علم و فناوری

چین گام جدیدی را برای پیشرفت موشک قابل استفاده مجدد خود برداشت

چین دوره جدیدی را از آزمایش‌های موتور سوخت مایع برای موشک قابل استفاده مجدد خود تکمیل کرد.

به گزارش ایسنا، چین گام دیگری را به سوی پیشبرد موشک قابل استفاده مجدد خود برداشته است.

به نقل از چاینا دیلی، چین در سال‌های اخیر به طور فعال در حال توسعه فناوری نیروی محرکه فضایی بوده و جدیدترین دستاورد آن، آزمایش‌های موفقیت‌آمیز اشتعال زمینی یک موتور سوخت اکسیژن مایع و نفت سفید به وزن ۱۳۰ تن است که به موشک‌های حامل قابل استفاده مجدد این کشور نیرو می‌دهد.

این موتور قابل استفاده مجدد که توسط یک مؤسسه زیر نظر «شرکت علوم و فناوری هوافضای چین»(CASC) ساخته شده است، روز جمعه دو بار در یک محل آزمایش واقع در شمال غربی استان شنشی روشن شد.

این موتور تاکنون در مجموع ۱۵ آزمایش تکراری را با ۳۰ احتراق انجام داده است که زمان کلی آزمایش آن به بیش از ۳۹۰۰ ثانیه می‌رسد. مؤسسه توسعه‌دهنده این موتور روز یکشنبه اعلام کرد که تعداد آزمایش‌های تکرارشده روی موتور، از رکورد پیشین آزمایش موتور اصلی موشک سوخت مایع چین فراتر رفته است.

این مدل موتور که به عنوان سیستم پیش‌ران اصلی موشک‌های قابل استفاده مجدد چین عمل می‌کند، از قابلیت اطمینان جامع و برجسته‌ای برخوردار است.

مؤسسه سازنده موتور، به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در روند تولید هوشمند نیز اشاره کرد و گفت که گروه پژوهش و توسعه، یک سیستم فناوری اصلی را برای تولید موتورهای قابل استفاده مجدد ابداع کرده است. این امر به طور قابل توجهی پیشرفت و پایداری فناوری ساخت موتور را افزایش می‌دهد و کیفیت و قابلیت اطمینان محصول را تضمین می‌کند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه