بازار

گوشی‌های سرقت شده و گم شده را اینگونه پیدا کنید

گم‌کردن یا سرقت گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ خیلی ناراحت‌کننده است. اما جای گرانی وجود ندارد زیرا گوشی‌های اندرویدی، آیفون‌ها و دیگر گجت‌های هوشمند امروزی ابزارهایی را دراختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید به راحتی گوشی خود را ردیابی و قفل نمایید و یا حتی اطلاعات داخل گوشی خود را از راه دور پاک نمایید. در این مطلب، نحوه پیداکردن گوشی گم‌شده یا دزدیده شده‌ی اندرویدی و آیفون را آموزش می‌دهیم. همچنین روشی جامع در اختیار شما خواهیم داد تا به راحتی گوشی خود را ردیابی کنید.

جامع ترین روش ردیابی گوشی سرقتی یا مفقودی

روش‌های ردیابی گوشی را در اختیارتان قرار خواهیم داد اما ابتدا بهترین و جامع‌ترین روش را آموزش می‌دهیم تا به راحتی بتوانید تصمیم گیری کنید.

بهترین روش ردیابی گوشی، روشی است که جامع باشد و قانونی.

ردیابی گوشی با کمک سامانه کشوری همیاب۲۴ جامع‌ترین روش ردیابی گوشی و کالای دیجیتال است. شما با استفاده از این سامانه علاوه بر داشتن بهترین و جامعترین روش ردیابی در هزینه خود نیز صرفه جویی کرده‌اید.

زیرا هزینه ردیابی در این سامانه نسبت به سایر روش‌ها مقرون به صرف تر است. درضمن همیاب۲۴ تحت حمایت قوه قضاییه است و مورد تایید مراجع قضایی، بنابراین از نظر قانون، نیز ما مشکل رو به رو نخواهید شد.

پس ازثبت ردیابی در سامانه همیاب ۲۴ موارد زیر برای کالای شما اعمال می‌شود:

ردیابی ۲۴ ساعته در اپراتورهای مخابراتی

جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و …

اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه

اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور.

برای فعالسازی ردیابی گوشی سرقتی یا مفقودی کلیک کنید.

171826379472

فعال‌کردن ردیابی گوشی گلکسی سامسونگ

ازطریق ابزار Find My Mobile در گوشی‌های سامسونگ می‌توانید علاوه‌بر ردیابی گوشی گم‌شده‌ی سامسونگی خود، از راه دور از اطلاعاتتان بک‌آپ بگیرید یا متوجه شوید که آیا سیم‌کارت از گوشی شما خارج شده یا خیر.

برای استفاده از قابلیت ردیابی اختصاصی گوشی‌های سامسونگ، باید حساب کاربری سامسونگ (Samsung Account) داشته باشید.

سپس برای فعال‌کردن قابلیت ردیابی گوشی گلکسی، وارد بخش تنظیمات شوید.

سپس Biometrics and Security را انتخاب کرده و بعد وارد Find My Mobile شوید.

نحوه پیداکردن گوشی گم‌شده اندروید

وارد وب‌سایت android.com/find شوید.

در صورتی که به کامپیوتر دسترسی ندارید تا وب‌سایت Android Find را باز کنید می‌توانید اپلیکیشن Find My Device را روی گوشی دیگری نصب کنید و با حساب کاربری خود در آن وارد شوید تا به همه‌ی قابلیت‌های موقعیت‌یابی گوشی گم‌شده، پاک‌کردن اطلاعات از راه دور و قفل‌کردن گوشی دسترسی داشته باشید.

 پیداکردن گوشی گم‌شده سامسونگ

صاحبان گوشی‌های سامسونگ می‌توانند از هر دو سرویس Find My Device گوگل و سرویس اختصاصی ردیابی ابزارهای سامسونگ استفاده کنند. اما در جریان باشید این روش‌ها مورد تایید مراجع قضای نمی‌باشد.

بنابراین بهتر است در کنار این روش ابتدا گوشی خود را در سامانه همیاب۲۴ ثبت نمایید تا گوشی‌تان فوری ردیابی شود.

پیداکردن گوشی گم‌شده آیفون

برای یافتن آیفون یا دیگر محصولات اپل، به اپلیکیشن Find My روی آیفون، آیپد یا کامپیوتر بوک مراجعه نمایید. وقتی وارد اپلیکیشن شدید، باید با همان حساب اپل‌آی‌دی وارد شوید که به ابزار گم‌شده یا دزدیده‌شده‌ی شما متصل است.

برای ردیابی ابزارهای گم‌شده یا دزدیده‌شده‌ی اپلی خود شامل آیفون (iPhone)، آیپاد تاچ (iPod Touch)، اپل واچ (Apple Watch)، مک (Mac)، ایرپاد (AirPod) و برخی از ابزارهای بیتس (Beats) می‌توانید اپلیکیشن Find My را روی گوشی یا ابزار دیگری نیز اجرا کنید؛ اما نکته‌ی مهم این است که باید در این اپلیکیشن با حساب اپل‌آی‌دی خود لاگین کنید.

این روش هم مانند روش قبل مورد تایید مراجع قضایی نمی‌باشد بنابراین ابتدا آیفون خود را در سایت همیاب ثبت کرده و در نهایت در کنار همیاب۲۴ می‌توانید از این روش هم استفاده نمایید.

ازطریق هر دو روش اجرای اپلیکیشن Find My با وب‌سایت icloud.com/find می‌توانید موقعیت جغرافیایی ابزار مدنظر خود را بیابید یا ردیابی کنید. برای این کار اپلیکیشن یا وب‌سایت را باز و سپس ابزار دلخواهتان را از بخش Devices انتخاب کنید تا موقعیت آن روی نقشه نمایش داده شود.

نحوه‌ی ردیابی گوشی‌های شیائومی

شیائومی نیز مانند اپل، گوگل و سامسونگ سیستم ردیابی اختصاصی خود را دارد. اما بهترین روش ردیابی برای گوشی های شیائومی استفاده از سامانه همیاب۲۴ است.

زیرا این سامانه کامل ترین روش ردیابی را دارد.

ردیابی گوشی گم‌شده یا سرقت‌شده ازطریق سیم‌کارت اپراتورها

همراه اول، ایرانسل و رایتل برای ردیابی گوشی‌های مفقودی و سرقتی راهکارهایی ارائه کرده‌اند. برای پیگیری قضایی بهتر است ابتدا ازطریق اپراتورهای همراه ردیابی را انجام دهید و سپس به مقام‌های قضایی مراجعه کنید.

به این صورت که پس از اطمینان از دزدیده‌شده گوشی خود، ابتدا به یکی از مراکز امور مشترکین مراجعه کنید و سیم‌کارت خود را بسوزانید. کد IMEI گوشی دزدیده‌شده‌ی خود را از روی جعبه‌ی گوشی یادداشت کنید و همراه خود داشته باشید.

دقت داشته باشید که اگر می‌خواهید گوشی همراه خود را ازطریق اپراتورها ردیابی کنید، باید درخواست خود را در هر سه اپراتور به‌صورت جداگانه ثبت نمایید.

همیاب۲۴ برای حل این مشکل، راه حلی قرار داده است که علاوه بر کاهش هزینه در وقت‌تان نیز صرفه جویی می‌شود.

شما می‌توانید IMEI گوشی دزدیده ‌شده‌ی خود را در سامانه همیاب۲۴ ثبت نمایید تا به صورت همزمان و در تمام ساعات شبانه روز و بدون وقفه ردیابی اپراتوری هر سه اپراتور: ایرانسل، همراه اول و رایتل برای‌تان فعال شود.

با استفاده از همیاب۲۴ هم در وقت خود صرفه جوویی کرده‌اید هم در هزینه.

171826382179

درنهایت

ما در این متن تمام روش‌های ردیابی گوشی را آموزش دادیم اما یادتان باشد تنها روشی که علاوه بر جامع بود و ارزان‌تر بودن، مورد تایید مراجع قضایی است همیاب۲۴ است.

بنابراین هر چه سریع‌تر گوشی مفقودی یا سرقتی خود را در سامانه همیاب۲۴ ثبت نمایید تا گوشی‌تان پیدا شود.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه