامپوزیت دندان استفاده از پالیش برای دندان می باشد. ما به شما کلینیک دندانپزشکی آتن را پیشنهاد می دهیم. شما میتوانید در کلینیک آتن از خدمات کامپوزیت دندان استفاده کنید و هزینه را به صورت اقساط پرداخت کنید و یک پالیش رایگان دریافت کنید.

برای مشاوره رایگان با ۰۲۱۷۷۸۵۲۱۳۶ تماس بگیرید.

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و عصر مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه