اخبار حوادث

مردم به نظرسنجی های انتخاباتی شبکه های اجتماعی توجه نکنند

ایسنا/گیلان سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای گیلان گفت: برخی از سایت‌ها و صفحات مجازی با استفاده از ربات‌های تعریف شده، بر دیدگاه مخاطبان اثر می‌گذارند و لذا توصیه می‌کنیم که مردم به نظرسنجی‌های شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند.

سروان امین راسخی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فضای انتخاباتی حاکم بر کشور به ویژه فضاهای مجازی، اظهار کرد: هرگونه هتک حیثیت نسبت به افراد و لطمه وارد کردن به آبروی طرف مقابل از مصادیق مجرمانه بوده و امکان شکایت حقوقی را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه هتک حرمت و حیثیت افراد فارغ از ایام انتخابات و شرایط عادی جرم محسوب می‌شود، افزود: شاهد پایان مهلت تبلیغات انتخاباتی از سوی کاندیداها و رؤسای ستادهای انتخاباتی و طرفداران آنان هستیم و لذا همگان باید براساس قانون عمل کنند.

سرپرست اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای گیلان ۸۵ درصد تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی را مربوط به شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های خارجی دانست و متذکر شد: گردانندگان برخی از صفحات با انتشار اخبار جعلی مرتبط با انتخابات به دنبال مخاطب هستند.

وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری به جهت تمرکز نامزدها در پایتحت، تخلفات استانی کمتر شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تا این لحظه گزارش و شکایت مبنی بر وقوع جرم در گیلان نداشتیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه